טורים אישיים

להתחבר לכוחות של עצמנו

טורים אישיים3 באוגוסט 2020    2 דקות
3

שירלי אשכנזי, מומחית בפיתוח מענים בבריאות הנפש, מציעה חמש נקודות מבט איך להתחבר לכוחות המצויים בנו

להתחבר לכוחות של עצמנו
צילום: אלבום אישי

"האומנם עוד יבואו ימים בסליחה ובחסד?" כתבה לאה גולדברג תוך שמביעה משאלה קולקטיבית לימים של שקט. משאלה שרבים מאיתנו שותפים לה כעת. אמרה לי מטופלת: "היום יותר מתמיד אני מרגישה חסרת יכולת, לבדי והגלים- מכים בי. אני לא יודעת מאיפה יגיע הגל הבא- הקורונה, דאגות כלכליות, בריאות, כל האי יציבות.. אני מפחדת ומשותקת ולא יודעת למי לפנות- כולם, בתוך השבר הארור".

רבים, מניחים כי כדי להיחלץ מהמצב- יש להפעיל כוחות. הדבר רחוק מהאמת- יש לנו כוחות. השאלה- האם אנו מסוגלים להתחבר אליהם?

איך מתחברים לכוחות המצויים בנו, חמש נקודות מבט:

  1. לעבוד עם האינסטינקטים – כשמציף אותנו גל אוטומטית אנו נלחמים אלא שהפעולה הנכונה היא למלא את הריאות אויר ולאפשר לגוף לצוף. חשבו על האוטומטים שלכם לאחרונה, האם אתם מתרוצצים חסרי נשימה, מוצפים ברגשות אולי מאשימים, נמנעים, מתרחקים.. קיימת אפשרות נוספת- לקבל כי המציאות בה אנו חיים, למלא את הריאות אויר ולנשום.
  2. להתחבר למשאבים- למרות שאנו מוקפים קהילה רבים חווים בדידות. אנו מניחים כי קשרים מרחוק הם פחות איכותיים, האומנם? קרה לכם שטיילתם ודווקא אותה שיחת טלפון הביתה הייתה זו שהטעינה. יש לנו הזדמנות להיות סקרנים לגבי הקשרים שלנו, לחפש צחוק, שייכות וריענון שמביא הזדמנויות חדשות.
  3. לשחרר את מה שמכביד- אין כמו משבר טוב בכדי לשחרר אמונות, מחשבות, הרגלים, התמכרויות ורגשות מכבידים. אנו הקברניטים של הספינה, ככאלו יש לנו אפשרות לשחרר מטענים, רק כך נוכל לנוע קדימה.
  4. לזרום עם הזרם- ככול שנחווה חוסר אונים ננסה להשיג שליטה, אלא שהיאחזות מייצרת מצוקה! קיימת אפשרות להרפות, לקבל את המציאות כפי שהיא- האם באמת אנו יודעים מה נכון לנו עתה או נאחזים בזיכרונות עבר או משאלות לב?
  5. לייצר הרמוניה- בתמונה הגדולה, המשבר הזה יחלוף, הוא רק עוד התרחשות בקיום האין סופי שלנו. כוח החיים עצום וכבר צלחנו משברים בעבר. האם אנו מסוגלים לראות את היכולות האין סופיות שקימות בנו כפרטים, כקהילה? בתוך מציאות משתנה יש לנו יכולת להתמקד בכוחות, כך הם ילכו ויתעצמו. בהצלחה

הכותבת היא שירלי אשכנזי MSW מומחית בפיתוח מענים בבריאות הנפש, מטפלת, מדריכת מנהלים ומלמדת בקריה האקדמית אנו.  ליצירת קשר שירלי אשכנזי 0506243371

כתבות נוספות בטורים אישיים

0

האדמה תחתיי

הילה טביב, יוצרת צעירה מבאר שבע, בעוד טקסט אישי שכתבה

טורים אישיים10 במרץ 2024    3 דקות
0

איך זה להיות חטוף?

הילה טביב, צעירה מבאר שבע, בסיפור קצר שכתבה בעקבות עסקת החטופים הראשונה

טורים אישיים18 בפברואר 2024    5 דקות

כתיבת תגובה

  • אירית דאי

    מקסים ומעודד!
    ישר כח .

  • סיגלית שושן

    יופי של פוסט מעשי וברור, ומלא אופטימיות!

  • חגית טולדנו

    שירליי יקרה ,יופי של כתבה , רעיונות מצויינים להתמודדות עם האנרגיה של התקופה . יישר כח, יש לך שליחות בימים אלה להפיץ זאת