חדשות

מתיחת פנים ל"עמל אמירים" שבאופקים

חדשות28 במרץ 2019    3 דקות
0

ביום אחד, נחנכו בתיכון המקצועי מבנה משודרג לחטיבה העליונה ואולפן רדיו שבאמצעותו תופעל תחנה בית ספרית

מתיחת פנים ל"עמל אמירים" שבאופקים
שיתוף פעולה. חנוכת המבנה | צילום: אביתר אלוק

יום חג נרשם, באחרונה, בבית הספר הרב תחומי "עמל אמירים" שבאופקים, כאשר ביום אחד נחנכו בו 2 פרויקטים משמעותיים ביותר, שיעניקו לתלמידים הזדמנויות נוספות, ויצעידו את בית הספר קדימה.

ל"שבע" נמסר, שבסיור ואירוע החניכה לקחו חלק ראש העירייה איציק דנינו, מנכ"ל קבוצת "עמל" עו"ד רוית דום עיני, סמנכ"לית פדגוגיה ברשת ד"ר רונית אשכנזי, מנהלת מגמת התקשורת במכללת "ספיר, ד"ר אלה בן עטר, צוות עמותת "הזנק לאקדמיה" בראשות המנכ"ל שרון חזקיה, הסמנכ"לית נעמה בר, מנחת התוכנית בבית הספר ד"ר זוהר ניר, מנהלת המוסד אפרת בוהדנה ועוד.

מבנה החטיבה העליונה ב"עמל אמירים" עבר שיפוץ מסיבי בעיצוב אדריכלי חדשני, החל מחלל הלובי החדש, הכיתות והסדנאות המודרניות, ועד תשתיות המבנה. בוהדנה מציינת, שכעת הבניין "מזמין ונותן אווירה רגועה ונינוחה. התלמידים מלאי מוטיבציה, מעריכים, ומבחינתם זוהי הגשמת חלום".

בנוסף, נחנך אולפן רדיו חדש של תחנת "קול אמירים". התחנה תפעיל רדיו בית ספרי ועירוני, והיא הוקמה בשיתוף עיריית אופקים והעומד בראשה דנינו ו"עמל". תחנת הרדיו תשמש את תלמידי בית הספר ללימוד מקצועות הרדיו לבגרות, אבל גם תאפשר להם דרך המדיה הזו לפתח יוזמות חדשות עבור הקהילה. תלמידי מגמת התקשורת ב"עמל אמירים", שיפעילו את התחנה על שלל תפקידיה, זוכים גם לקחת חלק ב"הזנק לאקדמיה" של עמותת "הזנק לעתיד" לילדי התיכון, ויחד עם זאת מקבלים קרדיטציה ב"ספיר" (נקודות זיכוי לתואר ראשון, שיעמדו לרשותם, כאשר יירשמו ללימודים, לאחר השירות הצבאי).

בוהדנה הודתה לתורמים ולתומכים לאורך הדרך: "הצלחתם לגעת בכל תלמיד, ולטעת בהם מוטיבציה ללמידה וכוח רצון להגשמה, ולימדתם אותם הלכה למעשה מהם חלומות ומהן שאיפות". גם תלמידי בית הספר לא הצליחו להסתיר את ההתרגשות. תלמיד י"א ברמי לירן אמר: "תחום התקשורת הוא נושא חשוב ביותר בסדר היום הציבורי בישראל, ולנו התלמידים החיים במדינה דמוקרטית, זהו כלי חשוב ביותר להשתמש בחופש הביטוי בצורה המיטבית בתחנת הרדיו".

עד עכשיו, הגיעו מדי שבוע, תלמידי מגמת התקשורת במוסד לתחנת הרדיו שמכללת "ספיר", והשתתפו בקורסים האקדמיים לקראת קרדיטציה לתואר ראשון. הם רכשו מיומנויות שונות בעולם הרדיו, דנו בנושאים אקטואליים, והכירו את תחום תקשורת ההמונים. התוכנית במכללה, שהתאפשרה הודות ל"הזנק לעתיד", תרמה להעשרת עולם התוכן שלהם, וכעת בעזרת האולפן החדש שהוקם ב"עמל אמירים" יוכלו התלמידים לקחת את כל ארגז הכלים שקיבלו, ולהעניק בעזרתו לתושבי אופקים רדיו ותוכן מקצועי ואיכותי.

עו"ד דום עיני: "אני רוצה להודות לראש העירייה איציק דנינו, על שיתוף הפעולה הפורה, לכל מי שלקח חלק בשדרוג מבנה החטיבה העליונה והקמת אולפן הרדיו ולעמותת 'הזנק לעתיד' ולמנהלת בית הספר אפרת בוהדנה, המובילה את המוסד להישגים חסרי תקדים. בעיניי, מטרות התוכנית ובראשן שיפור הישגים לימודיים במקצועות הנלמדים לבגרות ויצירת בסיס אקדמי התחלתי, במטרה לאפשר נגישות להשכלה הגבוהה מיד אחרי השירות הצבאי, מקרבות אותנו למטרה הגדולה, שהיא צמצום הפערים בחברה הישראלית".

ודנינו סיכם: "שיקום החטיבה העליונה היה חשוב והכרחי, לצד פיתוח תוכניות הלמידה. מחובתנו לתת מענה למרחב הלימודים ולתנאים הפיזיים, לנוחות תלמידי בית הספר. לשמחתי, הצלחנו לשדרג משמעותית את מבנה החטיבה העליונה, למראה חדיש ומודרני. בנוסף, חנכנו את 'רדיו אמירים', שיהווה חלק מתוכנית הלימודים של תלמידינו במגמת התקשורת ב'ספיר', ואנו גאים על כך

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה