חדשות

למגן את "העוטף של העוטף"

חדשות6 במאי 2019    דקה אחת
0

בעקבות סבב הטילים האחרון מעזה, דורש ראש המועצה האזורית בני שמעון, ניר זמיר, מהממשלה ליזום תוכנית מיגון מקיפה יותר

למגן את "העוטף של העוטף"
ניר זמיר. "התושבים שלנו לא יכולים להיות הפקר" | צילום: אדיר בניסטי

רגע אחרי שהוכרזה הפסקת האש, והמדינה חזרה אט אט לשגרה, תושבי הדרום עדיין מתאוששים מהסבב הקשה שעברו. ל"שבע" נמסר, שראש המועצה האזורית בני שמעון ניר זמיר, יוצא על רקע זה, בדרישה מהממשלה לקיים תוכנית מיגון רחבה לכל אזור הדרום שבטווח 40 הק"מ.

"היישובים שלנו נמצאים בטווח הלחימה המיידי; לא מדובר פה כבר רק על עוטף עזה, יש צורך במיגון הבתים בכל טווח 40 הק"מ. בעוד שביישובי העוטף מאורגנים עם מקלטים וממ"דים, אצלנו לא נעשתה עבודה ממשלתית בעניין", אומר זמיר. "בקיבוצים וביישובים, יש אוכלוסייה מזדקנת, בעלת קושי הגעה למקלטים. התושבים שלנו לא יכולים להיות הפקר; על המדינה למגן את בתיהם".

והוא מסביר: "תושבי הדרום עברו מערכה מאוד קשה, והם עוברים את זה אחת לכמה חודשים. הסינריו הזה לא יכול עוד להימשך, ויש צורך בפיתרון אסטרטגי ארוך טווח. בכל סבב לחימה שכזה, הדרום סובל, ואיתו גם בעלי העסקים. המדינה חייבת לפצות את התושבים, ולסייע להם מבחינה כלכלית; יש הכרח בהעברת תקציבים לרשויות בדרום, לשיקום ופיתוח".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה