חדשות

סגירת "חרסה" – השלב המשפטי

חדשות2 במאי 2019    2 דקות
0

ההסתדרות מבקשת למנות מפרק זמני למפעל הבאר שבעי שבבעלות קבוצת "חמת", הטוענת שאין צורך בעניין

סגירת "חרסה" – השלב המשפטי
צילום: באדיבות אגף הדוברות בהסתדרות

במקביל להמשך ההפגנות של עובדי מפעל "חרסה" בבאר שבע מות שערי מפעלם ובכניסה למפעל של חברת האם "חמת" באשדוד, במחאה על ההחלטה לסגור את המפעל הוותיק לייצור כלים סניטריים, פונים ההסתדרות והעובדים גם למישור המשפטי: ל"שבע" נמסר, שתמול (רביעי) הגישו 81 מעובדי המפעל בקשה דחופה לבית המשפט המחוזי בבירת הנגב למנות מפרק זמני ל"חרסה", זאת בהנחיית יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד ובאמצעות עוה"ד גלילה ואלון הורנשטיין, בשיתוף נציגי ההסתדרות במרחב הנגב וועד העובדים.

השופט המחוזי יעקב פרסקי, ציין בהחלטתו, לקיים דיון בנושא בצהרי יום ראשון הקרוב, ה-5 בחודש, במעמד 2 הצדדים (תוך אי הצדקת הבקשה לקבל החלטה בעניין במעמד צד אחד…) ש"הבקשה למינוי מפרק זמני, כמו גם התצהיר שתומך בה, מתארת חברה, שעסקיה נקלעו להפסדים, כאשר לא ברור ממנה האם מצויה היא בחדלות פירעון". היא "מתארת ניהול מו"מ לצורך תוכנית התייעלות, אלא שטוענים המבקשים שהמו"מ נוהל בחוסר תום לב, ולאור כך שלצד אותה תוכנית התייעלות מבצעת החברה מהלכים חד צדדיים, שמהם ניתן להסיק מסקנה אחרת, מסקנה שלפיה החברה פועלת להברחת נכסיה. כך למשל, כפי שעלה מהתצהיר שתומך בבקשה, בימים האחרונים, תוצרת המפעל יצאה באופן שאינו ברור, כמו גם שהחל מבוקר 29.4.19 שערי החברה נסגרו. המבקשים חוששים, שלא ניתן יהיה לשלם את המגיע להם כעובדי החברה, הנושים בחברה כשיטתם בהיקפים גדולים כהערכת העובדים בהיקף של 2 – 4 מיליון שקלים".

תגובת "חמת": "חשוב לחדד, שכבר בדיווח הראשוני לבורסה, עדכנו שבקופות הפיצויים של העובדים יש את כל מה שמגיע להם. כמו כן, עדכנו גם את העובדים, שהם יקבלו את כל המגיע להם לפי החוק וההסכמים הקיבוציים. קבוצת 'חמת' הינה חברה ציבורית, הנסחרת בבורסה לניירות ערך בתל אביב בשקיפות מלאה ובהתאם לחוקים ותקנות. אנו דואגים לעובדים, וכואבים את כאבם, ואף נעזור להם במציאת מקומות עבודה, וכן ישנם עובדים שקיבלו כבר הצעות עבודה חלופיות בקבוצה, ומפחדים לבוא, עקב איומי ההסתדרות עליהם".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה