חדשות

כיתת הכוננות של באר שבע תורחב

חדשות22 באוקטובר 2023    2 דקות
0

שש כיתות עם כ-250 מתנדבים נושאי נשק במודל ייחודי ראשון מסוגו בארץ, בשיתוף פעולה משטרה - עירייה

כיתת הכוננות של באר שבע תורחב
המפגש הערב | צילום: עיריית ב"ש

בדיון שהתקיים היום (ראשון) אחה"צ בעיריית באר שבע בהשתפות ראש העיר רוביק דנילוביץ' ומפקד המחוז הדרומי של המשטרה ניצב אמיר כהן, סוכם על הרחבת פלוגת חץ (כיתות הכוננות של באר שבע) בחלוקה לשש כיתות עם כ-250 מתנדבים נושאי נשק, והם יופעלו במודל ייחודי ראשון מסוגו בארץ, בשיתוף פעולה משטרה – עירייה.

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אמר: "קיימנו הערב דיון ביטחוני בנושא יחד עם מפקד המחוז במשטרת ישראל, ניצב אמיר כהן ופיקוד המשטרה הבכיר, ועם צוות הביטחון העירוני. בראשית הדברים ציינו לשבח והודנו למפקד המחוז ובאמצעותו לכל שוטרי ושוטרות המחוז על גבורתם ומסירותם במלחמה. בזכות אומץ ליבם ניצלו חיי רבים. כוחות המשטרה פועלים 24/7 לשמירה ולהגנה על חיי התושבים ועל כך תודתנו והערכתנו.

"לאחר שפרסמנו על גיוס המתנדבים ל"פלוגת חץ" (יחידות כיתות הכוננות של העיר באר שבע) מאות מתושבי העיר פנו בבקשה להצטרף למשימה החשובה. בתוך שבוע ימים הסתיימה הכשרתם של 25 מתנדבים ועשרות נוספים החלו בהכשרה.

"לאור ההיענות הגדולה מצד הציבור ובמטרה להעמיד כוחות נוספים שיתנו מענה בחירום, אישר הממ"ז את בקשתנו לתגבר באופן משמעותי את "פלוגת חץ" במתנדבים נוספים, מתוך מטרה להגיע לסדר כוחות של כ-250 מתנדבים בשבועות הקרובים, בחלוקה של שש כיתות. הכיתות יוקמו בשכונות המעטפת של העיר: כלניות (ונחל עשן), סיגליות, רמות, שכונת הפארק, נווה נוי (ונחל בקע) ו-פלח 7 ו-5 (בנווה זאב).

"פלוגת חץ" תפעל על פי מודל חדשני, בשיתוף פעולה בין העירייה למשטרה, בתוכנית העבודה ובשיטות ההפעלה. נמשיך ונעדכן את הציבור בגיבוש והקמת היחידה החדשה ובהפעלתה ברחבי עיר".

מפקד מחוז דרום במשטרה ניצב אמיר כהן: "אנחנו עדיין במצב מלחמה. אני לוקח אחריות כבדה על הכתפיים שלי ואומר שיש הערכות ומעטפת ביטחונית מצוינת של כוחות המחוז הדרומי ומג"ב הכוללת יחידות מיוחדות שלנו. אני רוצה שאזרחי באר שבע והדרום ירגישו בטוח. אנחנו משקיעים פה מאמצים אדירים, יש פה תכניות אופרטיביות של תחנת באר שבע ומרחב הנגב שנותנות מענה מהיר של ניידות בעיר ובסביבתה.

"פגשתי את כל ראשי הרשויות מהחברה הבדואית ויש התנהגות אזרחית למופת. באר שבע היא אחת הערים הבטוחות בישראל. לך אני אומר, אדוני ראש העיר, שמהרגע הראשון הבנת את גודל האירוע והנכנסת את המערכות העירוניות שלך לדריכות מלאה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה