חדשות

באר שבע תנציח נשים פורצות דרך

חדשות10 בפברואר 2022    דקה אחת
0

מועצת העיר באר שבע אישרה אמש כי שמות הרחובות בשכונת רקפת העתידית יהיו שמות של נשים פורצות דרך

באר שבע תנציח נשים פורצות דרך
צילום: באדיבות עיריית באר שבע

מועצת העיר באר שבע אישרה אמש ( רביעי) את יוזמתו של ראש העיר, רוביק דנילוביץ', לפיה שמות הרחובות בשכונת "רקפות" העתידית ייקראו על שם נשים פורצות דרך. כזכור בשנת 2017 אישרה מועצת העיר את היוזמה של ראש העיר לקרוא לכל הרחובות בשכונת "כלניות" על שם נשים. בהתאם, נקראו למעלה מ-40 רחובות על שם נשים פורצות דרך במגוון התחומים מהארץ ומהעולם.

מטרת המהלך להגביר את המודעות לתרומתן הגדולה של נשים פורצות דרך לעולם, לעם היהודי ולחברה הישראלית. כמו כן המטרה הינה צמצום הפער בין מספר הרחובות בהם מונצחים גברים לעומת נשים. זו בעיה כלל ארצית שעיריית באר שבע החליטה לעשות מעשה ולצמצמה.

שכונת "רקפות" מתוכננת לקום בצפון העיר והיא תשווק במסגרת הסכם הגג של העיר באר שבע. השכונה תכלול כ-4,000 יחידות דיור, במגרשים לבני ביתך (צמוד קרקע), בניה מדורגת ובניה רוויה.

רוביק דנילוביץ': "הנשים במדינת ישראל מונות לפחות מחצית מהאוכלוסייה, ולצערי דבר זה לא בא לידי ביטוי ביחס אליהן, בטח לא במרחב הציבורי. החלטה זו, שמצטרפת להחלטה התקדמית בשכונת "כלניות", מכבדת את החברה כולה, נשים וגברים, ותראה לכל ילדה ונערה שהחברה מעריכה את הישגיהן באופן שוויוני ."

במקביל, אישרה מועצה העיר את הצעתו של דנילוביץ' להנציח במרחב הציבורי רשימה של אישים מכובדים : הרב בנימין בצרי, ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, הרב עובדיה יוסף, חנניה עמר, מורט מנדל, סימה נבון, לאון אדרי, הרב אלעזר אבוחצרא, אריק ניסן, שרה ומאיר בץ.

שמות אלה הומלצו כבר לפני מספר שנים, אולם רק עכשיו הם מובאים לאישור, במסגרת המהלך הכולל לשיבוץ שמות וטיפול בהנצחת שמות במרחב הציבורי.

יש לציין,בעשרים השנים האחרונות אושרו שמות להנצחה אולם לא נמצאו מקומות לשיבוץ,על כן לא כינסה העירייה את ועדת השמות וזאת עד למציאת פתרונות .בשבועות הקרובים יחל שיבוץ השמות אשר אושרו בשנים הקודמות.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה