ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

הצגה כפולה

ספורט1 במרץ 2020    9 דקות
0

2 שחקנים אדומים ו-2 ירוקים לשעבר שהשתתפו במפגשים הגדולים בין מכבי חיפה והפועל באר שבע מנתחים את ההצגה הכפולה השבוע בין 2 הקבוצות

הצגה כפולה
חזיזה מול ג'וסוואה | צילום: דני מרון

הפועל באר שבע של יוסי אבוקסיס מתחילה להתייצב בדמותו, ובשבוע הבא מחכה לו מבחן קשה במיוחד, בדמותה של מכבי חיפה – פעמיים. בהפרש של 3 ימים (ראשון ורביעי), יפגשו האדומים של אבוקסיס בירוקים של בלבול, ולאחר שנים רבות, הפעם מכבי חיפה מגיעה כפייבוריטית הברורה בשניהם. אז נשאלת השאלה, איזה משחק חשוב יותר ולמי?

מצד אחד, באר שבע צמצמה פערים מול בית"ר ירושלים והמקום השלישי, המקנה כרטיס לאירופה בהישג יד. מצד שני, אם באר שבע מדיחה את חיפה ועולה לחצי הגמר, אפשר כבר לחלום על גביע.

אגב, את אותה התלבטות יש למאן הירוקים מרקו בלבול שעדיין יכול לזכות באליפות, ונראה שלקבוצה שלו דווקא הגביע פחות חשוב. האומנם?

"משחקים מאוד מסקרנים"

"בתור שחקן, אין דבר כזה לוותר על משחק אחד בשביל לשמור כוחות למשחק אחר", אומר שחקנה של מכבי חיפה לשעבר, אייל משומר, שכמעט הרס לברק בכר את הזכייה באליפות הראשונה שלו בבאר שבע עם שער בדקה ה-90. "אנשים לא מבינים, אבל עזרתי לבאר שבע בסופו של דבר. שלא תטעו, רציתי שאתם בבאר שבע תיקחו אליפות, אבל אנחנו מתעסקים בספורט, ולמכבי חיפה היה חשוב להיות בליגה האירופית, ולעלות למוקדמות. באותו הרגע, לא חשבתי על האליפות לבאר שבע, למרות שמאוד רציתי שיזכו, וזה היה שער מתוק".

לגבי המשחק ביום ראשון, "אני בא למשחק נתון, ונותן את כל כולי כדי לנצח, ולא משנה אם זה ליגה או גביע" אומר מגן העבר של הירוקים. "אם יש שיקול כלשהו, זה שיקול של המאמן שיכול להרכיב בן אדם כזה או אחר. יש פה מלחמת מוחות במשחקים מהסוג הזה, ואני לא יודע מה בלבול יעשה בסופו של דבר, אבל אני יודע שלחיפה יש סגל רחב, וגם אם הוא לא ישים את ההרכב החזק, הוא יהיה מספיק חזק בשביל להתמודד מול באר שבע".

"רציתי שאתם בבאר שבע תיקחו אליפות". משומר (מימין) | צילום: דני מרון

 

גם מיכאל זנדברג ששיחק בעבר בקבוצה מהכרמל מסכים: "זה דברים שהם על הנייר; כשאתה עולה על הדשא, אתה לא חושב לשמור כוחות או איזה משחק יותר חשוב לך, ואני לא חושב גם שבלבול או יוסי אבוקסיס ירצו לוותר על אף אחד מהמשחקים. בדרך כלל, אם אתה 'מוריד את הרגל מהגז' במשחק הראשון, אתה גם משלם על זה במשחק השני. לדעתי, 2 הקבוצות יבואו בשיא המוטיבציה ל-2 המשחקים, ואלה 2 משחקים מאוד מסקרנים".

לדבריו, "אין ספק שחייבים לעשות שיקולי רוטציה, אבל זה יותר מבחינת עייפות ועומס מאשר לוותר על משחק כזה או אחר. אני חושב שב-2 המשחקים 2 המאמנים יעלו עם ההרכב החזק ביותר שעומד לרשותם, בהתחשב בעומס או פציעות כאלה ואחרות".

"בעונה פחות טובה"

"אני חושב שמשחק הגביע חשוב יותר לבאר שבע, אבל מובן שלא צריך להשקיע את כל הכוח במשחק הזה רק כי זה לא תלוי בבאר שבע בלבד", אומר רמי אליהו, קפטן הפועל באר שבע לשעבר. "אם היית שואל את יוסי אבוקסיס איזה משחק הוא היה רוצה לנצח, אז מובן שאת משחק הגביע. המון שנים שהקבוצה לא זכתה בגביע, וזאת העונה שיכולה להיות העונה שסופסוף נגיע לאן שהוא במפעל הזה".

רמי אליהו. "משחק הגביע חשוב יותר לבאר שבע" | צילום אילן שי

 

לדבריו, "אין ספק בכלל שהליגה יותר חשובה לחיפה, כי הם במרוץ לאליפות". יחד עם זאת, "אני חושב ש-2 המאמנים יעלו בהרכבים החזקים שלהם ב-2 המשחקים, כי למרות שלבאר שבע חשוב יותר הגביע, הם רוצים גם את המקום השלישי ואת המקום באירופה. אני בטוח ששיקולים כאלה לא יהיו פה", אומר אליהו.

"קשה לנצח את אותה קבוצה פעמיים באותו שבוע, אבל מצד שני ראינו כבר בעבר את אותה סיטואציה כשלבאר שבע היה חשוב יותר הליגה ולבית"ר ירושלים הגביע, ובסוף באר שבע ניצחה בגביע והפסידה בליגה", אומר הקשר האדום לשעבר, אלעד בונפלד שקובע: "יש הרבה משקל למשחק הראשון".

האם יחסי הכוחות ברורים?

בונפלד: "יחסי הכוחות נוטים לכיוון חיפה, לא במידה רבה, אלא 60/40. אני חושב שבאר שבע קבוצה טובה וחזקה, אבל חיפה במומנטום טוב, והשנה מוכיחה את עצמה, ואני מקווה לתוצאה טובה. יחד עם זאת, אני חושב שזה אפשרי לגמרי לנצח גם בגביע וגם בליגה".

אליהו: "זה טוב שלא נותנים לבאר שבע הרבה סיכויים מול חיפה; עדיף שלא ייתנו סיכויים, ובאר שבע ייצאו גדולים, זה יבוא רק לטובתם. באר שבע יכולה לעשות צרות לכל קבוצה, ויכולה לקחת את הגביע השנה. אומנם, הטבלה קצת מראה אחרת, אבל אם נלך שחקן שחקן מבחינת הסגל, אני לא חושב שבאר שבע נופלים ממכבי חיפה".

אלעד בונפלד. "יחסי הכוחות נוטים לכיוון חיפה" | צילום: ארכיון EYOYA

 

משומר: "למרות שאני מאוד מחבב את באר שבע, אני מאוד שמח שהדברים השתנו, ושחיפה באים פייבוריטים. הייתי במכבי חיפה כמעט 11 שנים, יש לי עדיין חברים שמשחקים שם, וחיפה הרבה יותר חשובה לי. הם בכיוון טוב, למרות שהיו אמורים להיות במקום טוב יותר. הכיוון הוא נכון, ואני מקווה שמפה זה יהיה רק למעלה, אבל גם אם חיפה פייבוריטית מול באר שבע השנה, יהיה עדיין משחק מעניין ל-2 הצדדים".

זנדברג: "על פניו, נראה שמכבי חיפה יותר התקפית ויותר אטרקטיבית ואולי גם בכושר יותר טוב. יחד עם זאת, למרות שעוברת עליה עונה לא טובה בלשון המעטה, באר שבע עדיין קבוצה מאוד מסוכנת עם שחקנים מאוד טובים, ויכולה לעשות צרות לכל קבוצה. אף קבוצה לא הייתה רוצה לפגוש את באר שבע בשלב הזה, גם כשהיא בעונה פחות טובה".

"הרבה יותר מוצלחת"

"אם באר שבע תיקח את הגביע בסוף העונה, אף אחד לא יזכור את מה שהיה בליגה, ובאר שבע יכולה לכפר ולחפות על מה שעשו עד עכשיו", אומר אליהו. "צריך גם להיכנס לפרופורציות, כי זה לא שבאר שבע בפלייאוף התחתון, אלא נקודה או 2 מבית"ר ירושלים והמקום השלישי. אני חותם גם שאם ישאלו את יוסי אבוקסיס אם הוא מעדיף לסיים במקום השישי ועם גביע או במקום השלישי בלי גביע, הוא יבחר בגביע. צריך פשוט לעבור את המכשול הכי קשה שיש, אבל אסור לזלזל ביכולות של באר שבע".

בונפלד: "לדעתי, אחרי הרבה שנים, מכבי חיפה שוב מגיעה פייבוריטית מול באר שבע, אבל אלה הבדלי רמות לא מהותיים. 2 הקבוצות חזקות, אולי חיפה קצת יותר אטרקטיביים. הם פייבוריטים בגלל שזה משחק ביתי עם הקהל שלהם, אבל דווקא בסוג משחקים כזה יוסי אבוקסיס ובאר שבע יכולים להפתיע".

משומר מול וואקמה. "יבואו עם הסגל הכי חזק" | צילום: דני מרון

 

מזכיר קצת את יחסי הכוחות בחצי הגמר של 2003, כשמכבי חיפה היו פייבוריטים מובהקים, אבל עשיתם סנסציה, וניצחתם 3:0, רק כדי להפסיד בגמר.

אליהו: "אני לא יודע אם היינו אנדרדוג, חיפה היו ממש טובים, אבל זו עונה שלא תישכח, לפחות מבחינתי, אחרי שהפסדנו את הגביע עם הפנדל הזכור שלי".

בונפלד: "לא באנו פייבוריטים, והם היו קבוצה מפלצתית באותה עונה, אבל אנחנו עלינו אחרי שרמת גן ניצחו את מכבי תל אביב, ובעינינו זה היה הגמר, כי אם ננצח את מכבי חיפה, הדרך שלנו סלולה. זה גם מה שפגע בנו אחרי זה בגמר. כדורגל זה יום נתון. היינו מאוד נחושים, יצאנו להתקפות מעבר מאוד מסוכנות, והבכנו אותם כמה וכמה פעמים. למזלנו, הגול הראשון שלי נכנס, ועוד אחד לפני המחצית, וזה סלל לנו את הדרך לאחד הניצחונות הכי גדולים בהיסטוריה של הפועל באר שבע. השבוע הזכירו לי את המשחק ההוא כמה פעמים. חיפה הייתה גדולה עלינו בכמה רמות, והניצחון הזה הדביק את העיר בצורה בלתי רגילה. לפעמים, כיף להתרפק על רגעים כאלה, וזה נחמד".

זנדברג: "אני חושב שאתה מחמיא למכבי חיפה של השנה, כי אני חושב שאז היינו פייבוריטים הרבה יותר ברורים. היינו קבוצה הרבה יותר טובה, והפסדנו את האליפות בשנה הזאת בהפרש שערים, ובאר שבע לא הייתה חלק מחבורת הצמרת. היינו בליגת האלופות, והיינו קבוצה סופר מוכשרת ואיכותית, אבל זה מה שיפה בגביע. אני זוכר את המשחק הזה טוב, באר שבע עלו בטירוף, וביטלו אותנו לחלוטין. זה היה משחק נרפה שלנו, וחייבים לתת את הקרדיט לבאר שבע שבאו בטירוף ומוטיבציית שיא. הם קפצו עלינו 2 או 3 שחקנים בכל סיטואציה ובכל תאקל, והיו טובים מאיתנו בכל פרמטר. הגיע להם לעבור, כי הם עשו משחק שיא. זה בדיוק מה שהפועל רמת גן עשו להם בגמר. הם חשבו שאם הם עברו אותנו בחצי הגמר, אז נראה שהגביע ביד שלהם. זה הכדורגל".

אליהו: "אנחנו היינו קבוצה טובה ומלוכדת, והיינו סוג של משפחה. לא פחדנו, כי ידענו שאם נגיע מלוכדים, אז ננצח. ובאנו ועשינו הצגה. אנשים היו מודעים ליכולת של באר שבע בתקופה ההיא, אבל לתוצאה כזאת אף אחד לא ציפה. אני קצת פחות שמח מאיך שזה נגמר בגמר".

אז, מה יהיה בשבוע הבא? באר שבע יכולה לעשות את זה?

זנדברג: "מאוד מאוד קשה, אבל אם אני צריך לנחש, אני אומר שמכבי חיפה מנצחים בליגה ובאר שבע בגביע. גם כי קשה לנצח פעמיים את אותה קבוצה בהפרש של 3 ימים, וגם כי אף תוצאה לא באמת תפתיע באף משחק".

בונפלד: "אם אתה מוריד את אחת הפייבוריטיות לתואר, אוטומטית אתה נהיה הפייבוריט לזכות, בשלב כזה. כמובן שזכייה בגביע תהפוך את העונה להרבה יותר מוצלחת".

כתבות נוספות

0

ממשיכים הלאה

מ.ס דימונה לא התקשתה במשחק הראשון בדרך לעלות ליגה, וגברה בחצי הגמר המחוזי על מכבי 'ירמיהו' חולון 0:2. אליאור משלי וגיל חדד כבשו והעלו את קבוצתם למשחק שיקבע את זהות נציגת ליגה א' דרום בהמשך הדרך

ספורט12 במאי 2024    דקה אחת
0

ההגנה הכי טובה זו ההתקפה – גרסת...

בגיל 35, המגן השמאלי של הפועל באר שבע הפך לאחד השחקנים הכי חשובים במערך של אליניב ברדה. המספרים, התפקוד החדש, העליות והירידות. האם הפועל באר שבע חייבת את לופז גם בעונה הבאה?

ספורט10 במאי 2024    10 דקות

כתיבת תגובה