חדשות

פרס יוקרתי לפרופ' מאב"ג

חדשות12 בפברואר 2019    דקה אחת
0

פרופ׳ אבישי הניק זכה, בימים אלה, בפרס Humboldt Research Award, המוענק לחוקרים שבזכות תגליות מהותיות, פיתוח תיאוריות חדשות והארת זוויות ייחודיות, השפיעו משמעותית על תחום מחקרם

פרס יוקרתי לפרופ' מאב"ג
"פרופ' מחקר". פרופ' אבישי הניק | צילום: דני מכליס, אב"ג

פרופ׳ אבישי הניק מאוניברסיטת בן גוריון זכה, באחרונה, בפרס היוקרתי Humboldt Research Award, המוענק לחוקרים שבזכות תגליות מהותיות, פיתוח תיאוריות חדשות והארת זוויות ייחודיות, השפיעו באופן משמעותי על תחום מחקרם.

ל"שבע" נמסר, שהפרס בסך 60 אלף יורו, יאפשר לחוקר שנת עבודה אקדמית בגרמניה, בתחום מחקרו. פרופ' הניק ישתף שם פעולה עם פרופ' אנדראה קיסל מאוניברסיטת פריייבורג. המחקר של קיסל והניק יתמקד בחקר הקשב והבקרה הקוגניטיבית. בין השאר, יעשו החוקרים שימוש בקוטר האישון של העין כמדד למאמץ מנטאלי. פרופ' הניק נחשב לאחד החוקרים הבולטים ביותר בפסיכולוגיה ובמדע העצב הקוגניטיבי בעולם; הוא החל את דרכו כתלמידו של חתן פרס נובל, פרופ' דניאל כהנמן, באוניברסיטה העברית. במשך השנים, בנה הניק מעבדה, שזכתה למוניטין בעולם כולו. עבודתו מקיפה תחומים רבים, שהבולטים שבהם הם קוגניציה מספרית, קשב ותהליכים של איחוד חושים – סינסטזיה.

פרופ' הניק פרסם יותר מ-250 מאמרים מדעיים, קיבל מענקי מחקר תחרותיים, והדריך תלמידי מחקר רבים. בין היתר, הוא זכה עם חוקרים נוספים מהמחלקה לפסיכולוגיה, במענק מחקר של הקרן הלאומית למדע להקמת מוקד מחקר (מרכז מצוינות), ובנוסף במענק מחקר לחוקרים מתקדמים (Advanced) מטעם ERC – European Research Council.

אב"ג העניקה לו את תואר הכבוד וההערכה "פרופ' מחקר", הניתן באוניברסיטה בידי הרקטור והסנאט לפרופ' מן המניין, שהוא בעל שם בקהילה הבינלאומית בתחום התמחותו, ושתרומתו המחקרית מקורית ומתמשכת. תואר זה מקביל לתואר Distinguished Professor, הקיים במוסדות אקדמיים אחרים.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה