חדשות

חגיגה ב"דואר"

חדשות2 בדצמבר 2019    4 דקות
0

המנהלת החדשה של אזור הנגב בחטיבת הקמעונאות ב"דואר ישראל" מרסדס פחימה, על היערכות הדואר לחגי הקניות וקידום נשי בחברה

חגיגה ב"דואר"
מרסדס פחימה. "השמיים הם הגבול" | צילום: דוברות חברת הדואר

תושבי באר שבע הם חובבי קניות ידועים, ובשנים האחרונות גם מרבים לקנות ברשת. ל"שבע" נמסר, שב2018 דורגה בירת הנגב במקום ה-5 בארץ בהזמנת חבילות מחו"ל ביחס לגודל האוכלוסייה, עם 2.3 מיליון חבילות, כאשר כל תושב בעיר הזמין מחו"ל 10.46 חבילות בממוצע. סיכום חודשי הקניות נובמבר ודצמבר צפוי להעלות מספר שיא של 14.5 מיליון חבילות בארץ, לפי הערכה של חברת "דואר ישראל", כאשר כמות נכבדה של חבילות יזמינו תושבי באר שבע והאזור.

כחלק מההיערכות לחגי הקניות, הרחיבה "דואר ישראל" את מערך השירות ללקוחותיה בבירת הנגב, ומרסדס פחימה (שמונתה באחרונה לתפקיד מנהלת אזור הנגב בחטיבת הקמעונאות בחברה) מרחיבה בעניין.

פחימה, ילידת העיר מליה שבספרד, עלתה לארץ בגיל 5, ומתגוררת עם משפחתה בבאר שבע. היא נשואה + 3, סבתא ל-9 נכדים ונכדות ובעלת תואר ראשון במינהל ומדיניות ציבורית וכן תואר ראשון נוסף במינהל עסקים. פחימה שהחלה את עבודתה בדואר ב-1985 כאשנבאית, אחראית כיום על כל נציגי השירות וסוכנויות הדואר מקריית גת עד אילת כולל שדרות, אופקים, נתיבות, ערד, רהט, יישובי הפזורה ועוד. היא גם משמשת כנציגת העובדים בדירקטוריון החברה וכחברת מועצת נעמת באזור באר שבע והנגב. "אני דוגלת בכך שהשמיים הם הגבול", אומרת פחימה, ואף מוכיחה זאת בפועל הלכה למעשה.

לדבריה, התקופה הנוכחית של חגי הקניות מאתגרת ביותר, ומצריכה היערכות מקדימה יסודית, כדי להתאים את פעילות "דואר ישראל" לגידול בהזמנת חבילות: "בבאר שבע פועלות 48 יחידות למסירת דואר, 33 מתוכן הם מרכזי מסירת חבילות ודברי דואר רשומים. לפני 3 שנים, התחלנו בשותפויות עם עסקים קטנים ובינוניים, שמוסרים עבור הדואר חבילות. ראינו שהלקוחות אוהבים לקבל את החבילות סמוך לבתיהם ובזמן שנוח להם, ולעסקים זה מצוין כי החלוקה מגדילה את הטראפיק של הלקוחות וההכנסות, וגם עבורנו מאפשר הדבר את הורדת זמני ההמתנה ביחידות הדואר. רק באחרונה, פתחנו 2 סוכנויות דואר חדשות בעיר בתוך 'מחסני השוק האורגים' וכן ב'קינג סטור' עמק שרה, המספקות מגוון רחב של שירותי דואר, לרבות העברת בעלות רכב ורכישת מט"ח וכרטיסים נטענים".

"האמיני בעצמך"

על האתגרים הגדולים בתפקידה היא משתפת: "הפריסה הגיאוגרפית מחייבת אותנו לייצר פיתרונות מיידיים ומקוריים לכל דילמה או בעיה; יש שוני רב בין תושבי האזור, ברמת גיוון האוכלוסייה, והצרכים הנדרשים הם רבים החל ממתן שירות למקבלי קצבאות, דרך פיתרונות לרכישת מט"ח לפני נסיעה לחו"ל, העברת בעלות על כלי רכב ועד מתן סל שירותים לעסקים קטנים, מקבלי חבילות ויצואנים קטנים. בתקופת חגי הקניות, המורכבות גדולה עוד יותר, ולכן אני ממליצה להיעזר באתר החברה, ולהזמין תור מראש ליחידות הדואר במטרה להתקבל במהירות ובנוחות. ניהול נכון הינו המענה לכל צורך ועניין; אין דבר שאינו פתיר, וכל קושי הוא הזדמנות. זו גישה מנצחת, והתוצאות נראות היטב בשטח. כחברה עסקית, אנו מחויבים למצוינות בשירות לצד התייעלות תפעולית והגדלת ההכנסות".

ופחימה מוסיפה: "אני מובילה את כל האזור ב'רוח המפקדת' להצלחה בכל משימה המוטלת עלינו, על הצד הטוב ביותר, בשיתוף ובאווירה תומכת. אני רואה את תפקידי כשליחות, ומתייחסת לעבודתי כאילו מדובר בעסק פרטי שלי, וכך גם מידת ההשקעה שלי ביומיום. אני יכולה לומר בגאווה שגדלתי עם הדואר, והגעתי בזכות עבודתי והישגיי מתפקיד של פקידת אשנב לתפקיד הבכיר ביותר באזור".

ויש לה גם מה להגיד על השינויים הגדולים שחלו בדואר בשנים האחרונות: "חברת 'דואר ישראל' עברה מהפכה, בעקבות הגידול ברכישות בסחר המקוון; כל מבנה החברה הותאם למציאות המשתנה, כולל השקעות רבות בציוד, כלי רכב וטכנולוגיה לייעול תהליכי המשלוח, המסירה והשירות ללקוחות. היום, ניתן להזמין תור מראש באתר הדואר ובאפליקציה בנייד, לראות באתר את רמת הזמינות של הסניפים, ולהחליט מתי להגיע, לקבל מיסרון על הגעת החבילה, ולהזמין חבילה ולקבל אותה תוך ימים ספורים תוך מעקב אחר דרכה. הדרך עוד ארוכה, ויש עוד הרבה מאוד מה לשפר, אבל אנחנו בהחלט בדרך הנכונה, והלקוחות מרגישים את השיפור יומיום".

ולסיום, טיפים והמלצות לעובדות אחרות בארגון ששואפות להתקדם: "בחברת 'דואר ישראל' קיימת אווירה ארגונית המעודדת נשים להתקדם, וההוכחה לכך הן 4 סמנכ"ליות בהנהלת החברה שזו אמירה מאוד משמעותית ולא טריוויאלית של דני גולדשטיין (המנהל הכללי). בדואר ישנן נשים רבות שהתקדמו לתפקידי ניהול, וכל מנהלת דואגת לקדם ולסייע לנשים נוספות לרצות להתקדם. הטיפים שלי הם האמיני בעצמך, תמיד תעשי את המיטב בכל תפקיד, אל תוותרי על לימודים ועל ההתפתחות האישית והמקצועית, תחשבי תמיד מחוץ לקופסה, אל תחששי להעז, וזכרי תמיד שהשמיים הם הגבול; אם יש רצון, רצינות, השקעה ונכונות, הכל אפשרי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה