חדשות

נחנך "בית מיכאל"

חדשות12 ביוני 2018    3 דקות
0

הבית הקבוצתי בשכונה י"א בבאר שבע ישמש כמסגרת דיור לילדים ולנוער עם צרכים מיוחדים

נחנך "בית מיכאל"
בית חדש לילדים. חנוכת המוסד | צילום: יח"צ

נפתח בית קבוצתי חדש לילדים ונוער עם צרכים מיוחדים בבאר שבע: ל"שבע" נמסר, שבאחרונה נערך טקס החנוכה של "בית מיכאל" בשכונה י"א, שיהווה מסגרת דיור מיוחדת. באירוע השתתפו התורמים (משפחת כהן, שהגיעה במיוחד ממונטריאול), נציג קהילת מונטריאול בבירת הנגב אריה לוי, ראש העירייה רוביק דנילוביץ', ממלאת מקומו ומחזיקת תיקי החינוך והרווחה ד"ר חפצי זוהר, ועובדי עמותת "הבית הקבוצתי", הילדים והוריהם.

"הבית הקבוצתי" הינו מסגרת דיור בקהילה, עבור ילדים ונוער בעלי צרכים מיוחדים, שחיים במסגרת חוץ ביתית בקהילה. בבאר שבע פועלת מסגרת זו מ-1978, ובכל עת מתגוררים בכל בית ילדים ובני נוער מגיל בית ספר ועד גילאי ה-20. מטרת המסגרת היא לספק לילדים חיים איכותיים ומשמעותיים, ולהכשירם לחיים עצמאיים עד כמה שניתן כאנשים בוגרים. העבודה ב"בית הקבוצתי" מכוונת לקידום ושיפור המיומנויות של דייריו בכל תחומי החיים, הגדלת מרחב הבחירה והגברת ומיצוי הפוטנציאל הגלום בכל אחד מהם.

עד מרץ 2014, כללה המסגרת שתי דירות בשכונת מגורים ותיקה בעיר, ששכנו במבנים ישנים שנרכשו לפני כ-32 שנה, ולא תאמו לסטנדרטים הנהוגים כיום ולצרכי הדיירים. בהמשך לפניית העמותה, הקצתה הרשות קרקע ייעודית לטובת הקמת שלושה בתים חדשים בסטנדרט גבוה, כשבכל בית יתגוררו שישה ילדים ונערים. השותפים לפרויקט ההקמה וההצטיידות הם הפדרציה ובפרט ליאונרד כהן ומשפחתו ממונטריאול, שזו לא תרומתם הראשונה בבירת הנגב, והם התורם העיקרי להתנעת הפרויקט, ועל כן, מתחם המגורים החדש נקרא ע"ש בנם, מיכאל. בנוסף, לקחו חלק גם העירייה, משרד הרווחה, קרן השיקום והקרן לפיתוח שירותים לנכים של המוסד לביטוח הלאומי וקרן "שלם".

דנילוביץ' שחיבק אישית כל אחד ואחד מהילדים, אמר באירוע: "אני חייב להגיד, שאין משהו חשוב יותר ממה שאנחנו עושים כאן; זה החוסן האמיתי של מדינת ישראל. שום פיתוח טכנולוגי לא שווה לפיתוח אנושי כזה, ואנו כחברה צריכים תמיד לזכור שבזה אנחנו נמדדים. בזכות התרומה הלבבית של ליאונרד כהן ז"ל ומשפחתו, שכיבדו אותנו היום בנוכחותם, ושל כל הנותנים יד לבניית הבית המופלא הזה, אנו מאפשרים לילדים לחלום, להאמין ולטעת תקווה לעתיד טוב יותר".

בזכותם קם הפרויקט. משמאל, לוי, רמות, שלי ופול כהן | צילום: יח"צ

לוי הדגיש: "ליאונרד כהן תמיד רצה לשנות משהו, והייתה לו תמיד תוכנית מפורטת, שנוגעת בפרטים הכי קטנים; תמיד הוא היה מעורב רגשית וגם מעשית בכל פרויקט, שאליו נכנס. עיריית באר שבע הקדישה רחוב על שמו, על תרומתו הרבה והנדיבה לקידום פרויקטים משמעותיים כמו זה. זוהי זכות גדולה להיות שותפים בעשייה החברתית החשובה הזאת. זו עשייה אנושית, היוצרת חברה ערכית ומוסרית, שמקבלת את השונה, ובונה עתיד טוב יותר עבור כולנו".

פול כהן, בנו של התורם המנוח ציין: "אני מייצג את משפחתי, ובמיוחד את אבי ליאונרד ואחי הבכור מיכאל. אבי אהב את קנדה, אבל תמיד מצא את זהותו יותר מכל בישראל, תמיד רצה לעשות למען המולדת. אחי הבכור מיכאל, נולד עם מוגבלות; הוא אומנם לא היה רגיל כמו כולנו, אבל הבין את העולם בדרכו שלו. הוריי לא חלמו על בית קהילתי חדשני כזה, והם היו מחויבים מאוד לפרויקט המיוחד הזה, כמו לפרויקטים נוספים, שהם הרימו בעיר באר שבע לאורך השנים".

ויוזמת ומובילת הפרויקט בבירת הנגב, רינה רמות, סיכמה: "כמה מרגש הרגע הזה, שבו החלום של הקמת בית חדש משלנו מתחיל לקרום עור וגידים. הרגע הזה מסמל גם את תחילת סופו של מסע ארוך שנים, של נדודים, של חשיבה, תכנון, גיוס משאבים ושותפים. תודה מקרב לב לאריה לוי, שבאהבה רבה חיבר את החלום שלנו לחלום של משפחת כהן היקרה, התורמת תרומה שלא תסולא בפז למימוש החלום שלנו להקים בית חדש לילדים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה