חדשות

מדרכה שבורה תעלה לעיריית באר שבע יותר מ-350 אלף שקלים

חדשות14 באפריל 2019    2 דקות
0

בעקבות תביעה של בן 18 מהעיר, שנפצע כשרכב על אופניים חשמליים בדרך שמשון, למרות שהרוכב עבר לכאורה על החוק...

מדרכה שבורה תעלה לעיריית באר שבע יותר מ-350 אלף שקלים
צילום אילוסטרציה: מרק ישראל סלם

עיריית באר שבע תשלם פיצוי בסך 357,448 שקלים לתושב העיר כבן 18, שלפני כ-3 שנים (בעת שהיה נער בן 15) בעת שרכב על אופניים חשמליים עבר תאונה בעקבות מדרכה שבורה.

ל"שבע" נמסר, שהעניין סוכם במסגרת הסכם פשרה, שנחתם בין עוה"ד אסף עוזירי ודן בן שבת ממשרדי עו"ד מרקמן את טומשין ובין העיירה וחברת הביטוח "איילון", בעקבות תביעה שהגיש הנער לבית המשפט השלום בראשון לציון.

מהתביעה עולה, שבמהלך רכיבתו של התובע בדרך שמשון בבירת הנגב, הוא נפל עם אופניו כתוצאה ממדרכה שבורה ולא בטיחותית, והכידון של האופניים נתקע בבטנו. לאחר התאונה, שופצה המדרכה. בכתב התביעה נטען, בין היתר, שהרשות התרשלה בכך שלא דאגה לתחזוקה נאותה ומתמדת של המדרכות, לא חזתה מראש את הסכנה הצפויה, וסיכנה את ביטחונם של המשתמשים בדרכים ציבוריות.

מדרכה יקרה? המדרכה לפני השיפוץ | צילום: יח"צ

הפצוע טופל בבית החולים "סורוקה", שם אובחן קרע בלבלב ונוזל חופשי בחלל הבטן ובאגן. הוא נותח, ואושפז למשך חודשיים. כתוצאה מהתאונה, מוגבל הנער לשעבר ביכולותיו לבצע עבודות ניקיון בבית, אותן נהג לעשות לפני התאונה, והוא סובל מנכות אסתטית קשה, הגורמת לפגיעה בדימוי העצמי שלו. הוא תבע פיצוי בגין כאב וסבל, פגיעה בכושר ההשתכרות בעתיד, עזרת צד ג' והוצאות רפואיות.

להוסיף לעלות השיפוץ עוד יותר מ-350 אלף שקלים. המדרכה המחודשת | צילום: יח"צ

בכתב ההגנה, ביקשו העירייה ו"איילון" לדחות התביעה על הסף, ולחייב את הנער בתשלום הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד; לטענתן, הרכיבה על אופניים חשמליים במדרכה, המיועדת להולכי רגל, היא בניגוד לחוק, והדבר נכון לאופניים רגילים ולאופניים חשמליים. בנוסף, מכיוון שהמדרכה משמשת הולכי רגל, המכשול המתואר בתמונה אינו מסוכן להולכי רגל המתנועעים במהירות הליכה, מה שמאפשר להם להבחין במכשול, ולהגיב בהתאם. נסיעה על המדרכה באופניים חשמליים מתבצעת במהירות גבוהה בהרבה מזו של צעידת הולך הרגל, ולכן מדובר בתרחיש שונה קיצונית, שאיננו מאפשר להבחין במכשול, ולהגיב מבעוד מועד. הרשות והחברה הדגישו, שהנער צריך להלין רק על עצמו, משום שפעל בניגוד לחוק, כשרכב על אופניים חשמליים במדרכה, ולא בכביש.

בסופו של דבר, סוכם כאמור בפשרה, שהעירייה תשלם פיצוי של מאות אלפי שקלים לתובע.

עו"ד דן בן שבת | צילום: יח"צ

עו"ד אסף עוזירי | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה