טורים אישיים

שי מאילן | תכלה שנה וקללותיה

טורים אישיים31 בדצמבר 2020    3 דקות
0

כשבאים לסכם את 2020 בספורט, אי אפשר להתעלם מהייחודיות שלה, ומהפעילות המקוטעת לאורכה, בעקבות ההגבלות, ההידוקים והסגרים השונים. בשורות הבאות על אלה שהצליחו לשרוד ואפילו להצטיין

שי מאילן | תכלה שנה וקללותיה
צילומים: אריאל שלום, טיבור ייגר, לירון מולדובן, אס"א באר שבע, אילן שי

שנת 2020 התאפיינה בזיז-זג אינסופי של החלטות וביטולן, מתווים ושינויים, כשאנחנו עושים היכרות עם מושגים חדשים כמו סגר והגבלות, תחלואה וקפסולות, מאבקים והחלטות הזויות. מועדוני הספורט נאלצו להמציא את עצמם מחדש ולהתאים את פעילותם למציאות החדשה. בליגות הבכירות זה הלך מעט יותר טוב. בליגות הנמוכות ובאלה של הנוער, הנערים והילדים, הרבה פחות.

ובכל זאת, פטור בלי סיכום אי אפשר.

בענפי הכדור, בחרתי בשני ספורטאים שבלטו מעל כולם: ג'וזוואה פשקיירה בכדורגל וקיילב אגאדה בכדורסל, שניהם מהפועל באר שבע.

קבוצת הכדורגל של הפועל 'מחסני השוק' באר שבע, חוותה קיץ מסויט, שכלל התנגדות השחקנים לקיצוצי הקורונה, איבוד הבית והעזיבה של אלונה. כל זאת במקביל לזכייה בגביע וההופעה המכובדת בליגה האירופית.

השחקן הבולט בשורותיה, לטוב ולרע, היה ז'וסוואה פשקיירה הפורטוגלי בן ה-30, שכבש בשנת 2020, 11 שערי ליגה וגביע, כשתרומתו הייתה מכרעת בלא מעט משחקים, ומסירות הסרגל ארוכות הטווח שלו הפכו לשם דבר בליגה לניירות ערך. שמו של פשקיירה נקשר גם בלא מעט הפרות משמעת, אך כפי שכבר אמרו חכמים ממני – אם לא הן, כנראה שהפורטוגלי היה מככב במועדונים מובילים באירופה.

גם קבוצת הכדורסל של הפועל 'אלטשולר שחם' באר שבע התמודדה עם לא מעט קשיים, שהמרכזיים שבהם עזיבת השחקנים הזרים בסגר הראשון וסיום ההתקשרות עם לא מעט ספונסרים בגלל המשבר הכלכלי.

והנה, דווקא מתוך הקושי, הצליח הצוות המקצועי והניהולי של המועדון להחתים, עם חידוש המשחקים, את קיילב אגאדה הניגרי-קנדי המצוין בן ה-26.

אגאדה קלע ב-13 משחקים (8 בעונה שעברה ו-5 העונה), 257 נקודות, כשהעונה הממוצע שלו עומד על 26.4 נקודות למשחק, ב-62% ל-2 נקודות, והוא מוביל את כל שחקני ליגת העל. כאן המקום לציין, כי את 4 הניצחונות שלה העונה השיגה באר שבע כשאגאדה על הפרקט. מאז שנפצע, סופרת הקבוצה 4 הפסדי ליגה.

קבוצה נוספת שראויה לציון היא אס"א באר שבע בכדורעף, שהעפילה לליגת העל, וככול הנראה תשרוד את עונתה הראשונה בליגה הבכירה, לאחר צמד ניצחונות על ק.ק תל אביב, שעשויה לנשור לליגת המשנה. שמות בולטים בקבוצה: אחמד שרקייה, חגי זבולון ויואב קראווני.

קבוצת הכדוריד של מ.כ באר שבע התקשה לשחזר העונה, לאחר שתיים בפלייאוף העליון, את ההישג, וזאת בעיקר לאור העובדה שחידשה את פעילותה כשרוב שחקניה מ-2019/20 קיבלו היתר לחפש לעצמם קבוצות חדשות. את מקומם המשמעותי של מילוש בויאשיץ', גיא כהן ואלדר שיקלושי, לא הצליחו במועדון הצנוע למלא, וגם דוראל בן סעדון המצוין מתקשה לסגור את הפער.

בענפים האישיים יש לציין את נציגי אתלטי הנגב שזכו השנה באליפות ישראל: בין הנשים – גל קדמון (ריצת 200 מ'), ג'ומאן ג'ובראן (400 מ'), נועה ברנשטיין (קפיצה במוט) ומרגריטה בלוב (יידוי פטיש). בקרב הגברים – מוחמד אבו ענזה (ריצת 400 מ') ודור חיון (110 מ' משוכות).

מה שנותר לקוות זה ששנת 2021, השנה האולימפית החדשה, תביא איתה משב רוח חדש וחזרה מלאה לשגרה, שיאים ואוהדים ביציעים.

תחל שנה וברכותיה. אינשאללה…

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה