חדשות

"אין הבדל בין דם לדם, כי כולנו בני אדם"

חדשות2 ביולי 2019    2 דקות
0

מחאת יוצאי העדה האתיופית התחדשה בבאר שבע. במקביל לחסימת כבישים והבערת צמיג, נרשמו עימותים בין המפגינים לנהגים

"אין הבדל בין דם לדם, כי כולנו בני אדם"
ההפגנה בצומת אלי כהן | צילום: רונית סמאי

מחאת יוצאי העדה האתיופית, בעקבות הרג הנער סלומון טקה בן ה-18 בחיפה, התחדשה הערב גם בבאר שבע, זה היום השני ברציפות. מאות המפגינים, לא רק מהעדה האתיופית יש לציין, חסמו מספר מוקדים בעיר, כשההפגנה המרכזית התקיימה בצומת אלי כהן, בסמוך לקניון הנגב. "אין הבדל בין דם לדם, כי כולנו בני אדם", ו"דם שחור אינו הפקר", קראו המפגינים

בעקבות ההפגנה, נוצרו עומסים ופקקים. כמו כן, המשטרה חסמה מספר צירים לתנועה. בתוך כך, נרשמו מספר עימותים בין המפגינים לבין נהגים שאף הגיעו לאלימות.

"אנחנו מבינים את הכעס", אמר אחד הנהגים ל"שבע" והמשיך: "אבל אפשר גם לעשות את זה אחרת, מבלי לפגוע באנשים שחוזרים מהעבודה ורק רוצים לחזור הביתה. וחוץ מזה, אסור לענות על אלימות באלימות. מה גם שבבאר שבע לא נרשמו מקרים כאלה, לפי מה שאני יודע".

ש', צעיר אתיופי מבאר שבע, דווקא חושב שההפגנות מתונות מדי בינתיים: "הכל קשור להכל", הוא אומר. נכון שעל פניו שהגזענות בבאר שבע לא גלויה, אבל אם זה קרה בחיפה ולפני כמה חודשים בבת ים ולפני זה במקומות אחרים, לא מן הנמנע שזה יקרה גם פה. יש אימהות שאומרות לי שהן מפחדות על הילדים שלהן. הן מפחדות לשלוח אותם החוצה, שאיזה שוטר לא ייקח את החוק לידיים, כמו שעשה השוטר אתמול", לדבריו.

"אפשר להגיד הרבה דברים, שהוא לא כיוון עליו ושהכדור ניתז מהרצפה, אבל בשורה התחתונה לא יכול להיות ששוטר במדינת ישראל, קצין במשטרה, ישלוף אקדח על נער יהודי, אזרח ישראלי, אלא אם כן צבע העור שלו שחור. לצערנו זו מתחילה להיות מגמה בשנים האחרונות, של שוטר שהורג צעיר ממוצא אתיופי. אני חושב שההפגנה הפעם חייבת לקחת צעד קדימה. ההפגנה חייבת להיות הרבה יותר דרסטית מהקודמות, כי מה זה להתעכב או לאחר לעבודה, לעומת חיים שלמים שנגדעו ומשפחה שלמה שמתאבלת על ילד שרק התחיל את החיים שלו".

 

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה