חדשות

כ-8,700 דוחות ב-6 שנים על חנייה בחניות נכים בבאר שבע

חדשות3 בדצמבר 2019    3 דקות
0

שנת השיא בשנים שנבדקו הייתה 2017 עם כמעט 2,400 דוחות כאלה

כ-8,700 דוחות ב-6 שנים על חנייה בחניות נכים בבאר שבע
| צילום אילוסטרציה: עמותת "אור ירוק"

היום (ה-3 בדצמבר) יצוין ברחבי העולם היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, ולרגל היום נחשפים מספרי דוחות על חנייה שלא כחוק בחניית נכים, שנתנו פקחי עיריית באר שבע ב-6 השנים האחרונות.

ל"שבע" נמסר, שבישראל 2019 עדיין ישנם מצבים בהם חניית נכים נתפסת בידי אדם שאינו נכה, ובעלי התווים מוצאים עצמם מתמודדים עם תנאי דרך שלעתים בלתי אפשריים עבורם, דורשים מהם מאמצים גדולים, ובעיקר מסכנים את חייהם. מקום החנייה השמור לנכה נמצא בסמוך למדרכה, ועונה על הצורך לאפשר לאדם עם צרכים מיוחדים להגיע ולעלות אליה בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר. במקרים רבים, המדרכה תהיה בעלת הנמכה, וכך יתאפשר לנהג לעלות אליה בקלות עם כיסא הגלגלים.

בעמותת "אור ירוק" ביקשו במאי השנה לדעת כמה דוחות רשמו פקחי העיריות בישראל לנהגים שחנו באופן לא חוקי בחניית נכים בין 2013 ל-2018, זאת בהמשך לבקשה ששלחו בספטמבר 2018. העמותה שלחה בקשה לפי חוק חופש המידע ל-28 ערים (עם יותר מ-50 אלף תושבים), כדי להבין האם עבירה חמורה זו נאכפת ובאיזה קנה מידה.

מעיריית באר שבע נמסר במענה לפניית עמותת אור ירוק שבשנים המדוברות חילקה העירייה 8,701 דוחות בגין חנייה שלא כחוק בחניית נכים; ב-2,013 נתנו פקחיה 1,157 דוחות, ב-2014 חולקו 1,200 דוחות, ב-2015 ניתנו 1,396 דוחות, ב-2016 חולקו 1,464 דוחות, ב-2017 חולקו 2,396 דוחות (נתון שיא בשנים המדוברות, ואילו ב-2018 (שהייתה כזכור שנת בחירות מקומיות…) ניתנו 1,088 דוחות בלבד.

כאשר אדם נכה נאלץ לחנות בחנייה שאינה שמורה לבעל צרכים מיוחדים, הוא מסתכן במקום חנייה שהגישה ממנו ליעדו עלולה לסכן את חייו. במקרים רבים, הדלת לא יכולה להיפתח בצורה שתאפשר לנכה לצאת מרכבו או שהיציאה מתאפשרת רק מהצד של הכביש. בישראל קיימים עשרות אלפי בעלי מוגבלויות, הנעזרים בתו נכה. על המדינה להגדיל את מספר החניות השמורות לנהגים בעלי מוגבלויות, ולהשקיע בתשתית שתבטיח את ירידתם מכלי הרכב בשלום. למרות שאגף התנועה במשטרת ישראל מתייחס לחנייה במקום השמור לנכה כעבירת בריונות, עדיין אפשר לראות שישנם נהגים המצפצפים על החוק, ומרשים לעצמם לחנות במקום השמור לאדם נכה.

ארז קיטה (מנכ"ל "אור ירוק"): "קשה להאמין שישנם עדיין נהגים החונים שלא כחוק בחניית נכים, תופסים מקום חנייה של אדם עם צרכים מיוחדים, ומסכנים אותו. גם בלי שיתפסו להם את מקום החנייה, במקרים רבים, נהג שתופס מקום חנייה של נכה מקשה עליו עוד יותר את שגרת יומו, ולמעשה מונע ממנו ביצוע פעולות פשוטות ויומיומיות, כמו ללכת לקניון, לבנק או לבית קפה. המשטרה והרשויות המקומיות חייבות להגביר את האכיפה כלפי נהגים שחונים במקום חנייה השמור לאדם עם צרכים מיוחדים, כדי שגם אוכלוסייה זו תוכל לנהל אורח חיים תקין. בנוסף, ראשי הרשויות חייבים לוודא שחניות הנכים בעירם אכן מתאימות לנכים, צבועות היטב, ללא בורות וחריצים המסכנים את המשתמש ומונגשות בצורה נוחה ובטוחה. הגיע הזמן לחבק ולעזור לאנשים עם צרכים מיוחדים, ולהפסיק להתעלם מהם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה