חדשות

לומדים לנהל בשטח

חדשות6 במרץ 2019    דקה אחת
0

הסתיים הקורס הראשון בארץ של מנהלי עבודה, שיזם ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב, בשיתוף מכללת "שבירו"

לומדים לנהל בשטח
ראש ארגון הקבלנים אלי אביסרור | צילום ארכיון: ישראל יוסף

הישג נאה לארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב, בראשות אלי אביסרור: ל"שבע" נמסר, שהשבוע, הגיע לסיומו הקורס הראשון בארץ של מנהלי עבודה, שיזם הארגון, בשיתוף מכללת "שבירו". נכון להיום, קיים חוסר של כ-3,500 מנהלי עבודה בענף הבנייה. הארגון שם לעצמו למטרה לצמצם את המחסור, באמצעות הכשרת צעירים ישראליים איכותיים ובעלי יכולת מנהיגות אך חסרי ניסיון בתחום, שיתאימו לתפקיד שבעצמו עובר שינויים, ונהיה יותר ויותר טכנולוגי.

הקורס, שנמשך שנתיים, הועבר במכללת הבאר שבעית, ובמהלכו השתלמו התלמידים במקצועות הבנייה בידי אנשי "שבירו", ואף הוכשרו בשטח באופן מעשי דרך ארגון הקבלנים. לאחר הבחינות וסיום הקורס, הוסמכו הבוגרים לעבוד כמנהלי עבודה באתרי בנייה, תפקיד הכולל פיקוח על העובדים באתרים, הוצאת דוחות, התמודדות עם צוות גדול, ניהול פרויקטים ועוד. המחסור החמור במנהלי עבודה נובע מהעובדה שעד לא מזמן, מנהלי עבודה יכלו להיות רק מהנדסים או הנדסאים בעלי ניסיון של שנתיים לפחות בעבודות בנייה. באחרונה, בוטל החוק המגביל, וכיום דרושה הסמכה, והניסיון איננו דרישת חובה.

בעקבות הצלחת הקורס הראשון, הוחלט בארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב לפתוח במחזורים של קורסים רבים נוספים, שגם יהיו משודרגים. הקורסים הבאים יופעלו במסגרת מיזם "בונים ישראלים", המשותף להסתדרות עובדי הבניין והעץ, התאחדות בוני הארץ ומשרד העבודה והרווחה.

אביסרור: "הארגון שלנו גאה להיות חלק ממהפכה מקצועית בענף הבנייה. שיתוף הפעולה עם מכללת 'שבירו' חשוב, והקורס שהסתיים השבוע הכניס אנשים איכותיים ומקצועיים מאוד לאתרי הבנייה. אנו נמשיך לפעול למען הכשרה איכותית ולהשלמת החוסרים בענף".

מנכ"ל ארגון הקבלנים והבונים באר שבע והנגב, צביקה ליבנה: "אנחנו לומדים כל הזמן את השטח, ושומעים את הצרכים, הן של הקבלנים והן של מחפשי העבודה. אנו תמיד שואפים לחדש ולספק מקום עבודה איכותי, עם משכורת התחלתית גבוהה, אופק תעסוקתי ארוך וביטחון סוציאלי".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה