חדשות

"הכותרות היו צריכות להיות: מורה תקפה ילדים חסרי ישע"

חדשות6 בספטמבר 2019    6 דקות
0

כך טוענות האימהות שמואשמות בתקיפת המורה בתיכון מקיף ו' בבאר שבע. הצד שלהן בסיפור

"הכותרות היו צריכות להיות: מורה תקפה ילדים חסרי ישע"
התלמידים שהיו עדים לתקרית דנים במקרה בוואצאפ | צילום: פרטי

"לא הייתה אלימות פיזית ולא אלימות מילולית, ההיפך. היו איומים והפחדה מצידה של המורה כלפי הילדים שפחדו והזעיקו את ההורים באמצע היום", אומרות אימהות הילדים מתיכון מקיף ו' בבאר שבע, שהדס מימון, מורה במוסד, טענה כי הותקפה על ידן.

מאז המקרה, האימהות ששהו בביתן, לא מאמינות שאותה מורה קיבלה חיבוק  כה חם מכלי התקשורת שאימצו את גרסתה, מבלי לשמוע את הצד שלהן.

"היא אמרה שהיא מפחדת, אבל היחידים שפחדו הם הילדים. הכותרת הייתה צריכה להיות: מורה במקיף ו' תקפה ילדים חסרי ישע וההורים הוזעקו באמצע היום. אבל תכף דקות התהילה נגמרות לה והאמת תצא לאור", הן אומרות.

"עשתה לנו לינץ'"

"אמרו שאני איזה ערסית, איזו מפלצת, שלוכית, שצריך לתלות אותי בכיכר", משחזרת אחת האימהות המושמצות. "זה לא נעים, היא עשתה לנו לינץ'. לכל מטבע יש שני צדדים ולפני ששופטים וחורצים גורלות, צריך לברר את שני הצדדים. בסוף הצדק ייצא לאור, אבל בינתיים, מבחינת כל הכותרות ואיך שהיא הציגה את זה, זה המורה קיבלה מכות וזה רחוק אלפי שנות אור מהמציאות", לטענתה.

"אני מבינה למה היא מפחדת, אבל היא לא מפחדת מ'האיומים' שלא היו, היא מפחדת כי היא יודעת והיא הבינה מה היא עשתה לילדים", אומרת האם השנייה. "היא חיפשה להסיט ממנה את האש ואז יבואו להורים וישכחו ממה שהיא עשתה. היא רק חושבת שזה מה שיקרה".

אז מה באמת קרה שם?

"באותו היום הילדים התקשרו אלינו מבית הספר והילד שלי אומר לי 'אמא, המורה מאיימת עליי'. היא נעלה את הכיתה עם מפתח והשאירה אותנו מחוץ לכיתה. היא לא נותנת לנו להיכנס'. הם הסתובבו קצת ומורה אחרת שראתה אותם הכניסה אותם בחזרה לכיתה", טוענת אחת האמהות. "המורה טוענת ששלחה אותם לרכזת כי הפריעו, אבל זה שקר כי היא בכלל לא הכניסה אותם לכיתה כי הם איחרו".

צילום אילוסטרציה: ingimage

 

"בזמן שהיא הכניסה אותם, הילדים מספרים שהיא ניגשה לילד ילד, התכופפה אליהם עד הפנים, פתחה את העיניים ואמרה להם 'אני אמרר לך את החיים עד כיתה יב', אל תתעסקו איתי', כשלמישהו אחר אמרה 'אתה תבכה ממני כל יום' והלמה באגרופה על הדלת. היא אמרה הרבה דברים והוציאה אותם עוד פעם מהכיתה. כשהיא הוציאה את הילד שלי מהכיתה, הוא מספר שהיא דחפה אותו כדי לסגור את הדלת. זה היום השלישי שלהם בבית הספר והם בסך הכל בכיתה ז', זה כמו שילד הולך לכיתה א', זה היום הראשון שלהם בתיכון ועם המורה הזאת בכלל". לטענתה, "הם היו בטוחים שהיא הולכת לתת להם מכות עוד שנייה".

האם מספרת שמיד יצאה לכיוון בית הספר, לראות את הילד. "כשהילד מתקשר, את מגיעה", היא אומרת. "היה עוד ילד, אז גם האמא השנייה הגיעה. עלינו לכיתה והאם השנייה הטיחה בה את מה שאמרו הילדים. עמדנו בכניסה לכיתה ולא רדפנו אחריה או נכנסנו פנימה, המורה פשוט רצתה לסגור את הדלת ואני שמתי את הרגל כדי שהיא לא תסגור. בשום שלב המורה לא ביקשה לצאת מהכיתה. כעסנו עליה, אבל האם השנייה לא איימה עליה, או קיללה אותה, וגם לא אמרה לה 'חכי חכי', כמו שהיא מספרת. אף אחד לא נכנס למרחב האישי שלה כפי שהיא טוענת, או רדף אותה, האמא עמדה בפתח הדלת ומאחוריה הילדים ש'הותקפו' והמורה עצמה ניגשה לדלת כדי לסגור אותה ונעמדה מול פנינו".

צילום: פרטי

 

באותו הרגע, הגרסאות של האימהות והמורה מצטלבות, כשמורה אחרת מגיעה למקום, אך לגבי מה עשתה במקום, הדעות עדיין חלוקות. "היא לא הגיעה כדי להפריד כמו שהיא אמרה, כי לא היה צורך להפריד", אומרות האימהות. "אף אחד שם לא הגן בגופו על המורה, כי לא היה צורך. היא מכירה אחת מאיתנו ולקחה אותנו לשיחה בחדר אחר", לטענתן. "ירדנו למטה והלכנו לחדר של המנהלת. אמרנו שאנחנו רוצות להזמין משטרה, כי היא זו שאיימה על הילדים. והמנהלת ביקשה לתת לה את הזמן לעשות בירור. כששמענו שהמורה רוצה להזמין משטרה בעצמה, פנינו למנהלת והיא אמרה שאין סיבה כי לא קרה כלום. היא אמרה שבסך הכל היה פה עימות בין הורה למורה ושום דבר שמצריך משטרה. אמרנו שאנחנו רוצות לראות איך בית הספר מטפל בזה, שניתן למנהלת לעשות את הבירור כמו שהיא ביקשה והלכנו".

אז איך הגעתן לתחנת המשטרה?

"ראינו קודם כל את הפוסט של המורה, אחרי זה זימנו אותנו למשטרה וחקרו אותנו. אחרי כשש שעות בתחנת המשטרה ועימות עם המורה שיחררו אותנו בתנאים מגבילים. אני חושבת שבגלל שיש פה הד תקשורתי שהיא יצרה, היו חייבים לעשות משהו. אבל למיטב הבנתנו, גם אם היא לא הייתה בחופשת מחלה כמו שהיא טוענת, היא לא הייתה יכולה ללמד כרגע. גם בעימות בתחנת המשטרה, המורה ציינה שאני לא דיברתי בכלל וגם לא חסמתי את היציאה מהכיתה אלא להיפך, הדלת הייתה פתוחה לרווחה. גם האם השנייה לא איימה עליה, לא הרביצה לה, או מה שהיא לא המציאה שם. היא בסך הכל אמרה לה 'אני אקח אותך לעיתונות, אעשה עלייך כתבה ואני אזמין לך משטרה'", לדבריה.

"היא רצה למשטרה ולתקשורת כי אני אמרתי לה שאגיש עליה תלונה ושאלך לערוץ 2. איך שאמרתי את זה היא הלכה לתקשורת וכמעט ואין ערוץ שהיא עדיין לא הייתה בו", אומרת האם השנייה.

"היא גם טענה שהילידים היו מבוהלים ומפוחדים, אבל במציאות כל הכיתה ישבה בכיסאות והילדים שנותרו בכיתה מחאו כפיים על זה שמישהו העמיד את המורה הזאת במקום ודיבר בשמם אחרי שהיא התעללה בהם. הם שמחו שמישהו סוף סוף אמר לה משהו. 6 ילדים עם אותן גרסאות ו-30 ילדים מוחאים לי כפיים. למה מחאו לי כפיים, כי דיברתי מגרונם. אמרו לי שאני צודקת, שהיא סגרה עליהם את הכיתה ושהיא שקרנית. יש לנו הכל מתועד ומספיק אנשים שראו ויודעים את האמת על ההתנהלות של המורה באותו היום", סיכמה האם.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה