ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

חגיגה אדומה בטרנר

ספורט25 ביולי 2019    5 דקות
1

הפועל באר שבע גברה בביתה על קאיראט, משערים של רמזי ספורי בפנדל ועדן שמיר. בשבוע הבא הגומלין בקזחסטן. במידה ובאר שבע תעבור, היריבה בסיבוב השלישי בליגה האירופית תהיה נורקופינג משבדיה או לייפאייה מלטביה

חגיגה אדומה בטרנר
שחקני הפועל באר שבע חוגגים ניצחון | צילום דני מרון

קבוצת הכדורגל של הפועל באר שבע אירחה הערב (חמישי), באיצטדיון "טרנר", לעיני 8,375 צופים בלבד, את קאיראט הקזחית במסגרת המשחק הראשון בסיבוב השני במוקדמות הליגה האירופית, וניצחה 0:2. ביום חמישי הבא ייערך הגומלין במגרש בקזחסטן בשעה 17:30, במידה ובאר שבע תעבור את קאיראט, היריבה העתידית בסיבוב השלישי ובמפגש כפול תהיה נורקופינג משבדיה או לייפאייה מלטביה, (המשחק הראשון עתיד להיות בחוץ והגומלין באיצטדיון "טרנר"). יצוין, כי במפגש הראשון גברה נורקופינג על  לייפאייה בתוצאה 0:2 במשחק שנערך בשבדיה.

האורחים מקזחסטן הגיעו לבירת הנגב כאשר הם בתנופה גדולה, ובסיבוב הראשון עברו את שירוקי הבוסנית, כשגברו עלייה פעמיים בתוצאה 1:2 ולאחר שניצחו השבוע בחוץ את מוליכת הליגה הקזחית 3:5 ונצמדו אליה בטבלה. במאזן של קאיראט יש 12 ניצחונות, שתי תוצאות תיקו ושישה הפסדים. היא נמצאת במקום השלישי בליגה הקזחית עם 38 נקודות (נקודה פחות מהמקום הראשון).

מנגד, "האדומים" מבירת הנגב ניצחו 0:1 בתחילת השבוע ברבע גמר גביע הטוטו, את מכבי חיפה באיצטדיון "סמי עופר"  ועלו לחצי הגמר של המפעל.

המאמן ברק בכר, עלה בהרכב טקטי הגנתי וביצע שני שינויים בהרכב הפותח, לעומת הניצחון הביתי 0:1 בשבוע שעבר על לאצ'י האלבנית. הקשרים דוד קלטינס (הופעת בכורה באירופה במדי באר שבע) ומרואן קבהא, עלו ב-11 הראשונים על חשבונם של הקשר נאור סבג שכבש את שער הניצחון מול לאצ'י, שהעלה את הפועל באר שבע שלב באירופה, והחלוץ הספרדי חוסה אנחל קאריו, שירדו לספסל המחליפים. קאריו עצמו כלל לא שותף.

לעומתם הקשר גל לוי שכבש את השער המשווה במשחק הראשון באלבניה (שהסתיים בתוצאת תיקו 1:1) והקשר המקומי תומר יוספי לא נכללו בסגל, אולי כעונש חינוכי על הרחקתם במשחק גביע הטוטו בחיפה.

הבעלים אלונה ברקת, שהצהירה כי לא תרוץ בבחירות הבאות צפתה מקרוב אחרי הקבוצה מתא הכבוד של "טרנר", ונהנתה מכל רגע בדרך לשלב הבא.

הפועל באר שבע - קאיירט | צילום: דני מרון

אלונה ברקת. פרשה מהפוליטיקה ונהנתה
| צילום: דני מרון

הפועל באר שבע בתלבושת האדומה-לבנה פתחה את ההתמודדות מול קאיראט במדים הצהובים, כשהיא במגננה, והקזחים עלו בהרבה התלהבות ושיחקו בצורה פיזית. בדקות הראשונות משחקה של באר שבע בחלק הקדמי היה לא מתואם, חסר ריכוז והרבה כדורים הלכו לאיבוד.

הכל עד לדקה ה-9. הבלם לואי טאהא חטף כדור בשטח של קאיראט, העביר אותו לחלוץ הבודד נייג'ל האסלביינק, שהרים לרחבה, והכדור נגע בידו של שחקן הגנה. השופט שרק לפנדל, אותו תירגם בדקה ה-10 לשער יתרון מוקדם וחשוב הקשר רמזי ספורי, שבעט שטוח לפינה הימנית של השוער 0:1 לבאר שבע.

הפועל באר שבע - קאיירט | צילום: דני מרון

רמזי ספורי חוגג את השער שכבש | צילום: דני מרון

השער הזה הביא לשיפור במשחקה של הפועל באר שבע והעניק זריקת מרץ לשחקנים ואנשי הצוות. בדקה ה-17 בעט המגן הימני והקפטן בן ביטון פצצה מרחוק שנהדפה בידי השוער בקושי לקרן.

הלחץ המקומי נמשך ובאר שבע נראתה מצוין. בדקה ה-21  האסלביינק הפעלתן שלח כדור עומק נפלא לג'ימי מרין שבעט היישר לידיו של השוער שהציל מספיגת שער שני. בדקה ה-29 התקפת נגד של האורחים כמעט הביאה לשוויון, לאחר שכדור מסוכן מתוך הרחבה חלף על פני השער הבאר שבעי.

בדקה ה-32 כדור חופשי של קאיראט סיכן שוב את באר שבע. בדקה ה-40 נפסל שער של הקשר דוד קלטינס, מאחר שמהלך קודם לכן האסלביינק היה בנבדל. בדקה ה-43 מצב נוסף של הקזחים שנגחו החוצה מתוך הרחבה, והקבוצות ירדו למחצית בתוצאה 0:1 לבאר שבע.

את המחצית השנייה, קאיראט פתחה בשתי הזדמנויות טובות שרק בנס הכדור לא נכנס. בדקה ה-60 נמשכה המגמה כאשר בעיטה מרחוק של האורחים ושטקוס הדף בקושי רב לקרן.

דווקא בדקות הפחות טובות של הפועל באר שבע ובניגוד גמור למהלך המשחק, היא הבקיעה בשנית והממה את הקזחים. בדקה ה-63 הקפטן בן ביטון הרים כדור מדוד לראשו של עדן שמיר שנגח תוך כדי זינוק מתוך הרחבה לרשת 0:2 והר הגעש של איצטדיון "טרנר" התפרץ.

עדן שמיר אחרי שנגח לרשת | צילום: דני מרון

באר שבע נכנסה לקצב ותקפה בחמת זעם את שערה של קאיראט. בדקה ה-76 האסלביינק הקפיץ נהדר לכיוונו של מרין שבעט מקרוב החוצה. בדקה ה-80 מרין החמיץ שוב ממצב קורץ. בתוך תוספת הזמן אלילת המזל הייתה עם באר שבע, לאחר ששער של האורחים נפסל בטענה של נגיעת יד.

הפועל באר שבע - קאיירט | צילום: דני מרון

נייג'ל האסלביינק. משחק מצוין של ההולנדי | צילום: דני מרון

בסיום, ניצחון גדול 0:2 לבאר שבע ומקדמה משמעותית לקראת הגומלין בשבוע הבא בקזחסטן.

המאמן ברק בכר אמר: "עשינו תוצאה טובה. לא ספגנו מול יריבה איכותית. היה לנו מזל שלא ספגנו, אבל יכולנו להבקיע עוד. זאת תוצאה טובה, אבל עכשיו צריכים להשלים את המשימה מול קבוצה ביתית קשה. השער שנפסל להם היה משנה את הכל. זאת תוצאה מצוינת אבל לא סוף הסיפור. אנחנו צריכים לעשות את העבודה".

ברק בכר. "תוצאה טובה" | צילום: דני מרון

הרכב הפועל באר שבע: ארנסטס שטקוס, בן ביטון, לואי טאהא, מיגל ויטור, שון גולדברג, עדן שמיר, ג'ימי מרין, דוד קלטינס (נאור סבג, 87), מרואן קבהא, רמזי ספורי (בן שהר, 53), נייג'ל האסלביינק (ניב זריהן, 78). 

הפועל באר שבע - קאיירט | צילום: דני מרון

8,375 צופים בלבד הגיעו למשחק | צילום: דני מרון

כתבות נוספות

0

באר שמונה

נערים א' של הפועל הובסו 8:0 בפ"ת. המקבילה של מכבי ב"ש חזרה מפיגור 3:1, צימקה בדקה ה-92, השוותה בדקה ה-94 וניצחה בדקה ה-98. קבוצות הנוער של צעירי רהט ומכבי ב"ש הפסידו. נערים ב' של הפועל ומכבי ניצחו. נערים ג' של הפועל, מכבי ומ.ס הפסידו

ספורט4 במאי 2024    2 דקות
0

כסייפה ממשיכה הלאה

ליגה ג': חניכיו של ווליד אזברגה ניצחו את מ.כ מיתר 1:3 אחרי שפיגרו עד לדקה ה-80. היריבה הבאה - עירוני בית שמש ממחוז מרכז

ספורט4 במאי 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • רונן

    כתבה איכותית עניינית וטובה !