חדשות

בן 80 ממיתר סוגר מעגל

חדשות19 במרץ 2019    2 דקות
0

חנניה הדרי, שנקלט כעולה חדש ממרוקו בכפר הנוער עיינות, ישתתף במרוץ למען הקהילה, שיתקיים בכפר בתחילת החודש הבא

בן 80 ממיתר סוגר מעגל
ממיתר לעיינות. חנניה הדרי | צילום: יח"צ

כשחנניה הדרי המתגורר במיתר, עלה לארץ ממרוקו, הוא הגיע היישר לכפר הנוער עיינות, בו סיים את לימודי התיכון שלו. ל"שבע" נמסר, שהמקום הפך להיות חלק בלתי נפרד מחייו, עיצוב אישיותו ואף בחירת הקריירה שלו, וכשגדל הפך לאיש חינוך מוביל בעצמו. עכשיו, הוא חוזר לכפר הנוער, כדי להשתתף במרוץ למען הקהילה.

הדרי חוגג בדיוק החודש יום הולדת 80, אבל במקרה שלו, הגיל הוא רק מספר, וכאדם פעיל בקרב נערים עד היום, הוא מתאמן למרוץ עיינות, שייערך ביום שישי ה-5.4 למען ילדי איל"ן. במרוץ ישתתפו רצים והולכים מגיל ילדות ועד זקנה, סבים וסבתות, אימהות וילדים כולם למען ילדי איל"ן. הוא יתקיים מספר ימים לאחר יום ההולדת של הדרי, ומבחינתו מדובר בסגירת מעגל שלמה.

המיתרי, בוגר עיינות, מספר: "כפר הנוער עיינות היה המקום הראשון, שפגשתי כשעליתי ארצה לבד ללא הורים. זה המקום שמבחינתי, הייתה לו תרומה משמעותית ביותר על האדם הבוגר, שהפכתי להיות. כאיש חינוך, בחרתי לי גם כן לעצב את דורות העתיד, מתוך ידיעה אישית והבנה עד כמה מסגרת חינוכית תומכת וערכית תורמת לעיצוב דרכם של התלמידים. גם כעת בגילי, וזמן רב לאחר הפנסיה, אני עובד עם בני נוער, ומסייע להם בתחילת דרכם".

הדרי המתכנן להגיע עם בנו למקצה ה-4 ק"מ (במרוץ יהיו גם מקצים ל-1.4 ול-10 ק"מ), מוסיף: "להגיע למרוץ בעיינות בגיל 80, זהו רגע מרגש במיוחד, המאגד בתוכו את כל מה שספגתי שם, תרומה לקהילה, תחושת שייכות וחיבור לאדמה ולמשפחה".

בכל שנה, זו השנה הרביעית, נרתמים תלמידי כפר הנוער (החקלאי, בו לומדים ומתחנכים 300 נערים ונערות מכל הארץ, בסביבה ירוקה, טבעית ופתוחה, בסמוך לנס ציונה) למען הקהילה, במסגרת "מרוץ עיינות למען החברה", והפעם באופן חריג וייחודי, הוכרז המרוץ כבינ-דורי, עם 2 מטרות עיקריות: גיוס כספים למען ילדי איל"ן וחיבור בינ-דורי. לאירוע המיוחד נרתמו כ-600 תלמידי בית הספר היסודי בגן רווה, המתאמנים לקראת המרוץ, חלקם 2 ו-3 דורות גם יחד. השנה, בחרו התלמידים מפיקי המרוץ שוב בילדי מרכז הספורט לנכים של איל"ן ברמת גן, כמטרה להפקת האירוע.

המרוץ המקצועי לכל דבר, שתלמידי עיינות פעילים בו באופן משמעותי בכל שלבי העשייה (תכנון, סימון המסלולים, שיווק ופרסום, רישום, הכוונה, ניהול האירוע, הפקת הפנינג למשתתפים ולמשפחותיהם ועוד) יכלול גם שוק איכרים, שחלקו יתבסס על תוצרת מקומית, אותה מגדלים ומפיקים תלמידי הכפר.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה