חדשות

לא בשמיים הן

חדשות16 בספטמבר 2018    2 דקות
0

20 תיכוניסטיות מהדרום סיימו לראשונה את תוכנית החלל She Space, המשותפת לאב"ג ו"בית יציב" בבאר שבע

לא בשמיים הן
"השמיים הם רק הגבול התחתון". בוגרות התוכנית עם המכובדים | צילום: יחסי ציבור

20 תלמידות תיכון מבאר שבע והסביבה ציינו, באחרונה, בטקס חגיגי, את סיום התוכנית לחקר לוויינים וחלל She Space ע"ש דבורה בלומברג. ל"שבע" נמסר, שבאירוע נכחו נשיאת אב"ג היוצאת פרופ' רבקה כרמי, מנהל סוכנות החלל הישראלית אבי בלסברגר וסגן הנשיאה והדיקן למחקר ופיתוח פרופ' דן בלומברג (שהעניק יחד עם מנכ"ל "בית יציב" יוסי רון, וד"ר שמרית ממן את תעודות הסיום לבוגרות התוכנית".

את הטקס הנחתה המנהלת האקדמית של She Space, ד"ר סיון איזיקסון, שליוותה באופן צמוד את הבנות בשנה שחלפה, יחד עם כל צוות המעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית באוניברסיטה. בסיום האירוע, האזינו המשתתפות ובני משפחותיהן להרצאה "מעוררת השראה" מפי המומחית בתחום הלוויינות והחלל, עדי ניניו גרינברג.

She Spac הוא פרויקט חלל חינוכי ראשון מסוגו, העומד בסימן נשים וחלל, ומדגיש את התרומה של נשים חוקרות חלל מהארץ והעולם. במהלך השנה האחרונה, נחשפו משתתפות התוכנית לתעשיית החלל הישראלית ולמחקר מעמיק ברמה אקדמית, שהיווה תשתית פורייה להעצמה אישית ונשית.

הפרויקט, פרי שיתוף פעולה בין המעבדה לחישה מרחוק והדמאה פלנטרית באב"ג ו"בית יציב", זכה למימון וסיוע סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע והטכנולוגיה, בשיתוף מינהל החינוך בעיריית באר שבע.

הוא התקיים על רקע שנה מוצלחת ביותר לתוכנית הלוויינות הישראלית: ב-2017, שוגרו בהצלחה רבה שני לווייני מחקר מקומיים, הקשורים באופן הדוק לאוניברסיטת בן גוריון; ננו לוויין BGUSAT, המשותף לאב"ג, "התעשייה האווירית" וסוכנות החלל הישראלית (שהתלמידות זכו להכירו מקרוב, ואף לבקר בתחנת הקרקע שלו) והלוויין ונוס Venµs פרי שיתוף פעולה של סוכנויות החלל הישראלית והצרפתית. במסגרת התוכנית, נפגשו הבנות עם ה"אנשים שמאחורי הלוויינים" הללו, כולל עם המדען הראשי של ונוס, פרופ' ארנון קרניאלי, חוקרות ומפתחות ישראליות ונשות תעשייה מובילות בתחום בארץ.

חוקרת ומנהלת המעבדה, ד"ר שמרית ממן, סיכמה: "הבנות נחשפו לעולם חדש ומרתק בתחום המחקר הסביבתי מבוסס החלל, או כפי שהוא מכונה בשפה המדעית 'חישה מרחוק'. נאחל להן, שיזכו לראות עוד הרבה לוויינים כחול לבן שיתוכננו, ייבנו וייבדקו בידי צוותים, שבהם מספר הנשים לא יהיה מיעוט, הניתן לספור אותו על יד אחת (…). המסר העיקרי לבנות במהלך התוכנית היה 'לא בשמיים היא'. תבחרו להצליח, תתעקשו ותתמידו, כדי להגיע אל המקום, בו אתן רוצות להיות, גם במקצועות הנחשבים 'גבריים'. גם אם זה אומר שתהיו מיעוט נשי, ולעתים אף היחידות בחדר. תתגברו על החששות וההתניות המגדריות ההולכות ומצטמצמות, ותזכרו שהשמיים הם רק הגבול התחתון".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה