חדשות

נתיבות: למרות המצב הביטחוני, ממשיכים לפתח עסקים

חדשות28 בנובמבר 2018    2 דקות
0

ביוזמת המשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, נפתחו במסגרת מיזם עם עמותת "יוזמות עתיד", 12 עסקים עצמאיים קטנים בעיר

נתיבות: למרות המצב הביטחוני, ממשיכים לפתח עסקים
בכל זאת הגענו, למרות הכל. סיום הקורס | צילום: יח"צ

על אף המצב הביטחוני המעורער שעבר גם על נתיבות, נפתחו בעיר רק בשבועות האחרונים, 12 עסקים חדשים, זאת באמצעות מיזם משותף למשרד לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל ועמותת "יוזמות עתיד", המלווה יזמיות ויזמים בכל הגילאים ומכל האוכלוסיות בהקמת עסק משלהם. ל"שבע" נמסר, שבקורס האחרון שנערך בנתיבות, השתתפו יזמים שתחומי העיסוק שלהם רבים ומגוונים.

במטרה לסייע ליזמים בפריפריה בהקמת עסק עצמאי והשגת עצמאות כלכלית, באמצעות פתיחת עסק קטן או חיזוק עסק קיים, מעניקים המשרד והעמותה (ללא תשלום) לתושבים העומדים בתנאי הסף כלים והכשרה עסקית, הכוללת ניהול פיננסי ושיווק דיגיטלי.

נתיבות היא רק אחת מעשרות הרשויות המשתתפות במיזם, שנועד לחזק את התעסוקה בפריפריה, ולהציע לאזרחים המתגוררים בה פיתרון תעסוקתי, בעיקר במקומות בהם ישנה מציאות כלכלית מורכבת.
במסגרת הקורס, זכו היזמים לקבל כלים העוזרים בהקמה ובפיתוח העסק בתחום השיווק והניהול הפיננסי, ואף בנו תוכנית עסקית. לאחר הקורס, ילווה את היזמים "מנטור" (מלווה עסקי), שימשיך ויסייע להם במיתוג ראשוני בניהול שגרת העסק ובשיווק.

בנוסף, תינתן ליזמים אפשרות לקבל הלוואה מסובסדת ללא ערבים בסכום של עד 40 אלף שקלים. המיזם צפוי לתמוך ב-800 עסקים חדשים, בתקציב של כ-4 מיליון שקלים בשנה.

יזמים רבים מעידים, שהקורס העניק להם כלים פרקטיים שבאמצעותם התחילו לפרוט את היעדים למעשים. אחת ממשתתפות הקורס, יהודית אבוטבול, בעלת עסק לצילום בנתיבות, אמרה לאחר סיומו: ״באמצעות הקורס, הצלחתי להציב לעצמי יעדים, ולעמוד בהם חודש לאחר חודש".

השר לפיתוח הפריפריה הנגב והגליל, אריה דרעי: "מתחילת השנה, תמך המיזם ביותר מ-300 יזמים בהקמה ופיתוח עסק זעיר כשהיעד הוא 800 יזמים ויזמיות חדשים, ואנו גאים להוביל את קידומם של מאות עסקים קטנים באזורים בהם מקומות התעסוקה מצומצמים. היכולת לחולל שינוי עצום ולייצר תנופה ופיתוח כלכלי אזורי מסייעת בחיזוקה של האוכלוסייה הקיימת ובמשיכת אוכלוסיות חדשות. אין ספק, שחיזוק העסקים הקטנים בפריפריה זהו יעד".

מנכ"לית "יוזמות עתיד", יעל עובדיה: "בכל סיום קורס של יזמים באחת מעיירות הפיתוח, אנחנו מתרגשים מחדש. בנתיבות זה היה מרגש הרבה יותר לראות, איך 12 נשים נחושות נלחמות, כדי להקים את העסק שלהן, לומדות ומעשירות את הידע במטרה להצליח, וזאת למרות המיקום המרוחק מהמרכז ובמיוחד לאור המצב הביטחוני. אנו ב'יוזמות עתיד׳ גאים בכל אחת ואחת מהן. עידוד יזמות ברחבי הפריפריה יעזור לעוד אלפי אנשים להגיע לעצמאות כלכלית, ולהביא לצמצום הפערים בחברה הישראלית".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה