חדשות

"מוריה" הירוק

חדשות27 בינואר 2019    דקה אחת
0

בית הספר הממלכתי דתי "מוריה" בבאר שבע הצטרף לרשימה הארוכה של בתי ספר "ירוקים"

"מוריה" הירוק
בית הספר "מוריה" | צילום ארכיון: דוברות משרד החינוך במחוז דרום

עוד בית ספר באר שבע מוסמך כמוסד חינוכי "ירוק" בידי משרדי החינוך והגנת הסביבה. ל"שבע" נמסר, שבאחרונה זכה למעמד המכובד בית הספר הממלכתי דתי "מוריה" בבאר שבע, זאת יחד עם עוד 93 מוסדות חינוך אחרים ברחבי המדינה. מ-2003 עד היום, קיבלו את התואר כ-1,150 בתי ספר מכל הארץ.

בתי הספר "הירוקים" מקדמים שטחים פתוחים לטובת הקהילה, מיחזור חומרים בידי ילדי הגנים, צמצום צריכת חשמל ומים ונייר בבתי הספר, התקנה של קומפוסטרים (מדשנים) ומכלים שקופים בשירותים ומאגרי מים וגינות "ירוקות" במוסדות, שילוב תכנים "ירוקים" בתוכניות הלימודים (מתמטיקה, שפה ואומנות, תוך עיסוק במושגים סביבתיים) והכשרת מורים בתחומי הסביבה והקיימות. כל בית ספר מוסמך מקבל תקציב של עד 20 אלף שקלים.

תהליך ההסמכה הוא חלק ממהלך רחב היקף, שמוביל משרד החינוך, במטרה להפוך את נושאי הסביבה לחלק בלתי נפרד מתוכנית הלימודים ושגרת החיים בבית הספר. במסגרת התוכנית, התאימו בתי הספר את עצמם לאורח חיים סביבתי, התייעלו אנרגטית וקיימו פעילות סביבתית למען הקהילה. לאור זאת, זכה כל בית ספר לקבלת תו תקן מהמשרד ומהמשרד להגנת הסביבה ותעודת הסמכה.

בתהליך ההסמכה נדרשים בתי הספר לעמוד במספר קריטריונים: שילוב נושא סביבתי בתוכנית הלימודים, ביצוע פרויקט קהילתי סביבתי, הטמעת אורח חיים סביבתי בבתי הספר וחיסכון במשאבים, מתן ביטוי ויזואלי במוסד הלימוד לעיסוק בענייני סביבה, הובלת מועצת תלמידים "ירוקה" וביצוע הכשרת מורים לצוות בית הספר בנושאי סביבה.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה