חדשות

שעת הקוד בבאר שבע ובירוחם

חדשות25 בנובמבר 2018    3 דקות
0

השבוע, יצטרפו גם ילדים רבים בבירת הנגב ובירוחם ל-100 מיליון הילדים בעולם, המתנסים בשעת תכנות וכתיבת קוד

שעת הקוד בבאר שבע ובירוחם
לומדים ונהנים. פעילות שעת הקוד | צילום: אלן צצקין

מהיום, (ראשון, ה-25 בחודש) ועד יום חמישי, יצטרפו עשרות אלפי ילדים בישראל (ביניהם גם ילדים בני 6 עד 18 מבאר שבע וירוחם) ל-100 מיליון ילדים מרחבי העולם, לשעה אחת של תכנות וכתיבת קוד.

ל"שבע" נמסר, שכל ארגון, מחנך או הורה יכול לקחת חלק במיזם, לארגן אירוע (צפויים מאות כאלו, שיתקיימו בבתי ספר, מתנ"סים, סניפי תנועות נוער ומשרדי חברות היי-טק), ולחשוף את דור העתיד לעולם ההיי-טק והחדשנות הטכנולוגית.

שעת הקוד (Hour of Code) היא יוזמה עולמית של Code.org, ארגון ללא מטרות רווח, המקדם את המסר, שכל ילד וילדה יכולים ללמוד לתכנת וליצור באמצעות טכנולוגיה. מאז הושק הארגון בארה"ב ב-2013, השתתפו כאמור, באירועי שעת הקוד יותר מ-100 מיליון ילדים מ-180 מדינות בעולם.

שעת הקוד העולמית תתמקד השנה, בהיבטים של יצירתיות באמצעות טכנולוגיה, ובקידום מדעי המחשב ככלי להבעה עצמית. אירועי שעת הקוד הם צעד ראשון להיכרות עם עולם הטכנולוגיה באופן כיפי ויצירתי. השנה, הושק לראשונה אתר ייעודי בעברית, המרכז כלים ופעילויות ללימוד תכנות, וכן "מדריך למארגנים" המיועד להורים, מורים ומנהלי בתי ספר, שרוצים להצטרף ליוזמה, ולארגן אירועים במסגרת שעת הקוד. באתר הייעודי, יכול כל גורם המארגן פעילות, להוסיף את האירוע שלו לרשימת האירועים, הנערכים ברחבי הארץ.

הפעילויות המוצעות באתר כוללות משחקים ייחודיים ללימוד תכנות וכתיבת קוד, בשיתוף מותגים בינלאומיים מובילים, כמו "מיינקרפט", "דיסני" ו"מלחמת הכוכבים". פעילויות נוספות יועלו לאתר לקראת האירועים, והן אינן מיועדות להפוך את הילדים למתכנתים מקצועיים, אלא רק לספק להם התנסות מעשית מהנה, ולהראות שכל אחד ואחת מהם יכולים ללמוד לכתוב קוד, בלי קשר לרקע או ידע מוקדם.

מנהל תחום חינוך ב-Wix.com, יוסי חיות: "מדוחות של ארגון ה-OECD, הרשות לחדשנות ומשרד הכלכלה והתעסוקה עולה, שכדי להבטיח מוביליות חברתית וצמצום פערים, לצד המשך קיומה של ישראל כמעצמה טכנולוגית, חייבים לצייד את ילדי ישראל במיומנות, כמו כתיבת קוד, סקרנות, חדשנות ויצירתיות. בכך, ניתן לכל אחת ואחד הזדמנות שווה להיות חלק מהסטארט-אפ ניישן בעתיד. אני שמח לראות עוד ועוד בתי ספר, אוניברסיטאות, עיריות, ארגונים חברתיים וחברות היי-טק מצטרפים ליוזמה".

מנכ"ל ומייסד Code.org ומייסד תנועת שעת הקוד, האדי פטרובי, בירך על השתתפות ישראל ביוזמה, ואמר: "במאה ה-21, מדעי המחשב והבנת הטכנולוגיה הן בעלות חשיבות לכל מקצוע, לא רק לאלה שיבחרו לעסוק בתכנות, סייבר או בינה מלאכותית; גם מי שרוצים לעסוק במשפטים, חקלאות, רפואה, אדריכלות או מוזיקה, יצטרכו לדעת ולהבין טכנולוגיה, מכיוון  שהיא משנה ומשפיעה על כל תחומי החיים".

אירועי שעת הקוד בבאר שבע: (יום ראשון ה-25 בחודש, בין 14:30 ל-16:00, יוכשרו תלמידי בית הספר רמב"ם בכתיבת קוד. ביום חמישי (ה-29 בחודש), ישמחו ב- Wix בבירת הנגב לארח (בין 10:00 ל-12:00) ילדים בני 8 עד 14 לפעילות כייפית ומעניינת של קוד, היי-טק ועיצוב.

אירועי שעת הקוד בירוחם יתקיימו בתיכון "דרכא ספיר": ביום שלישי ה-27 בחודש, תיערך בין 8:00 ל-10:00 פעילות לבני 14-15 תחת הכותרת "כתיבת קוד זה מוי כיף"! מדובר בחשיפה לקוד, דרך משחקים לילדי כיתות ט', שעדיין לא טעמו קוד מעולם. למחרת (ה-28 בחודש) יחגגו מ-12:00 עד 13:30, בני 15-16 בתיכון, ילדי נבחרת הרחפנים של העיירה בפעילויות ובמשחקי כתיבת קוד.

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה