חדשות

עיריית באר שבע "שקופה"

חדשות1 ביולי 2019    דקה אחת
0

זכתה בפרס שר המשפטים (אמיר אוחנה, שהתגורר בעבר בבירת הנגב) לשקיפות ברשויות הציבוריות ב-2019

עיריית באר שבע "שקופה"
שר המשפטים אמיר אוחנה | צילום ארכיון: תומר פולטין

עיריית באר שבע היא 1 מ-5 הזוכות בפרס שר המשפטים לשקיפות ברשויות הציבוריות ב-2019, זאת מתוך 26 מועמדויות לקבלת הפרס. ל"שבע" נמסר, שמשרד המשפטים מעניק זו השנה ה-3 את פרס השקיפות השלטונית לרשויות ציבוריות או עובדי רשויות ציבוריות, שפעלו בצורה יוצאת דופן לקידום השקיפות במסגרת עבודתם.

פרס השקיפות השלטונית ניתן בידי שר המשפטים אחת לשנתיים, והשנה מוענק הפרס לראשונה בידי שר המשפטים החדש אמיר אוחנה, שכידוע התגורר בעבר בבירת הנגב. הוא מוענק לעיריית באר שבע, שהציגה "מודל מרשים וראוי לציון של פתיחת מאגרי מידע עירוניים באופן יזום, לטובת פיתוח העיר ורווחת התושב".

יתר 4 הזוכים בפרס הם משרד התיירות ("שפועל מתוך תפישה כוללת הרואה את המידע כנכס אסטרטגי שמוביל לשיתופי פעולה עם השוק הפרטי"), עיריית חדרה ("הנוקטת בתפישה ניהולית של ראשי המערכת ובהצבת יעדים ברורים לשיפור רמת השקיפות בעירייה"), המרכז למיפוי ישראל ("שהציג שינוי תפישה משמעותי בנושא מאגרי המידע הרבים והחשובים שברשותו") ומוניר קזמל (הממונה על העמדת מידע לציבור במשרד התקשורת, "שלדברי הוועדה מבצע את תפקידו כממונה בנוסף לתפקיד אחר, מתוך תפישת שקיפות ומתוך ראייה של עצמו כשליח ציבור".

השר אוחנה קיבל את המלצותיה של ועדת הפרס, בראשה עמדה מנכ"לית משרד המשפטים עו"ד אמי פלמור, זאת לאחר שהוועדה עיינה בכלל ההמלצות, ובחנה את ההתקדמות שנעשתה בכל אחת מהרשויות המועמדות בתחום השקיפות השלטונית.

אוחנה: "אני מברך את כל הזוכים בפרס, ומוקיר את פועלם יוצא הדופן לקידום הנגשת המידע הרלוונטי לעבודת הרשויות הציבוריות. הסטנדרטים הגבוהים שהציגו והובילו לבחירתם הם אבן דרך חשובה בחיזוק אמון הציבור במוסדות השלטון בישראל".

עו"ד פלמור: "משרד המשפטים מחויב לערך השקיפות וחופש המידע, ופועל באמצעים שונים במטרה להגביר ערכים אלו במגזר הציבורי. השקיפות היא ערובה למינהל תקין וטוהר המידות. הפרס יוענק זו הפעם ה-3 ובכוונתנו להמשיך במסורת זו גם בעתיד".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה