חדשות

בפסח הזה, הישראלים זרקו יותר אשפה

חדשות1 במאי 2019    דקה אחת
0

בפארק המיחזור והחינוך הסביבתי "דודאים" סיכמו גידול של עשרות אחוזים בפסולת הביתית והיבשה, לעומת חג הפסח אשתקד

בפסח הזה, הישראלים זרקו יותר אשפה
לא חבל? פסולת ב"דודאים" | צילום: חזי נקש, פארק "דודאים"

נתונים, שהגיעו מבדיקות בפארק המיחזור והחינוך הסביבתי "דודאים", הקולט אשפה מכל אזור הדרום, מלמדים שהשנה קיים גידול של 15 אחוזים בפסולת הביתית ו-30 אחוזים באשפה היבשה, לעומת חג הפסח הקודם.

ל"שבע" נמסר, שנתון זה מצטרף לעלייה מגמתית, שהציגה גם בשנה שעברה, עלייה של 20 אחוזים בפסולת הרטובה ו-30 אחוזים באשפה היבשה ב-2018 מול השנה שלפניה, 2017. סדרת תמונות מעניינת, שצילם חזי נקש מפארק "דודאים", ממחישה את מה שהישראלים זרקו בפסח האחרון.

ניר בר דוד, מנכ"ל "דודאים": "לקראת חג הפסח, התכוננו לעלייה בכמות הפסולת, ואכן בימים האחרונים, זיהינו גידול משמעותי בכניסת אשפה לאתר; הישראלים מחדשים ומשפצים את ביתם עם בוא האביב, וניתן היה לראות רהיטים מכל הסוגים שנזרקים. פעמים רבות, אפשר היה למצוא רהיטים ראויים, שניתן היה לתרום או להעביר. אני מאמין שאם כל אחד מאיתנו היה עוצר רגע וחושב, לפני שהוא זורק משהו לזבל, היינו במצב אחר לחלוטין. אומנם המודעות לאיכות הסביבה ולמיחזור גדלה, אך אנחנו עדיין לא במקום שאנו צריכים להיות בו. נעשית השקעה גדולה בפארק, כדי להביאו להיות מוביל בעולם מבחינת טכנולוגיות מיחזור ומיון, טיפול בפסולת והגנת הסביבה. המטרה היא ליצור שינוי ביחס ובדרך הטיפול באשפה במדינת ישראל, בצורה כזו שתצמצם למינימום את הצורך בהטמנה. אני מקווה שבחג הפסח הבא, נוכל להעביר, לתרום ולמחזר יותר, ולזרוק פחות".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה