חדשות

הסייעות בכסייפה ניצחו את הרשת

חדשות15 באוקטובר 2019    3 דקות
1

במסגרת הסכם פשרה של 3 סייעות שתבעו את רשת "עמל" יזכו כל הסייעות ברשת לשיפור תנאי שכרן והעסקתן

הסייעות בכסייפה ניצחו את הרשת
עו"ד אסנת זיו. "הגיעה העת לעשות צדק עם הסייעות" | צילום: יח"צ

בשורה לסייעות הפדגוגיות המועסקות בחוזים אישיים ברשת "עמל" בכסייפה: ל"שבע" נמסר, שבזכות 3 נשים אמיצות (נבילה אלעביד, ראוייה אבו ארביעה ונסרין אלעמור) שתבעו את הרשת, והשיגו הסכם פשרה שהוגדר כ"יוצא דופן", יוכלו כל הסייעות של "עמל" להגיש בקשה להשוואת שכרן ותנאיה עסקתן באופן אוטומטי ומבלי לתבוע.

בפסק הדין שניתן בתביעה המדוברת שהוגשה לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע, נקבע שהסייעות זכאיות לתנאי העסקה בהתאם לחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות. המשמעות: הסייעות יזכו בכל הזכויות והתנאים המגיעים להן, בהתאם להסכמים הקיבוציים החלים על החינוך הרשמי. הרשת ערערה על פסק הדין לבית הדין הארצי לעבודה בירושלים. במסגרת הדיונים בערעור, הוגשה עמדה של משרד החינוך, לפיה תקצוב הסייעות ב"עמל" נעשה לפי חוקת הרשויות המקומיות, והיות שזהו הסטנדרט המחייב מבחינתו בכל מקרה של העסקת סייעות במוסדות החינוך הרשמיים, מחויבת הרשת בהשוואת תנאים בהתאם לחוקה. לאחר מספר דיונים, המליץ בית הדין לצדדים להגיע לפשרה.

במסגרת הסכם הפשרה, הסכימה "עמל" לפצות את התובעות ואת כל יתר הסייעות שעבדו ו/או עדיין עובדות בבתי הספר בכסייפה מ-2012 ועד היום (לרבות סייעות שלא תבעו), במלוא הסכומים והזכויות המגיעים להן. ההסכם קובע שהרשת תתאים את תנאי העסקתן של התובעות לתנאי חוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות, זאת מתחילת העסקתן ב"עמל", לרבות הפרשי השכר המגיעים להן, יתרת ימי החופש, ימי המחלה, צבירת קרן השתלמות, הפרשות לפנסיה והשלמת פיצויי פיטורין. החישוב מבוסס על חוקת הרשויות בהתחשב בוותק המצטבר של הסייעות בבית הספר ובדרגתן.

בצעד חריג, קובע עוד הסכם הפשרה שגם יתר הסייעות הפדגוגיות המועסקות (לרבות סייעות שהועסקו בעבר) בחוזים אישיים בידי הרשת בבתי הספר בכסייפה, יהיו זכאיות להתאמת תנאי העסקתן לתנאי העבודה של סייעות פדגוגיות בחוקת העבודה לעובדי הרשויות המקומיות, רטרואקטיבית מה-1 בינואר 2012. לצורך התאמת התנאים, על כל אחת מהסייעות להגיש בקשה ל"עמל", באמצעות עו"ד לילך אהל מסנר, בתוך 6 חודשים ממתן תוקף פסק דין להסכם הפשרה (כלומר עד ה-21.11.19). סייעות שיגישו בקשה לאחר מועד זה, יהיו זכאיות להתאמת תנאי העסקתן רטרואקטיבית 7 שנים לאחור ממועד הגשת הבקשה.

לדברי עו"ד אהל מסנר, המייצגת את התובעות: "מדובר בהישג משמעותי לציבור הסייעות, שרשת חינוך גדולה כמו 'עמל' מבינה שתנאי ההעסקה שלה בחוזים אישיים ובשכר שעתי הינם פוגעניים, ולוקחת על עצמה לשלם להן רטרואקטיבית, תוך השוואת הזכויות ותנאי ההעסקה של כל הסייעות לחוקת הרשויות המקומיות. כמו כן, מדובר בתקדים ביחס לכל סייעת חינוכית בכסייפה שתרצה ליהנות ממיצוי הזכויות והתנאים המגיעים לה ללא תביעה".

עו"ד אסנת זיו מעמותת "איתך מעכי – משפטניות למען צדק חברתי", המלווה את התארגנות הסייעות הארצית במאבק לשיפור תנאי העסקתן, והצטרפה לתביעה כידיד בית המשפט הוסיפה: "הגיעה העת לעשות צדק עם הסייעות, ולהכיר בזכויות שלהן מבלי להפלות בין סייעות לסייעות רק בגלל הגוף שתחתיו הן מועסקות. ההסכמות שהושגו במסגרת הליך זה רק מחזקות את עמדתנו, לפיה לסייעות בכל הארץ עומדת הזכות להשוואת תנאים לאלה של הסייעות בחינוך הרשמי".

והיא סיכמה: "סייעות המעוניינות לבדוק את זכאותן להתאמת תנאים יוכלו לפנות לקו החם של 'איתך מעכי', ולקבל ייעוץ וסיוע משפטי בחינם. אנו מתכוונות לעקוב אחר ביצוע הסכם הפשרה, ולעזור לסייעות נוספות להשיג את השכר והתנאים המגיעים להן".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • מירי

    יישר כח
    זכויות לוקחים.
    לא מחכים.