חדשות

מחברים את ה"סבים אונליין"

חדשות27 בדצמבר 2020    דקה אחת
0

מיזם חדש תחת קורת הגג של ארגון TECH7 בבאר שבע מחבר את בני הגיל השלישי בעיר לעולם הדיגיטל

מחברים את ה"סבים אונליין"
צילום: באדיבות tech 7

סדנת פיילוט ראשונה להכשרת בני הגיל השלישי בבאר שבע לשימוש באמצעים דיגיטליים הסתיימה בימים אלה. ל"שבע" נמסר, שכ-350 אלף אזרחים ותיקים בישראל מוגדרים כנעדרי אוריינות דיגיטלית או כבעלי רמת שליטה נמוכה שאיננה מאפשרת מיצוי מלא של קיום שיויוני בחברה הישראלית, נגישות להזדמנויות, ידע ושירותים בשגרה ובחירום.

על רקע זה צמח בתחילת משבר הקורונה מיזם "סבים אונליין", תחת קורת הגג של ארגון TECH7, מאיץ האקו-סיסטם של באר שבע והנגב. מטרת המיזם היא להפיג את תחושת הבדידות בקרב אוכלוסיית הגיל השלישי, בדגש על קשישים מטופלי רווחה ומעוטי יכולת.

הכלי המרכזי להשגת מטרה זו הינו הגדלת האוריינות הדיגיטלית באמצעות חלוקת טאבלטים, הכשרה וליווי צמוד לקשישים, זאת מתוך אמונה שנגישות או בעלות על מכשור טכנולוגי הם תנאי הכרחי, אך לא מספיק, לצמצום הפער הדיגיטלי ולשיפור איכות החיים של מאות אלפי אזרחים ותיקים במדינה. ברשותם של מנהלי "סבים אונליין"  יש כיום 150 ערכות טאבלט.

השבוע, הסתיימה כאמור, סדנת הפיילוט הראשונה של המיזם,  "הטאבלט שלי". במהלך הסדנה, הוכשרו שמונה קשישים וקשישות, יקירי העיר באר שבע, במספר תכנים שונים: "וואטס-אפ", "זום", שימוש ב-Bit ושירותים חברתיים נוספים. כל אלה תורמים להם בניהול שגרה מרחוק ומגדילים את המעגלים החברתיים ואפשרויות הפנאי.

כמו כן, שמונה קשישים וקשישות נוספים, שבשל מוגבלות תנועה זו או אחרת לא יכלו להשתתף בסדנה פרונטלית, עוברים כיום הכשרה פרטנית בבתיהם בידי מתנדבים של "סבים אונליין".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה