חדשות

דימונאים, תתכוננו ליזום

חדשות24 בפברואר 2019    2 דקות
0

עד סוף השבוע הקרוב, ניתן להגיש הצעות למיזמים חברתיים, בתמיכת חברת כי"ל ועיריית דימונה

דימונאים, תתכוננו ליזום
"חושבים עושים". אירוע החשיפה | צילום: יח"צ

אירוע חשיפת פרויקט "חושבים עושים" בדימונה התקיים, באחרונה, בספרייה העירונית, בנוכחות בכירי כי"ל ביניהם סמנכ"ל קשרי חוץ בחברה רני לובנשטיין, ראש העירייה בני ביטון, ממלא מקומו, יו"ר ועד עובדי "מפעלי ים המלח" ארמונד לנקרי ועשרות תושבים.

ל"שבע" נמסר, שהפרויקט שהחל בירוחם לפני כ-4 שנים, מאפשר לתושבי העיר להציע רעיונות ליוזמות חברתיות לשיפור פני דימונה, ולקבל תמיכה וליווי מהרשות ומכי"ל במהלך הוצאת המיזמים החברתיים לפועל בידי התושבים עצמם.

במהלך השבועות האחרונים, פרסמה חברת כי"ל ברחבי דימונה "קול קורא", המזמין את התושבים להציע מיזמים חברתיים שונים, שישפיעו לטובה על המרחב הציבורי. בעקבות זאת, נפגשו עשרות התושבים שהציעו מיזמים ותושבים נוספים בכנס, במהלכו ישבו בפאנל שולחנות עגולים, בהם דנו במיזמים השונים, שיפרו את ההצעות, וחשבו יחד על מיזמים נוספים. בין הנושאים שהעלו התושבים כמיזמים, משחקי רחוב לילדים, פרויקטים בתחום התיירות, גינות קהילתיות ונראות הרחוב.

ביטון ציין, ש"אני פונה אליכם התושבים, ומבקש: תחשבו על כל פרויקט, שאתם רוצים. שיתוף ציבור הוא דבר יוצא מן הכלל וחשוב מאין כמותו. אנו בעירייה יחד עם כי"ל, באים לתת לכם משאבים לניהול המיזמים, עליהם תחשבו היום. הפרויקט הזה הוא הצלחה גדולה בירוחם, במועצת רמת נגב, בתמר ובעוד מקומות בנגב. אני רואה פה אנשים מעורבים בקהילה, נוער, תושבים מובילים, ולכן אני מאמין שהמיזמים שייצאו מכאן היום יהיו איכותיים וטובים. אני מודה לכי"ל ולהנהלת החברה, שבחרו בדימונה כיעד הבא לתוכנית 'חושבים עושים'".

לובנשטיין בירך את הנוכחים, ואמר: "תוכנית 'חושבים עושים', שנולדה אצלנו בכיל, שמה אתכם, התושבים, במרכז. התוכנית החלה לפני כ-4 שנים בירוחם, ומאז התרחבה גם למועצות שכנות אחרות, וכל זה במטרה לבנות רשת של קהילות, המובילות שינוי ברחבי הנגב. הנגב הוא הבית של כי"ל, ובמיוחד אזור הנגב המזרחי. דימונה היא בירת הנגב המזרחי, ולכן זהו יום חג עבורנו. אני מאחל לכולנו הצלחה רבה עם הפרויקט ועם המיזמים השונים שייבחרו".

ומנהלת  קשרי קהילה דימונה והסביבה של כי"ל, רחל בר שלום, סיכמה: "חשתי גאווה גדולה בערב חשיפת פרויקט 'חושבים עושים' בדימונה. אני מודה לתושבים הנהדרים שהגיעו, השתתפו והעלו רעיונות חברתיים מעניינים, ומרגש לחשוב שחלקם ייצאו לפועל כבר בחודשים הקרובים".

תושבים המעוניינים להשתתף בפרויקט, מוזמנים להגיש הצעות למיזמים, עד ל-28 בחודש (יום חמישי הקרוב). לאחר מכן, יעברו נציגי הרשות, נציגי התושבים ונציגי כי"ל על עשרות ההצעות, מהן יבחרו מספר מיזמים, בהם יתמכו בשנה הקרובה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה