חדשות

נאות חובב: נערכים לטיפול בחומרים מסוכנים

חדשות9 בנובמבר 2018    2 דקות
0

במועצה המקומית תעשייתית מבקשים להגיע לשפה אחידה של פעילות באירועים כאלו

נאות חובב: נערכים לטיפול בחומרים מסוכנים
"עוסקים בהגנה על החיים". הכנס בנאות חובב | צילום: חיים אוחיון

המועצה התעשייתית נאות חובב ערכה, באחרונה, כנס חשוב, בו נטלו חלק נציגי המפעלים, משטרת מרחב הנגב, כיבוי אש והצלה, מד"א, פיקוד העורף ועוד. ל"שבע" נמסר, שמטרת האירוע הייתה לשפר את התיאום בין גורמי האכיפה וההצלה, ולהגיע לשפה אחידה של פעילות באירוע, שבו מעורבים חומרים מסוכנים.

ראש המועצה, עו"ד גדי אלפסי, פתח את הכנס, באומרו: "אני שמח לראות כאן את האנשים, העוסקים בהגנה על החיים. הון עתק מושקע בנאות חובב, כדי לשפר את המציאות, בכל מה שקשור לחומרים מסוכנים ולהגברת הבטיחות".

מנהל אגף הביטחון במועצה, תומר אהרון, הפנה את עשרות בעלי התפקידים, שהגיעו לאירוע, לעיון במסמך "תפישת הפעלה מבצעית משולבת", אותו פרסם לפני שנה המשרד לביטחון הפנים והדגיש, שהפעולות של כל הגורמים חייבות להתבצע בצורה סדורה וקבועה, תוך הפעלת חפ"ק (חדר פיקוד), שבו יישבו נציגי כל הגורמים הקשורים, כאשר מיקומו של החפ"ק ייקבע בהתאם להערכת סיכונים מקצועית. אהרון גם הציג את תפישת הביטחון של נאות חובב, באמצעות מצגת, שהוגדרה כ"מרשימה".

את כיבוי והצלה ייצג ראש מדור מבצעים בתחנה האזורית באר שבע, רב רשף יובל קלמנוביץ', שסיפק נתונים מעניינים על היערכות לוחמי האש ועל אמצעי המיגון המשוכללים שלהם. על מערך זיהוי החומרים המסוכנים באוויר, הוא הוסיף: "אנו מבצעים ניטור, באמצעות מגוון של גלאים, הממוקמים בתחנה שלנו בנאות חובב. חשוב, שהמפעלים ידווחו במהירות על האירוע, כדי שנוכל לתת מענה מקצועי מבצעי תוך זמן קצר".

מנהל מד"א במחוז דרום, מגן יהודה שושן, סיכם: "הכנס חשוב מאוד גם למועצה וגם למפעלים ולארגוני החירום. היה בו חלק מההיערכות שלנו לתגובה נכונה למקרה אסון או תקלה, והחומר הרב שהוצג בו מגביר את שיתוף הפעולה בין כל הגורמים, ומשדרג את המקצועיות של כל גוף כזה. כל כנס מקצועי המאורגן היטב מביא עמו הפריה הדדית, ומעבר לזה שאנחנו באים ללמד, אנו למדים מהגופים האחרים, שמציגים ומחדדים ברמה הפרטנית ביותר, ובכך מייעלים את שיתוף הפעולה בין כולם".

מנהל אתר "טבעטק" שמעון אלמליח, פרס את ההיערכות של המפעל לטיפול באירוע, וסיכם בציינו ש"זה היה כנס מקצועי ראשון, שנתן תורה אחידה למפעלים ולמועצה בנאות חובב. זה חייב להיות כנס שנתי, שייתן כלים לכל המפעלים, לניהול אירועי חירום, שאנחנו מקווים, שלא יהיו. אני מקווה, שלכנס הזה תהיה המשכיות קבועה של אחת לשנה".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה