ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

מגיעה לבאר ולא שותה ממנה

ספורט1 במאי 2022    7 דקות
0

חמש טעויות שבגללן הפועל באר שבע לא במקום שבו רצתה להיות, כולל אחת שנותנת יתרון ליריבותיה גם לקראת העונה הבאה

מגיעה לבאר ולא שותה ממנה
5 מחזורים, 5 טעויות | צילום: הפועל "מחסני השוק" ב"ש

הפועל באר שבע בראשותו של אליניב ברדה, היא כל מה שאוהדי הקבוצה רצו לראות ממנה כשדרשו לשחרר את רוני לוי מתפקידו. היא קבוצה התקפית, שמניעה כדור, יוצרת המון מצבים ולכמה רגעים אפילו, כך זה היה נראה, חוזרת למאבקי האליפות. יחד עם זאת, פעם אחר פעם, באר שבע של העונה, מגיעה לבאר, אחרי שמכבי חיפה מפספסת, ומסרבת לשתות ממנה. חמישה מחזורים לסיום העונה, מצאנו 5 סיבות מרכזיות לכך שהקבוצה מבירת הנגב לא נמצאת במקום שהיא הייתה רוצה להיות בשלב הזה של העונה. וגם: טעות אחת מרכזית שנותנת יתרון ליריבות שלה, בעונה הבאה.

1. בועטת בדלי

אופי! במשך תקופה ארוכה, הפועל באר שבע ראתה את מכבי חיפה דורסת את הליגה ושמעה שזה רק עניין של זמן עד שהיא תחלוף על פניה בטבלה, וכך היה. אלא שאז, מכבי חיפה החלה להראות סימנים של פגיעות, הפסידה לא מעט נקודות ובכך נתנה לבאר שבע הזדמנות לחזור למאבק. כך למשל, במחזור ה-22 הפסידה מכבי חיפה לקריית שמונה, אך באר שבע לא הצליחה לנצח את מ.ס אשדוד, ואז גם את קריית שמונה והפועל תל אביב. היא איבדה העונה 5 נקודות לנתניה, הפסידה למכבי תל אביב באחד המשחקים הכי חשובים שלה, אותה מכבי תל אביב עליה גברה פעמיים בשבוע שעבר, הפסידה נקודות להפועל תל אביב ונותחה פעמיים בידי מכבי חיפה, מולה היא מתמודדת. כך קשה לקחת אליפות. ואז, כשחיפה שוב מועדת ומובסת מול מכבי נתניה, באר שבע לא מנצחת את סכנין. מישהו אמר יועץ מנטאלי?

2. הציור השבועי לילד הבאר שבעי: לאן נעלם רמזי ספורי?

אם יש שחקן בהפועל באר שבע שאולי היה רוצה לראות את רוני לוי ממשיך על הקווים, זה רמזי ספורי, השחקן המצטיין של הקבוצה בחצי העונה הראשונה. ספורי, שעד פיטוריו של לוי ומינויו של ברדה, היה אחראי למרבית השערים של הפועל באר שבע, פשוט לא מוצא את עצמו תחת מאמנו החדש והמספרים שהתרגלנו לקבל ממנו בסיבוב הראשון, מספרים את הסיפור של הקבוצה בסיבוב השני.

עד להגעתו של ברדה, היו לספורי 7 שערי ליגה ו-6 בישולים. ומאז שברדה הוא האיש של האדומים על הקווים, במאזנו של ספורי 2 שערים בלבד, אותם כבש במשחק הניצחון 0:2 על הפועל נוף הגליל.

מאז חילוף המאמנים, הקשר שרשם את העונה הכי גדולה שלו מאז שעלה לבוגרים, איבד מהמניות אצל האוהדים ובקרב הצוות המקצועי. יש שיגידו שהכל החל בהצעת הענק שהייתה או לא הייתה מהקבוצה של דיא סבע מדובאי, עליה פורסם בסוף חודש דצמבר. מאז, השחקן הבקיע רק 2 שערים, ספג כרטיס אדום, התעמת עם אוהדי חיפה ביציעים ועם מריאנו באריירו על כר הדשא, ואפילו איבד את מקומו בהרכב בחלק מהמשחקים לדור מיכה, שמתחיל להיראות טוב יותר.

מהשחקן המצטיין שעליו בנויה כל הקבוצה, הוא הפך לסימן שאלה לעונה הבאה. האם קבוצה שרוצה להתחרות על כל התארים יכולה לסמוך עליו לעונה הבאה?

3. שחקני בית – של קבוצות אחרות

באתר המחקרים CIES פרסמו השבוע מחקר המציג ממצאים מעניינים במיוחד בכל מה שקשור בשחקני בית ומספר הדקות שלהם בקבוצות האם. באתר בדקו את אחוז הדקות שהמועדונים מעניקים לשחקנים שגדלו בקבוצה בישראל וגילו שהקבוצה שמעניקה את אחוז הדקות הגבוה ביותר לשחקנים שגדלו אצלה היא מכבי תל אביב, עם 34% מהדקות לתשעה שחקנים שגדלו אצלה. זה לא סוד שהפועל באר שבע לא משופעת בשחקני בית בעונות האחרונות והעונה יש רק שניים כאלה בסגל הקבוצה הבוגרת וגם הם לא שחקני הרכב קבוע – תומר יוספי ואור דדיה. יחד עם זאת, המחקר גילה שבאר שבע נמצאת במקום האחרון בליגה כשיוספי ודדיה, מקבלים רק 8.3% מהדקות.

נכון, דדיה ויוספי עדיין לא עשו את קפיצת המדרגה שציפו מהם לעשות. חלק מהאשמה גם בהם, אך נשאלת השאלה איך המועדון עוזר לשחקני הבית שלו לפרוץ וכיצד הוא מרוויח מהם?

הרבה מחקרים פורסמו בעבר על תרומה של שחקני בית לזהות ולמחויבות על המגרש, על ההשפעות לטווח הארוך ועל הפן הכלכלי. אך לגבי העונה, ניתן לתהות למשל, האם לבאר שבע שנמצאת במצוקת חלוצים העונה, לא היה מקום לאיתמר שבירו למשל? שבירו כבש העונה 11 שערים בקריית שמונה. שבירו כבש יותר מיוג'ין אנסה, איתי שכטר, רותם חטואל, שגיב יחזקאל, קייס גאנם ודנילו אספרייה ביחד. כבש יותר מכל שחקן שמשחק בבאר שבע כולל ניקיטה רוקאביצה. ואין לו מקום בבאר שבע?

אגב, גם איליי מדמון, קשר אחורי, קפטן נבחרת הנוער, המושאל לבני יהודה, היה יכול לקבל דקות בקישור האחורי של באר שבע, שעד היום מחפשת קשר אחורי אמיתי לצד מריאנו באריירו.

בפעם האחרונה כשטבלה כזאת פורסמה, הקבוצה הבוגרת עברה זעזוע ושחקני בית קיבלו יותר דקות (גם הודות למגיפת הקורונה ולקיצוצים בתקציבי הקבוצה). בעונה הבאה נראה יותר שחקני בית?

4. הרכב מנצח לא מחליפים

מתברר שלבאר שבע אין הרכב כזה העונה. מישהו היה מאמין אם רק לפני חודש היו מספרים לו שחלק מהאוהדים יכעסו על אליניב ברדה שלא פתח עם דור מיכה, אנדרה מרטינש ותומר יוספי מול בני סכנין? שרועי גורדנה יהפוך לשחקן משמעותי בהפועל בארשבע וייראה כמו גורדנה של אשדוד? שיוג'ין אנסה יהיה החלוץ הפותח וקייס גאנם החלוץ המחליף? שחאתם אלחמיד יפתח כקשר 50-50?

מצד אחד, ברדה העיר את השחקנים שלא נספרו אצל רוני לוי, שינה, שיפר וזה נראה טוב יותר. מצד שני, חסרים לבאר שבע כל השחקנים שהיא בנתה עליהם בקיץ. טיבי, שכטר, רוקאביצה, יחזקאל, לופס ועוד. חלק גדול נובע מפציעות, וחלקם לא טובים מספיק. לקבוצה מנצחת, במאני טיים, צריכה להיות היררכיה ברורה. בסוף העונה היא כבר אמורה לדעת, פחות או יותר, מה ההרכב החזק שלה, וברוב המשחקים, לעלות באותו הרכב עם שינוי או שניים ממשחק למשחק. שישה שינוים מול סכנין זה יותר מדי ומראה שבאר שבע עדיין לא שם.

השאלה הראשונה היא מה ההרכב שיעלה לגמר גביע המדינה בעוד פחות מחודש? בכלל לא ברור. השאלה השנייה: איך מתכננים כך את העונה הבאה?

5. הטעות של העונה הבאה

עוד לא סיימנו את העונה הנוכחית והפועל באר שבע כבר טועה ובגדול לגבי העונה הבאה ויוצרת יתרון למתחרות.

בזמן שאנחנו שומעים שקבוצות כבר החלו את ההכנות ל-22/23, ראו למשל את אוסקר גלוך משחק בהרכב של מכבי תל אביב, את למקין בהפועל תל אביב, את חיפה שמחפשת חלוץ לעונה הבאה, את נתניה שמנהלת או מנסה לנהל משא ומתן לגבי פרפה גויאגון, ואפילו את קריית שמונה שהכריזה כי מממשת את האופציה על איתמר שבירו. ראו את המאמנים שמוחתמים כבר לעונה הבאה בקבוצות השונות, את החשיבה לעתיד, במקביל למטרות שעוד נשארו לחלק גדול מהקבוצות העונה. לעומתן, ראו את באר שבע – פה מסתכלים רק על המשחק הבא, כך לפי הפועל באר שבע ואליניב ברדה כמובן.

בעצם מינויו של ברדה למאמן, הפועל באר שבע הרוויחה כאן ועכשיו ואולי ייצא מזה גביע מדינה נוסף. יחד עם זאת, בסיטואציה שנוצרה, בה אליניב שכנראה לא ימשיך בתפקיד בעונה הבאה, באר שבע מפסידה פעמיים. בראש ובראשונה את ברדה כמנהל מקצועי שרואה מעבר למשחק הקרוב, שמתכנן כבר את העונה הבאה, שיודע מי יישאר, מי יעזוב ומי יגיע לקראת תחילת העונה הבאה. המנהל המקצועי הוא גם זה שאמור למצוא את המאמן הבא, זה שבסוף צריך להחליט איך הסגל ייראה, ולתת את האישור המקצועי הסופי להחתמות, לשחרורים ועוד. בזמן שברדה ובאר שבע מסתכלים רק על המשחק הבא, יכול להיות שהעונה הבאה בורחת להם.

כתבות נוספות

0

ממשיכים הלאה

מ.ס דימונה לא התקשתה במשחק הראשון בדרך לעלות ליגה, וגברה בחצי הגמר המחוזי על מכבי 'ירמיהו' חולון 0:2. אליאור משלי וגיל חדד כבשו והעלו את קבוצתם למשחק שיקבע את זהות נציגת ליגה א' דרום בהמשך הדרך

ספורט12 במאי 2024    דקה אחת
0

ההגנה הכי טובה זו ההתקפה – גרסת...

בגיל 35, המגן השמאלי של הפועל באר שבע הפך לאחד השחקנים הכי חשובים במערך של אליניב ברדה. המספרים, התפקוד החדש, העליות והירידות. האם הפועל באר שבע חייבת את לופז גם בעונה הבאה?

ספורט10 במאי 2024    10 דקות

כתיבת תגובה