חדשות

מנפלאות הקורונה: האם יימצא האח האבוד חולה הקורונה?

חדשות30 ביולי 2020    2 דקות
0

טלפון מתחנת המשטרה ללילך לויאן-אזולאי באר שבע החזיר אותה בבת אחת יותר מ-30 שנה אחורה לאחיה, יקיר חיים, שנמסר למשפחת אומנה, וכעת נודע שנמצא חיובי לקורונה. "הייתי רוצה לממש את הצוואה של אימא שלי, שמאוד רצתה שוב לפגוש אותו", היא אומרת ל"שבע"

מנפלאות הקורונה: האם יימצא האח האבוד חולה הקורונה?

לטלפון הזה לילך לויאן (במקור אזולאי) מבאר שבע לא ציפתה. בבוקר השבת האחרונה, התקשרו אליה מתחנת המשטרה, כדי להודיע לה שאחיה, יקיר חיים, נמצא חיובי לקורונה. אולם, לילך לא ראתה מעולם את אחיה, שנמסר לאימוץ כשהייתה תינוקת.

היא מספרת ל"שבע": "אימא שלי ז"ל גידלה אותו לבד עד שהיה בגיל 3, בלי שאבא שלו יידע אפילו שהוא נולד. אחר כך, היא מסרה את יקיר חיים למשפחת אומנה, כי הוא היה חולה, והיא כבר לא יכלה לטפל בו. מאז, ניסינו פעם אחת ללכת לרווחה, אני ואימא, כשהיא הייתה בחיים. דיברנו עם העובדת הסוציאלית על האומנה. אימא שלי הייתה גם אז במצב בריאותי לא טוב, וגם יקיר היה חולה ולא הרגיש טוב. אז, העובדת הסוציאלית אמרה שלא כדאי שהם ייפגשו. זה היה כשהייתי בערך בת 16, 17. היום אני בת 33. יקיר אחי הגדול אמור להיות היום בן 38, 37, משהו כזה".

יעקב יקיר חיים צילום: באדיבות לילך לויאן

ומה קרה בשבת בבוקר?

"בשבת האחרונה התקשרו מהמשטרה, בהליך שגרתי לפי מה שהם אומרים, שבודקים שמי שחולה קורונה נמצא בבית. כנראה, הם לא הצליחו להשיג אותו, אז הם התקשרו אליי לנייד; אני והוא רשומים במשרד הפנים כאחים מאותה אימא".

ואיך הרגשת שפתאום מדברים על יקיר עוד פעם?

"תקשיב, אני גם מתמודדת עם דיכאון, אני נכה, מאחרי המוות של אימא שלי לפני 12 שנה; לקחתי את זה מאוד קשה. אני גם נוטלת כדורים באופן קבוע. אז, יומיום כואב לי על יקיר. וכשפתאום דיברו איתי על אחי, זה עורר בי דאגה ורצון ללכת אליו, לדעת שהוא בסדר".

אין לך מושג איפה הוא נמצא? אם הוא בארץ, אם הוא בחו"ל, שום דבר?

"תשמע, אם התקשרו מהמשטרה, אז הוא בארץ. אם הוא חולה מאומת לקורונה, אז הוא בארץ. אחרת, לא היו מתקשרים. העליתי פוסט בעניין אתמול, ולא יצרו איתי קשר מאז, לצערי. אולי הוא בהוסטל, לא יודעת, במקום שיקומי כזה. הייתה לו בעיה פיזית, שאני לא יודעת בדיוק מהי. פעם אחת התקשרו אליי מהביטוח הלאומי, אז כנראה יש לו גם איזו נכות או משהו. הבעיה היא שלא ימסרו לי מידע. למרות זאת, אפנה שוב לרווחה, כי אומנה זה לא אימוץ, שאין לך עם מי לדבר. זה יותר קל, אבל הבעיה שאימא שלי נפטרה, ולא בטוח שיש לי זכות לברר עליו, כאחות".

מה היית רוצה להגיד לאחיך?

"הייתי רוצה לדעת שהוא בסדר, שהוא מרגיש טוב. הייתי רוצה מאוד שיהיה בינינו קשר. לא ראיתי אותו אף פעם. הייתי רוצה לממש את הצוואה של אימא שלי, שמאוד רצתה שוב לפגוש אותו".

* פרסום ראשון בעניין נעשה בתוכנית אחר הצהריים של אלמוג בוקר בערוץ 13.

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה