חדשות

חוזרים להיאבק למען בסיס המודיעין בליקית

חדשות10 במרץ 2020    דקה אחת
0

לנוכח הלחץ הכבד שמפעיל הרמטכ"ל אביב כוכבי לעצירת הפתיחה של המכרז להקמת פרויקט הענק, מתחדש המאבק בעניין

חוזרים להיאבק למען בסיס המודיעין בליקית
הדמיית קריית המודיעין | הדמיה: משרד הביטחון

מתחדש המאבק הציבורי למען העברת בסיס המודיעין לליקית.

ל"שבע" נמסר, שהרמטכ"ל אביב כוכבי מפעיל בימים אלה לחץ כבד על שר הביטחון נפתלי בנט לדחות "לזמן לא ידוע" את פתיחת המכרז להקמת הבסיס בליקית שליד עומר. המכרז המדובר אמור להיפתח כבר בשבוע הבא. מידע מהימן על כך דלף לגורמים ב"עמותה למען הנגב" שבראשה עומדת ד"ר אתי לוצאטו, שניהלה את הקמפיין הקודם בנושא לפני כחצי שנה, במסגרתו הוצבו שלטים בהם נראה בן גוריון "בוכה".

לוצאטו וחברים בוועד הפעולה פנו לגורמים שונים, בהם ראשי רשויות ופעילים של מפלגת "ימינה" במרחב הדרומי, כדי להפעיל לחץ נגדי על שר הביטחון לבל ידחה את ההליך החוקי של פתיחת המכרזים. במקביל, פנה ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' לשר בנט, ובין ה-2 נקבעה פגישה בעניין ליום ראשון הבא. באותה ישיבה אמור להשתתף ראש מועצת עומר פיני בדש.

לוצאטו: "אחרי שחשבנו והובטח לנו שהמהלך קורה כצפוי וכמתוכנן, התברר שהרמטכ"ל כוכבי, לא מוותר על תוכניתו להביא לביטול העברת בסיס המודיעין לליקית, ומפעיל כעת לחצים על שר הביטחון לדחות' את המכרז. כל דחייה פירושה עיכוב ולמעשה ביטול הפרויקט. אם בנט ייכנס ללחץ של הרמטכ"ל, המתפקד ממש כלוביסט של אנשי 8200 ש'קשה להם להגיע ולשרת בנגב', זו תהיה בכייה לדורות. מדובר במגה פרויקט, שיביא למהפך משמעותי בנגב, ולתקוע מהלך כזה בגלל מסילת ברזל באורך של 7 ק"מ בסך הכל, זה מעשה איום ונורא".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה