חדשות

מקימת אצטדיון "טרנר" נגד ראש עיריית דימונה

חדשות16 בדצמבר 2019    5 דקות
0

חברת "מתכת עדין בע"מ" הגישה, באמצעות משרד עוה"ד דני אליגון ושות' בבאר שבע, תביעה אזרחית נגד בני ביטון, הקרן לפיתוח דימונה ומנכ"ל הקרן אברהם היקלי # עיריית דימונה: נגיב לבית המשפט

מקימת אצטדיון "טרנר" נגד ראש עיריית דימונה
בני ביטון. "לחץ באופן אישי" | צילום: ארכיון "שבע"

תביעת ענק נגד ראש עיריית דימונה, הקרן לפיתוח דימונה ומנכ"ל הקרן; חברת "מתכת עדין בע"מ" (שבין היתר הקימה את אצטדיון "טרנר" והשתתפה בבניית גדר המערכת עם מצרים) הגישה ביום חמישי האחרון ה-5 בחודש, באמצעות משרד עוה"ד דני אליגון ושות' מבאר שבע תביעה כספית בהיקף של כ-12 מיליון שקלים נגד ראש עיריית דימונה ויו"ר הנהלת הקרן לפיתוח דימונה בני ביטון, הקרן ומנכ"לה אברהם היקלי.

בתביעה נכתב, שביטון "הפר את חובותיו" בקרן לפיתוח דימונה, "שהפרה את הסכמיה עם התובעת, בעוד מעורבותו האישית בהפרות עולה על מעורבות כל חבר הנהלה אחר" בקרן, "לרבות ביצוען של פעולות אקטיביות שהרחיבו את ההפרה, דוגמת מתן הוראות ודרישות לתובעת לביצוע עבודות חריגות שונות בעיר דימונה, בלוח זמנים שמטרתו לקדם את ענייניו האישיים למול תושבי העיר, עוד בטרם שיחלוף מועד הבחירות לרשות המקומית עליה התמודד בשנית, כאשר בדיעבד התברר לתובעת שהוראותיו ניתנה לאנשיה הגם ידיעתו" שלקרן לפיתוח דימונה "אין תקציב לשלם בעבור העבודות החריגות".

עילות התביעה "נעוצות בהפרות חמורות ובוטות של "הקרן "ואורגניה את האמור בחוזים שנערכו בין הצדדים (בכתב ובעל פה), הפרות שחזרו על עצמן בכל שלבי העבודה, ועתה לאחר הסיום באות לידי ביטוי ביתר שאת, עת" הקרן לפיתוח דימונה "חבה לתובעת תשלומים במיליוני שקלים בעבור עבודות נוספות וחריגות שבוצעו בפרויקטים שונים בעיר". הקרן "נהגה ונוהגת כלפי התובעת בחוסר תום לב מוחלט, עת במכוון היא מונעת" ממנה "כספים אדירים המגיעים לה במלואם, תחילה בתשלום המועדים בחוזים שבכתב ולאחר מכן בתשלום בעבור העבודות הנוספות שהתובעת נדרשה לבצע ובכלל, עת מתוך שיקולים זרים במעשיה היא פועלת בניגוד לחובת הנאמנות החלה על עמותה הציבורית". התביעה "מוגשת לאחר שהתובעת עשתה הכל כדי להימנע מלפנות לערכאות משפטיות", אחרי "שניסתה בכל האמצעים לקבל את הכספים המגיעים לה לפי הסכמים, חוזי עבודה ואישורים בכתב ובעל פה, לרבות באמצעות פניות בכתב, שיחות עם הגורמים הרלוונטיים, פניות אל גורמים שמעורבותם יכלה לסייע (בין השאר ליועצה המשפטי של העירייה עו"ד מנחם בן טובים ולגזברית הרשות רו"ח סימה כחלון) ומכתבי התראה, אך ללא הועיל, ועתה למעשה 'כלו כל הקיצין'".

מהותה של התביעה היא כספית, בגין הפרת הסכם, חוסר תום לב, מרמה שלא כדין, עשיית עושר ולא במשפט, הרמת מסך ואחריות אישית, זאת בסכום של יותר מ-11.8 מיליון שקלים כולל מע"מ, על רקע 2 מכרזים עירוניים, בהם זכתה "מתכת עדין" להקמת הקאנטרי קלאב החדש ואולם ספורט בבית הספר "נועם חיים" בדימונה. לפי כתב התביעה, התברר בדיעבד שהקרן לפיתוח דימונה "פעלה ללא תקציב מאושר, ועיכבה תשלומים בדרך הגובלת בגזל של ממש". הקרן "ניהלה את האתרים באופן כושל ורשלני".

"להעמיד בבטלה כלים רבים"

התובעת נאלצה לבצע בפרויקט הקאנטרי קלאב "ערב רב של עבודות שונות, שלא היו כלולות בהסכם הראשוני שהתובעת נדרשה לבצע. בין היתר, כללו העבודות החריגות את הריסתם של קירות בנויים לצד בניית קונסטרוקציות מתכת וקירות תומכים, בניית מערכות איטום וביצוע עבודות פיתוח. בנוסף, נאלצה התובעת להעמיד בבטלה כלים רבים שלא עבדו בשל התנהלותה של" הקרן, "מעבר לתשלום בעבור צדדים שלישיים שהתובעת נאלצה לשלם, דוגמת אגרת כיבוי אש ותשלום ליועצי אלומיניום". מעבר לכך, נדרשה התובעת בידי הקרן לפיתוח דימונה לבצע עוד עבודות באתרים נוספים בדימונה, מעבר ל-2 הפרויקטים המדוברים: "ביצוע עבודות חשמל בפארק, ביצוע עבודות שיפוץ בקאנטרי הישן", ו"ביצוע עבודות ריצוף חיצוני של אלפי מטרים בקאנטרי הישן וביצוע עבודות במשרדי הקרן לרבות עבודות גבס וריצוף וצבע".

בחברה המקימה היו פחות חגיגות. חנוכת הקאנטרי בדימונה ביוני 2018 | צילום: עיריית דימונה

 

כמו כן, נרשם בכתב התביעה שראש העירייה "אף לחץ באופן אישי על גורמים בתובעת לביצוע מהיר של העבודות הנוספות, זאת כדי שישרתו את אינטרס מסע הבחירות אליו התמודד, כך שייראה בעיני הציבור עובר לבחירות לרשויות המקומיות שהתקיימו" ב-30 באוקטובר 2018. ביטון "היה מעורב באופן פעיל בעבודות אלו, במיוחד בכל הנוגע לפרויקט הקאנטרי, עת לעתים הוא אף נשאר וצפה יחד עם" היקלי "עד שעות מאוחרות כשבוצעו עבודות מסוימות בידי התובעת, שלא לומר שינה דברים במקום, דוגמת התקרה האקוסטית והשטיחים".

יתרה מכך, "התובעת מצאה עצמה כ'בת ערובה' בידי הנתבעים, עת בצד התנהלות מעין 'דיקטטורית' מצידם, נקבעו" עבורה "הוראות בלתי סבירות שחייבו אותה להתקשר ו/או לעבוד ו/או לקבל שירותים ו/או לשלם תשלומים ו/או לרכוש סחורה אצל ספקים ונותני שירותים ספציפיים, אליהם" הופנתה "בידי גורמי" הקרן לפיתוח דימונה. היא "חויבה להוציא, בין השאר, "שכר מתכננים בפרויקט הקאנטרי ואולם הספורט ותשלום אגרת כיבוי אש" בשם הרשות. ו"לא רק שהתובעת הפכה לגורם המממן של" הקרן" והעירייה "בפרויקטים שביצעה ובפרויקטים נוספים" ש"נדרשה לבצע, אלא שהיא גם לא קיבלה תמורה עבור העבודות אותן היא נדרשה לבצע ומסרה זה מכבר" לקרן לפיתוח דימונה" ("חובות עצומים" של מיליוני שקלים"!).

דובר הרשות ומנהל יחסי ציבור והסברה עמוס שריג, מסר בתגובה: "ראשית דבר, עיריית דימונה, כמו הזרוע הביצועית שלה החברה הכלכלית, פועלת לפי חוק ולפי חוזים והסכמים כרוחם וכלשונם. עיריית דימונה/ החברה הכלכלית קיבלה לידיה את התביעה אתמול (שלישי שעבר – י.ס.ד), ויועצים משפטיים קוראים ולומדים אותה. תגובה תימסר לבית המשפט כמקובל וכנהוג לפי מספר הימים שהוקצו לה. העירייה תעביר בשבוע הבא, אם יהיה צורך ואם תתבקש, את התייחסותה לתביעה ולכל שאילתה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה