חדשות

לא צריך עוד תושבים בבאר שבע?

חדשות28 בפברואר 2019    דקה אחת
0

בניגוד למספר מועצות בנגב, בעיריית באר שבע למרות נתוני ההגירה השלילית העגומים, אין פונקציה של אחראי על צמיחה גיאוגרפית

לא צריך עוד תושבים בבאר שבע?
באר שבע | צילום: מירן שפילברג

כמעט כל רשות מקומית בארץ הייתה רוצה, שיהיו לה יותר ויותר תושבים. במלים מקצועיות קוראים לזה "צמיחה דמוגרפית". עקב כך, ישנן כמה וכמה רשויות מקומיות, חלקן גם בנגב, המחזיקות פונקציה של מנהל מחלקה או רכז לצמיחה גיאוגרפית, למשל במועצת רמת הנגב.

לעומתן, בעיריית באר שבע, שכפי שפרסמנו כאן באחרונה, ישנה הגירה שלילית מתמשכת כבר שנים רבות, אין ככל הידוע, משום מה, פונקציה דומה, שמטרתה להגדיל את מספר תושבי העיר. כזכור, ב-2017 עזבו את בירת הנגב 5,810 תושבים (רובם בגיל העבודה העיקרי, כלומר בני 30 – 64…), כאשר לעיר נכנסו רק 4,452 תושבים חדשים.

שאלנו את העירייה האם יש ברשות פונקציה של טיפול בהגדלת מספר תושבי באר שבע, ואם לא האם שוקלת הנהלת הרשות להקים פונקציה כזו גם בבירת הנגב.

דובר העירייה אמנון יוסף, מסר בתגובה: "נושא הצמיחה הדמוגרפית והשלכותיה מטופל בעיריית באר שבע וכן בחברות הבת בידי מספר גורמים, לרבות במסגרת התוכנית האסטרטגית של העיר".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה