ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

למה קבוצה באר שבעית חדשה צריכה לשחק ברהט?

ספורט25 ביולי 2019    3 דקות
0

תכירו את "עצמה באר שבע", קבוצת הכדורגל החמישית של בירת הנגב, שעקב סירוב עיריית באר שבע להקצות לה מגרשים עירוניים, צפויה לארח את משחקיה ולהתאמן ברהט. המועדון שבבסיסו רעיון חדשני הגיש עתירה כנגד העירייה ששואפת "לאחד קבוצות ולא לקבל קבוצות חדשות"

למה קבוצה באר שבעית חדשה צריכה לשחק ברהט?
אימון הבוגרים | "עצמה באר שבע"

למשפחת היקלי הבאר שבעית יש חזון, מיזם חברתי חדשני ואפילו רצון להשקיע מזמנם ולתרום לקהילה ולכדורגל הבאר שבעי. מה כן חסר להם? בית לקבוצת הכדורגל החדשה שהקימו ונקראת "עצמה באר שבע", או "האימפריה לטיפוח כדורגל גברים בבאר שבע", כפי שנרשמה ברשם העמותות. בראש המועדון החדש עומד איש העסקים ארז היקלי, כשהיועץ המקצועי של הקבוצה המאמן אורי היקלי והעורך דין משה היקלי משמש כיועץ המשפטי.

הרעיון החדשני מדבר על קבוצה בניהול שחקניה. שחקני העבר שהקימו את המועדון כי רק רצו מסגרת לשחק, יחד עם משפחת היקלי, הם אלה שמשלמים על עצמם, על צוות האימון, הציוד וכל מה שיצטרכו, כשישנה גם קבוצת ילדים שנרשמה בהתאחדות. המטרה, 26-28 שחקני בוגרים רשומים וקבוצת ילדים שתקבל מעטפת מקצועית מלאה, עד להגעתה לבוגרים.

קבוצת הילדים | צילום: באדיבות "עצמה באר שבע"

 

הקבוצה שהוקמה במהלך הקיץ תפתח את העונה בליגה ג' דרום, תחת המאמן יוני ספרונוב, כשנכון לעכשיו, להתאחדות לכדורגל הוגשה בקשה לרשום את המגרש ברהט, כמגרשו הביתי של המועדון, עקב סירובה של עיריית באר שבע להקצות מגרשים עירוניים למשחקים ולאימוני הקבוצה החדשה. במקביל, באמצעות עו"ד משה היקלי, הוגשה לאחרונה עתירה כנגד עיריית באר שבע, בגין "חריגה מסמכות, חוסר סבירות ושיקולים פסולים".

לטענת גורמים במועדון החדש, למרות שישנם מגרשים עירוניים פנויים, בעירייה דחו את בקשתם, זאת מבלי לספק הסבר מתקבל על הדעת, "או החלטה בהתאם לקריטריון לחלוקת מגרשים, משום שאין כזה", לטענתם.

בתשובתו של היועץ המשפטי של חברת "כיוונים", אריה מימון לבקשתם: נטען כי: "בליגה ג' כבר פועלות 2 קבוצות כדורגל עירוניות וזאת בנוסף לקבוצה מליגה ב' והפועל באר שבע המשתתפת בליגת העל". עוד נטען בתשובה לבקשה כי הובהר ש"משאביה של העירייה בכל הנוגע למגרשי ספורט הנם מוגבלים ולפיכך אינו מתאפשר להקצות" עבור הקבוצה החדשה מגרש כדורגל לאימוניה. בעירייה "שואפים לאיחוד קבוצות ולא לקבלת קבוצות חדשות".

"עצמה באר שבע" – צילום: באדיבות המועדון

 

כאמור, עקב כך וכתוצאה מיחסי חברות של המנהל המקצועי אורי היקלי עם הגורמים ברהט, בקבוצה הגיעו לסיכום כי המגרש הביתי של הקבוצה הבאר שבעית יהיה בעיר הבדואית. יחד עם זאת, מבדיקת "שבע", בהתאחדות לכדורגל, לא ממהרים לאשר את המועדון החדש, עם המגרש הביתי שנמצא מחוץ לעיר. גורמים בהתאחדות סיפרו ל"שבע" כי לבאר שבע ישנם מספיק מגרשים מאושרים ולכן קבוצה באר שבעית צריכה לשחק בעיר, כשאישורים לשחק ביישוב אחר ניתנים לקבוצות שאין בשטחן מגרשים מאושרים. יש לציין כי הוועדה בהתאחדות שצריכה לאשר את הקבוצה החדשה תתכנס בחודש אוגוסט.

מעו"ד משה היקלי נמסר בתגובה: "העתירה הוגשה בעקבות דרישת המועדון לעיריית באר שבע ולגורמים הרלוונטיים האמונים על חלוקת המגרשים בבאר שבע, להקצאת מגרש לטובת אימוני ומשחקי הקבוצה, בתגובה נטען על ידי העירייה כי לא יקצו לטובת המועדון מגרש וזאת מאחר שיש "ריבוי של קבוצות ביחס לכמות מועטת של מגרשים". עוד עלה מהחלטת העירייה, כי המגמה הרווחת היא לאחד בין קבוצות העיר ולא לאפשר לקבוצות נוספות להצטרף למעגל המשתמשים במגרשי העיר שהינם משאב ציבורי. הפועל היוצא מהחלטת העירייה הוא, ששחקני הקבוצה, הן ביחס לקבוצות הילדים והן ביחס לקבוצות הבוגרים הוא, שלטובת אימוני ולמשחקי הקבוצה ירחיקו עשרות ק"מ מהעיר באר שבע עד לעיר רהט. החלטת העירייה נגועה בשיקול מפלה ובחוסר שוויון ובדחייה סתמית ללא כל נימוק ו/או קבלת החלטה בהתאם לקריטריון חלוקה והקצאה כפי שנדרש מגוף ציבורי".

מעיריית באר שבע נמסר: "עיריית באר שבע קבלה את העתירה. כעת לומדים את העתירה לצורך הכנת תגובה אשר תועבר כמקובל לבית המשפט".

כתבות נוספות

1

זרק את ההולטר והניף את הגביע

קבוצת הכדוריד של הפועל 'יוסי אברהמי' ערד, שהעפילה רק העונה לליגה הלאומית, הייתה רחוקה נקודה אחת מהעפלה היסטורית לליגת העל. זה לא מנע מהקפטן שלה, עוז חנדלי, לקבל אישור מהקרדיולוג לעלות לפרקט ולהניף עם חבריו את גביע המדינה ע"ש ברנר, כשהם מנצחים עם הבאזר את מכבי פ"ת. חכם מהו אומר? "כדי לשבור עוד שיאים, צריכים לייצר עוד שחקנים"

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות
0

צעירים ושערים | מה נשתנה?

קבוצת הנוער של הפועל ב"ש צירפה לראשונה העונה שלושה ניצחונות, וחניכיו של גל ברשאן מתרחקים מהקו האדום. 2:2 לנוער מכבי עם המוליכה. נערים א' של הפועל חזרו לנצח. נערים ב' של מ.ס דימונה התאוששו מההפסד לאשקלון עם עשר מכות לרשת של צעירי רהט. חמישה מי יודע? – תשאלו את שתי קבוצות נערים ג' של מכבי ב"ש

ספורט22 באפריל 2024    4 דקות

כתיבת תגובה