חדשות

שני סגנים ל-4 ראשי סיעות…

חדשות8 בנובמבר 2018    2 דקות
0

ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ', מציע ל-4 ראשי הסיעות בנות 2 החברים במועצת העיר רוטציה בתפקידי הסגנים...

שני סגנים ל-4 ראשי סיעות…
רוב די מוצק במועצה. דנילוביץ' | צילום: נדב מיטלברג

תוצאות הבחירות לראשות ולמועצת עיריית באר שבע היו, לכאורה, חד משמעיות וברורות, עם לא פחות מ-16 חברי מועצת עיר לרשימתו של ראש העירייה רוביק דנילוביץ', "דרך חדשה", מתוך 27 חברי מועצה. יתר הסיעות הסתפקו בשני חברים (ש"ס בראשות סגן ראש הרשות עופר כרדי, "הבית היהודי" בראשות סגן ראש העירייה לשעבר הרב גדי מזוז, "גשר" בראשות שמעון טובול ו"הליכוד" בראשות שמעון בוקר) או בחבר אחד בלבד ("קהילה" בראשות יסמין סקס פרידמן, "באר שבע ביתנו" בראשות סלבה רוזנברג ו"אור" בראשות יו"ר האופוזיציה במועצת העיר משה ינאי).

רק ביום שני השבוע, בשעות אחר הצהריים, פרסם משרד הפנים את התוצאות הסופיות (לאחר ספירת המעטפות הכפולות של החיילים, האסירים וכו') בבחירות לראשות עיריית בירת הנגב, כאשר דנילוביץ' גרף 92.14 אחוזים מהקולות (ובמספרים, 72,016!), משה ינאי הסתפק ב-4,670 מצביעים (5.97 אחוזי תמיכה במועמדותו) ואפרים (פימה) פיינבלום קיבל 1.89 אחוזים מקולות תושבי בירת הנגב (1,475 במספר). אחוז ההצבעה היה 50.02, גבוה בכ-7.5 אחוזים מבחירות 2013; לא פחות מ-83,436 תושבים מימשו את זכות ההצבעה שלהם, ו-78,161 מהם היו קולות כשרים, כאשר היתר (5,275) נפסלו מסיבות שונות.

במצב דברים כזה, לדנילוביץ' ששמר שיעור התמיכה בו לראשות העירייה, יש רוב די מוצק במועצה, מה שמאפשר לו, על פניו, להעביר כל החלטה שיחפוץ, ולהסתפק ב-2 (כפי שכתבנו כאן בלעדית, גם בשבוע שעבר) או 3 סגנים מסיעתו בלבד, ולחלק תיקים ללא תפקידי סגן ראש רשות ל-7 הסיעות האחרות, שנכנסו למועצת העיר. אפשרות אחרת הייתה לחלק את שני תפקידי הסגנים הנותרים (מלבד השניים, שסיעתו תקבל, מן הסתם ד"ר חפצי זוהר וטל אל על), שראש העירייה יכול להעניק מבחינה חוקית, בין 4 ראשי הסיעות בנות 2 החברים ברוטציה.

באופן מפתיע משהו, לדעת לא מעטים ברחוב הפוליטי המקומי, בחר דנילוביץ' דווקא באפשרות השנייה, והציע השבוע, ל-4 ראשי הסיעות המדוברות תפקידי סגנים לחצי קדנציה. ככל הנראה, עופר כרדי ושמעון בוקר יכהנו כסגניו של ראש הרשות בשנתיים וחצי הראשונות של הקדנציה, כאשר הרב מזוז וטובול יחליפו אותם בחלקה השני.

כרדי | צילום: ארכיון שבע

בכל אופן, המועצה החדשה תכלול 9 חברים חדשים בלבד, אחד מהם חוזר לקדנציה שנייה (אלי חסידיאן), לעומת 16 בקדנציה הקודמת. 6 מהחברים, שיפקדו לראשונה את שולחן מועצת העיר, מגיעים מ"דרך חדשה": פנינה פחימה, עו"ד שירלי נגר כהן, אפרת זיו אספיס, שיר אלימלך, אברהם וינברגר ולאה שובייב. לסיעת "גשר" (החדשה כשלעצמה…) יהיה חבר מועצה טרי, העונה לשם משה בן זקן, בעוד סיעת היחיד "באר שבע ביתנו" תכלול את החבר החדש סלבה רוזנברג, כאשר לסיעת ש"ס חוזר לאחר הפסקה של 5 שנים אלי חסידיאן, כאמור.

שמעון טובול | צילום ארכיון: "שבע"

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה