חדשות

"כוכבי המדבר" של "נטפים"

חדשות9 בינואר 2020    2 דקות
0

15 תלמידים מצטיינים מהפזורה הבדואית התארחו במפעל "נטפים", וקיבלו כלים וכישורים להשתלבות בשוק העבודה

"כוכבי המדבר" של "נטפים"
"שגרירים מובילים שינוי". הפעילות במפעל | צילום: יח"צ "נטפים"

חברת "נטפים" מקיבוץ חצרים, המובילה העולמית בתחום הפיתרונות להשקיה חכמה, בשיתוף ארגון "מנהיגות עסקית צעירה", מלווה 15 תלמידים מצטיינים מהפזורה הבדואית (הפועלים במסגרת עמותת "כוכבי המדבר"), ומעניקה להם כלים וכישורים להשתלבות בשוק העבודה. ל"שבע" נמסר, שבאחרונה התארחו התלמידים ב"נטפים" ליום שיא, במהלכו נפגשו עם מנהלי הרכש, התכנון, הפיננסים והשיווק בחברה, ולמדו כיצד מגבשים תוכנית עסקית, איך צולחים ראיון עבודה ועוד מיומנויות שימושיות שיסייעו להם להתפתחות אישית ומקצועית בעתיד. הם נחשפו לראשונה לתעשייה, ובעזרת עובדי "נטפים" השלימו את המשימה שהציבו לעצמם: הקמת מיזם להפחתת ומניעת האלימות בחברה הערבית.

"כוכבי המדבר" היא עמותה הפועלת לפיתוח דור חדש של מנהיגות בדואית צעירה, ומטרתה לשנות את המציאות בקהילה הבדואית במרחב הנגב. בפרויקט המשותף ל"כוכבי המדבר", ו"נטפים" לוקחים חלק כאמור 15 תלמידות ותלמידים מצטיינים בגילאי 16 – 17 (כיתות י"א – י"ב).

מנהל מחלקת השיחול (לייצור צנרת טפטוף) ב"נטפים", אבי קונטנטה: "במהלך המפגש עם התלמידים, נחשפנו לקבוצה איכותית של ילדים, ושמחנו לגלות בהם את האמביציה, המוטיבציה והנחישות להוביל שינוי, ולשפר את מציאות החיים שלהם. התרגשתי לראות אותם צמאים ללמידה וחדורים אידיאולוגיה לעתיד טוב יותר".

מנהלת תחום אחריות חברתית במפעל "נטפים" שבחצרים, יהודית פלס: "'נטפים' צמחה במדבר, והיא חלק מהנגב. הטפטוף היווה בראש ובראשונה פיתרון לתנאי הנגב: מחסור במים ואדמה מלוחה שלא הייתה ראויה לעיבוד חקלאי. אנחנו ב'נטפים' רוצים להעניק חזרה לסביבה בה צמחנו, לקהילות שסביבנו ולפיתוח האזור. פרויקט זה הוא אחד מרבים בו מעורבת 'נטפים'".

אחד התלמידים, רשאד אב סריחאן: "הסיור ב'נטפים' היה חווייתי, מהנה ומעשיר. כל אותן תוכניות בתחום העסקים, השיווק והכלכלה הוצגו בפנינו על צלחת זהב. ראינו מפעל שמביא לנו את המוצר בעיצוב גאוני, ולמדנו כיצד חומרי הגלם לאורך קו הייצור הופכים למוצר בו השתמשנו".

מדריכת התוכנית מ"מנהיגות עסקית צעירה", חיפה אבו חרמה: "תודה ל'נטפים' על ההשקעה ועל כך שהקדישו יום שלם לי ולחניכים שלי. סיירנו במפעל, הכרנו את המחלקות, וקידמנו את הרעיון למיזם שלנו: שגרירים מובילים שינוי וקידום יום עיון בנושא האלימות בחברה הבדואית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה