חדשות

מועצת העיר אישרה להמשיך לפעול לסיפוח נאות חובב ורמת בקע לבאר שבע

חדשות18 במרץ 2021    דקה אחת
0

ראש העירייה רוביק דנילוביץ' אמר בישיבת המועצה, שייתכן שוועדת הגבולות תקבל החלטה חיובית בעניין כבר בתוך חודשיים

מועצת העיר אישרה להמשיך לפעול לסיפוח נאות חובב ורמת בקע לבאר שבע
המועצה נותנת אור ירוק להמשך ההליכים. שר הפנים דרעי מכריז בישיבת עבודה בעיריית באר שבע בדצמבר האחרון את הנחייתו לפרסם כתב מנדט לבחינת איחוד נאות חובב לבירת הנגב | צילום: יעקב כהן

מועצת עיריית באר שבע אישרה אתמול (רביעי) פה אחד לראש העירייה רוביק דנילוביץ' להמשיך לפעול לקידום ההליכים לצירופם של שטחי המועצה המקומית תעשייתית נאות חובב לשטח העיר באר שבע. דנילוביץ' גילה לחברי מועצת העיר, שהסיפוח יכלול גם את שטחי אזור התעשייה שמעבר לכביש, רמת בקע, אליו אמור לעבוד בעוד כשנתיים מפעל הענק של חברת "אלביט" (מפעלי תע"ש לשעבר), שכן במשרד הפנים מתייחסים לשני אזורי התעשייה כמתחם תפעולי אחד. ראש הרשות אמר בישיבת המועצה, שייתכן שוועדת הגבולות תקבל החלטה (ככל הנראה חיובית) בעניין כבר בתוך חודשיים.

בדברי ההסבר להצעת ההחלטה, שצירף היועץ המשפטי לעירייה, עו"ד חיים טורקל, צוין ש"צירוף שטחי נאות חובב לבאר שבע יתרום לצדק הסביבתי, במסגרתו תושבי האזור (ולא מועצה תעשייתית בה חברים בין השאר המפעלים) הם שיהיו אמונים על תהליכי קבלת ההחלטות בכל הנוגע להיבטים הסביבתיים, ואף יגביר את הצדק החלוקתי, באופן בו ההכנסות שינבעו מאזור התעשייה נאות חובב לאחר הוצאותיו ישמשו את צרכי הציבור, ללא צורך בהוצאות עודפות הנדרשות לניהול מועצה תעשייתית נטולת תושבים".

עוד נרשם, ש"בשנים האחרונות, נוהלו הליכים שונים בוועדות הגיאוגרפיות או בוועדות הגבולות בהקשר לשטחי נאות חובב. במסגרת זו, נחתם באחרונה צו לחלוקת חלק מהכנסות הארנונה של נאות חובב בין מספר רשויות מקומיות סמוכות, בהן באר שבע". לא מכבר, "קיבלה ועדת החקירה הגיאוגרפית במחוז דרום מנדט לבחינת גבולותיה ומעמדה של נאות חובב, צירוף שטחיה ו/או איחודה לתחומי העיר באר שבע וכן חלוקת ההכנסות בין הרשויות המשתתפות. עיריית באר שבע רואה עצמה כמי שיכולה לנהל את אזור התעשייה נאות חובב בכללותו, ולהביא לפיתוחו".

 

 

 

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה