חדשות

האם הקולנוע יומר במגדל?

חדשות3 בינואר 2019    דקה אחת
0

עיריית באר שבע מתכוונת לבצע מתיחת פנים נוספת למרכז אורן, שחלקו כולל בית קולנוע נטוש. בעבר, תוכנן להקים על חורבותיו מגדל מגורים

האם הקולנוע יומר במגדל?
מרכז אורן | צילום: באדיבות עיריית באר שבע

האם תביא מתיחת הפנים הנוספת, שבכוונתה של עיריית באר שבע לבצע במתחם מרכז אורן שבשכונה ד' בבירת הנגב, גם למימוש התוכנית הישנה להקמת מגדל מגורים על חורבותיו של מבנה קולנוע אורן, המצוי במתחם?

באחרונה, הודיעה העירייה, שוועדת המשנה לתכנון ובנייה בעיר, בראשות מ"מ ראש הרשות ומחזיק תיק ההנדסה, טל אל על, אישרה קידום תוכנית לשדרוג רחב היקף של מרכז אורן, כאשר בכוונת העירייה לפתח במרכז הממוקם על שדרות רגר בכניסה הצפונית לעיר, פעילות עירונית המאופיינת בעירוב שימושים, כולל פנאי, מסחר, תרבות, תעסוקה ומגורים. בתוכנית יופיעו, בין היתר, הנחיות עיצוביות לשיקום ושדרוג המרכז המסחרי ליצירת רצף פעילויות עם הרחוב והשכונה.

כמו בתי קולנוע שכונתיים אחרים בבירת הנגב ובכל רחבי המדינה, שנות ה-70 וה-80 של האלף הקודם נחשבו לתקופת הזוהר של קולנוע אורן, אך ב-1994 נסגר הקולנוע, והמבנה שלו נותר נטוש ומוזנח. לפני כ-12 שנה, נרכש בית הקולנוע, במטרה לבנות במקומו מגדל מגורים בן 24 קומות ו-314 יחידות דיור, אך התוכנית לא מומשה עד היום.

לשאלת "שבע", האם במסגרת הפרויקט הנוכחי של מתיחת הפנים למרכז אורן, תתאפשר הריסת מבנה קולנוע אורן במרכז, לצורך הקמת המגדל בידי המחזיקים בבעלות על מבנה בית הקולנוע, השיב דובר הרשות אמנון יוסף: "במסגרת הכנת התוכנית החדשה, ייבחנו כלל ההיבטים והסוגיות במרכז אורן, לרבות מבנה הקולנוע".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה