חדשות

חניון לרכב כבד בבאר שבע בתוך שנה?

חדשות11 במרץ 2018    3 דקות
1

בעירייה מבטיחים ל"שבע", שכשמונה חודשים לאחר שהיזם שזכה במכרז של רשות מקרקעי ישראל עוד לפני כשנתיים, יקבל היתר בנייה, יוקם החניון הנחוץ, במיוחד לנוכח תאונות הדרכים הקטלניות באחרונה, בהן מעורבות משאיות החונות בשכונות בירת הנגב

חניון לרכב כבד בבאר שבע בתוך שנה?
שנה ורבע עברה, וחניון לרכב כבד עדיין אין. זירת אחת מתאונות המשאיות הקטלניות בבאר שבע | צילום: יניב סול

האם יוקם סופסוף חניון לרכב כבד בבאר שבע, בתוך כשנה? ההליכים הרלוונטיים האחרונים לבניית המיזם הנחוץ ביותר, לנוכח תאונות הדרכים הקטלניות, במיוחד בתקופה האחרונה, בהן מעורבות משאיות החונות בשכונות בירת הנגב, החלו לפני כשנתיים ושליש.

מבדיקת "שבע" עולה, שכבר בנובמבר 2015 פנה מהנדס העיר דימיטרי פיגליאנסקי, למנהל מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י) ערן ראובני, בבקשה שרמ"י תקדם מכרז לשיווק מגרש מספר 132 באזור התעשייה עמק שרה, לצורך הקמת חניון רכב כבד, זאת "לאור חשיבותו העירונית הגבוהה של הפרויקט". פיגליאנסקי ציין בבקשתו לראובני את מתווה המכרז: "המגרש ישווק לפי ייעוד, תעשייה ומלאכה, כאשר על הזוכה יהא להקים ולהפעיל חניון לרכב כבד, שיוסדר במסגרת תוכנית מפורטת, שתקודם ותמומן על ידו ועל חשבונו, לפי ההנחיות הבאות: המגרש יכלול תחנת דלק בדרגה ג' כולל מסחר בהיקף של כ-150 מ"ר, שירותי דרך בהיקף של כ-350 מ"ר וחניון רכב כבד ביתרת השטח. תותר הקמת סככות בהיקף הנדרש, לפי הנחיות הרשות המקומית. יודגש, שלא תותר הקמת תחנת דלק ושירותי דרך בלבד, אלא כמכלול אחד משולב עם חניון לרכב כבד. לא יינתנו היתרי בנייה ו/או אישורי אכלוס לאחד השימושים בנפרד". מהנדס העיר הוסיף, ש"הנחיות כלליות, תכנוניות (הנחיות עיצוביות, גידור, תנאים להיתר, בינוי וכדומה) יינתנו על ידי העירייה במהלך הליכי התכנון".

בפברואר 2016, הוציאה רמ"י את המכרז ("הזמנה לקבלת הצעות לחכירת מגרש להקמת והפעלת חניון לרכב כבד משולב תחנת תדלוק ושירותי דרך בא.ת. עמק שרה בבאר שבע"). התנאים לאותו מכרז כללו "חתימה על חוזה פיתוח לשלוש שנים, שבעקבותיו ייחתם חוזה חכירה ל-49 שנים עם אופציה להארכה לעוד 49 שנים", במגרש ששטחו כ-41.4 דונם, כאשר היזם מתחייב שלא לבנות לפי התוכנית הקיימת במגרש, אלא לפי התוכנית החדשה. עם זכייתו במכרז, התחייב הזוכה לחתום על הסכם פיתוח לשלוש שנים עם רמ"י, זאת לאחר שישלם עבור הקרקע, הוצאות פיתוח לחברה המפתחת, אגרות והיטלים ודמי הקמה לעירייה ולתאגיד המים והביוב "מי שבע". חתימת רמ"י על הסכם הפיתוח תהווה הרשאה מצד רמ"י ליזם לתכנון התוכנית החדשה, שעם אישורה אמור היה להיחתם עם היזם חוזה החכירה על המגרש.

למכרז, שהמועד האחרון להגשתו היה 11.4.2016, הוגשו שלוש הצעות, וזכתה בו (ב-3.5.2016) חברת "חופרי ר. אבו קוש בע"מ". מאז, לא קודם הפרויקט, היזם לא הגיש ככל הידוע תוכנית חדשה על המגרש, והפרויקט כולו תקוע, כאשר בה בעת מתרחשות, כאמור, תאונות דרכים רבות ברחבי העיר, בהן מעורבות משאיות, שנהגיהן נאלצים להחנותם בשכונות בירת הנגב (עקב מחסור בחניון רכב כבד או אף בחניון זמני), ובשבועות האחרונים בלבד נהרגו בתאונות כאלו שני בני אדם.

שאלנו את דובר הרשות אמנון יוסף, מה בכוונת העירייה לעשות לצורך מימוש הפרויקט (לפי המכרז המדובר או בדרך אחרת), והאם מתכוונת הרשות להציע לנהגי המשאיות המתגוררים בעיר פיתרונות זמניים לחניית משאיותיהם שלא ברחובות באר שבע (באמצעות הקמת חניונים זמניים למשאיות מחוץ לשכונות)?

הדובר הגיב: "חניון לרכב כבד יוקם בעמק שרה באמצעות יזם פרטי, שזכה במכרז של רמ"י. מיד לאחר קבלת ההיתר מהוועדה לבנייה מקומית תוך מספר שבועות, יוכל היזם להתחיל בהקמתו של החניון. הצפי לסיום העבודות כשמונה חודשים".

כתבות נוספות בחדשות

0

תושבת תל שבע נעצרה בחשד לקדר עם...

"זריחה מוקדמת": בפשיטה של כוחות המשטרה של המחוז הדרומי נעצרה תושבת תל שבע, קרובת משפחה של בכיר בארגון הטרור חמאס, בחשד לקיום קשר עם פעילי חמאס והזדהות עם ארגון הטרור תוך ביצוע הסתה ותמיכה למעשה טרור בישראל.

חדשות1 באפריל 2024    דקה אחת
0

יריד שישי במדרחוב קק"ל חוזר

ביריד המתחדש יציגו מעל 30 דוכנים מקוריים לצד העסקים במדרחוב, הברים התוססים ושדרת האוכל העשירה במקום באווירה שמחה עם מופעים של נגני רחוב. לצד היריד חוזר גם שוק האיכרים המתקיים במימון המשרד הנגב, הגליל והחוסן הלאומי, ויציע תוצרת מגוונת ועשירה של חקלאי האזור

חדשות25 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • יוחאי פרץ
    תגובה

    רק חבל שלא ציינתם שרמ"י כתבה בתגובה לעירייה כי המיקום של החניון בעמק שרה הוא מיקום שלא מתאים מבחינתה. על כן יש חהקים 3 או 4 חניונים מחוץ לשכונות המגורים ובקרבה לנהגי המשאיות. זה הפתרון בנכון והיחיד שצריך להיות. כל פעם העירייה אצלנו אצלנו מנסה להמציא את הגלגל. בינתיים עברו 20 שנה ואף אחד לא עושה דבר.