חדשות

משרד הביטחון לא אחראי לנזקי הגוף

חדשות21 באוגוסט 2019    2 דקות
0

נדחתה תביעתו של אזרח שנפגע מפיצוץ חפץ בשטח ציבורי בעת שרכב על אופניו

משרד הביטחון לא אחראי לנזקי הגוף
היכל המשפט | צילום ארכיון: "שבע"

שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע שלמה פרידלנדר קיבל באחרונה את עמדת המדינה, ודחה תביעה נגד משרד הביטחון שהגיש אזרח בן 26 בגין נזקי גוף שנגרמו לו, לטענתו, ביוני 2008 כתוצאה מפיצוץ חפץ בשטח ציבורי כאשר רכב על אופניו, בעת שהיה בן 15.

ל"שבע" נמסר, שבפסק הדין נקבע ש"התובע נכנס ביודעין, כנראה מחמת פיתוי כספי שהוצע לו, לשטח אש מסוכן ואסור, ששלטי בטון מזהירים מפני הכניסה אליו, למטרת גניבת חלקי מתכת שהיו צפויים להימצא דווקא שם", ולכן "המדינה אינה אחראית בנזיקין בגין תוצאותיו על מעשה אומלל זה של התובע".

לטענת התובע בכתב התביעה, לאחר שרכב על אופניו מביתו שברמת בקע עד ביר הדאג', הוא עצר באזור צומת שיבטה לנוח מתחת לעץ, נגע בחפץ שעורר את סקרנותו, והחפץ התפוצץ. במסגרת התביעה טען התובע, שמקום האירוע גובל בשטחי אש וסמוך לבסיס צבאי, ולכן יש לייחס למדינה רשלנות שבמקום היה עצם נפיץ מסוכן, ללא גידור ושלטי אזהרה שימנעו גישה אליו.

מנגד, טענה המדינה באמצעות עו"ד יעקב חמו מפרקליטות מחוז דרום (אזרחי), שהאירוע לא התרחש בצומת שיבטה כנטען, הפתוח לשימוש הציבור, אלא בתוככי שטח אש, המיועד לאימוני ירי, ושכניסתם של אזרחים לתוכו אסורה ומסוכנת לפי שלטי אזהרה המפוזרים במבואותיו ובו. כמו כן נטען, שהמדינה נקטה באמצעים סבירים לאזהרת הציבור, ולכן בנסיבות העניין היא איננה חבה באחריות נזיקית.

השופט פרידלנדר קיבל כאמור את עמדת המדינה, וקבע שהתובע הסיג גבול במקרקעין צבאיים, "שאליו נכנס שלא בתום לב לצורך גניבת מתכות, והובא לצומת בידי אדם אחר הקשור לכך…ליבי ליבי על התובע, נער צעיר, שמשתמע מן הראיות שהתפתה לתת לאדם פלוני שירות מסוכן ובלתי חוקי של גניבת חלקי מתכת השייכים לצבא מתוך שטחי אש צבאיים. אולם, המדינה אינה אחראית בנזיקין בגין תוצאותיו על מעשה אומלל זה של התובע ומעורבות נחזית מקוממת זו של האדם המבוגר הנוסף שהיה עימו".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה