חדשות

תקצוב חסר

חדשות10 בדצמבר 2019    דקה אחת
0

עלות פרויקטים לא מעטים לפיתוח של עיריית באר שבע ל-2020 ולשנתיים שאחריה ידועה, אך התקציב למימונם טרם הושג. ויש גם תקציבי פיתוח קיימים, אך העירייה עדיין לא מצאה פרויקטים שימומנו באמצעותם...

תקצוב חסר
השוק העירוני | צילום ארכיון: "שבע"

כמה וכמה פרויקטים לפיתוח של עיריית באר שבע ל-2020 ולשנתיים שאחריה, בעיקר בפרק "הסכם הגג", סובלים ממחסור תקציבי למימון ביצועם, זאת בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

כך, למשל, פרויקט מובל ניקוז בין הרחובות מקס נורדאו ורוטשילד שעלות הקמתו מוערכת ביותר מ-29 מיליון שקלים מתוקצב ב-8 מיליון שקלים בלבד במימון גורמים חיצוניים; לתכנון וביצוע הנגשות במרחב הציבורי ובמוסדות יש צורך ב-30 מיליון שקלים, אך הפרויקט ממומן ב-13.6 מיליון שקלים בלבד בתקצוב חיצוני; תכנון וביצוע פרויקט המחצבה בשכונה ד' יעלה גם הוא 30 מיליון שקלים, אך הוא מתוקצב במעט יותר ממחצית הסכום (15.2 מיליון שקלים) במימון חיצוני; עבור שצ"פ יגאל אלון דרושים 40 מיליון שקלים, אך בפועל ישנם 23 מיליון שקלים בתקצוב חיצוני; לעבודות פיתוח ותשתיות בשדרות טוביהו מקטעים א' – ג' יש צורך ב-68 מיליון שקלים, אבל המימון הקיים הוא פחות מ-47 מיליון שקלים בתקצוב חיצוני.

תמונה הפוכה ניתן למצוא ב-4 פרויקטים באותו פרק ("הסכם הגג") בהיקף כולל של יותר מ-53.4 מיליון שקלים, שטרם הוחלט על ייעוד עבורם, זאת בסכומים של כ-34.5 מיליון שקלים, כ-16.7 מיליון שקלים, כ-1.5 מיליון שקלים וכ-751 אלף שקלים.

בתוך כך, 15 מיליון שקלים תוקצבו במימון חיצוני לשדרוג השוק העירוני ב-2020, ו-7 מיליון שקלים בתקצוב חיצוני הוקצו לפיתוח ושדרוג מתחמי תעשייה באזור התעשייה הצפוני בשנה הלועזית שבפתח. 2 הפרויקטים יבוצעו בידי חברת "יעדים". כמו כן, תבצע החברה הכלכלית חלק מזערי מפרויקט מתחם הספורטק (5 מיליון שקלים במימון חיצוני מתוך עלות מוערכת של יותר מ-92 מיליון שקלים). גם לפיתוח האגם לא יוצאו יותר מדיי כספים לעומת עלותו המוערכת: כ-5.5 מיליון שקלים בלבד מתוך יותר מ-131.2 מיליון שקלים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה