מגזין

תעשי רק מה שאת אוהבת | נעם ברמט

מגזין1 במרץ 2020    3 דקות
0

הן צעירות, נחשבות לדבר הבא בתחומן וכולן תוצרת הנגב > רגע לפני יום האישה הבינלאומי, "שבע" עם סיפורן של שש נשים עליהן עוד תשמעו הרבה. הבאה בתור היא נעם ברמט

תעשי רק מה שאת אוהבת | נעם ברמט
צילומים: מקס פבזנר, אור דנון, טיבור יגר, רותי קרויזמן, כפיר בולוטין ואלבום אישי

נעם ברמט (25) היא מבוגרי גודמן שעשו את המעבר מהמחלקה הצעירה למחלקה הבוגרת, בתיאטרון באר שבע. היא משחקת היום בשתי הפקות של התיאטרון בנוסף לתפקידה כעוזרת במאי בהצגה החדשה של התיאטרון.

ברמט, שגדלה בתיאטרון מודה שהתאהבה במשחק כבר מגיל צעיר. "הזיכרון הראשון שלי ממשחק מגיע כבר בתור ילדה. אמא שלי עבדה בתיאטרון ירושלים ולקחה אותי מגיל צעיר להצגות וקונצרטים. כבר בתור ילדה קטנה הייתי מאחורי הקלעים של התיאטרון. הייתי רצה במסדרונות. כל הרקדנים הכירו אותי, הייתי הילדה של התיאטרון. ביסודי אני זוכרת את עצמי מחפשת אודישנים לסדרות. זכור לי ערב אחד שאבא שלי לקח אותי למופע של המורדים וחילקו פליירים של לימודי משחק בתל אביב. ההורים שלי דחפו אותי ללכת. היו מסיעים אותי כל יום במשך שנה ללימודי משחק. ידעתי שזה מה שאני רוצה".

נעם ברמט | צילום: אור דנון

ברמט מדגישה כי התקבלה לבתי ספר למשחק גם בתל אביב אבל בחרה בבאר שבע. "יש משהו בגודמן שמצד אחד מביא אווירה חמה ומשפחתית אל מול המקצועיות ודרישות גבוהות, אני מרגישה שיצאתי משם שחקנית לא פחות טובה מבתי ספר בתל אביב שנחשבים".

ברמט משחקת ב"לא משלנו" ו"בדירה של רוזה", שם היא גם מתפקדת כעוזרת במאי. "זה מעבר נורא חלק, בית הספר מאוד מכין אותך לעניין הזה. את הולכת ורואה הצגות של התיאטרון, מכירה את כל השחקנים, מגיעה כשאת מכירה את כולם. שיחקתי 4 תפקידים ראשיים בבית הספר וזו הכנה מצוינת".

יש הבדל בין נשים וגברים בתיאטרון?

"יש הרבה יותר תפקידים לגברים. התיאטרון הוא חלק מהחברה האנושית וכמו שהחברה האנושית עברה תהליך של להכניס ולקבל נשים כשוות מעמד, התיאטרון עושה את אותו התהליך, אבל במחזאות קלאסית ובמחזאות של לפני כמה עשורים, עדיין רוב התפקידים שנכתבים הם לגברים, זה מתחיל מזה שרוב המחזאים הם גברים. מצד שני, היום בתיאטרון יש לדעתי 4 במאיות שעובדות בתיאטרון הרפרטוארי כששתיים מתוכן מביימות בתיאטרון באר שבע".

אז תיאטרון באר שבע נותן יותר מקום לנשים?

"כן. אני זוכרת שהייתה חזרה ב"דירה של רוזה" כששני התפקידים הראשיים הם של טלי שרון ומולי שולמן, ובחזרה הייתה סצנה אינטימית. עושים חזרה ומולם יושבות נשים. איה הבימאית והמחזאית, שחר פנקס שגם כתבה את המחזה, שיר המנהלת האמנותית ואני כעוזרת במאית. אנחנו צופות בסצנה האינטימית שמולי וטלי עובדים עליה והרגשתי שאני ברגע חשוב מבחינה היסטורית. מתי התרחש דבר כזה באולם חזרות של תיאטרון. מי שמלווה את השחקנית זה נשים בלבד. המנהלת האומנותית היא אישה, הבימאית המחזאיות הן נשים.

מה זו אישה חזקה בשבילך?

"אישה חזקה זה קודם כל אישה שלא מתביישת להיות אישה שלוקחת את הנשיות שלה עד הסוף בכל התחומים ולא מנסה להקטין או לצמצמם או להסתיר מאפיינים של מה זה אומר להיות אישה עבורה. אני חושבת שזו אישה עם ראש מורם שאומרת כן אני אישה, שאני בוחרת להיות אמא או לא. בתור אישה בתיאטרון, שצומחת להיות שחקנית אני מתעסקת הרבה במראה שלי, בבגדים, בגוף שלי ובדימוי הגוף שלי, לאחרונה גיליתי שהאופנה היא גברית. לדוגמה, הרבה בגדים שנחשבים היום באופנה הם לא מותאמים לבחורה עם חזה גדול זה די אבסורד. בתור אישה בתיאטרון אני מוצאת את עצמי נלחמת על המקום הזה".

כתבות נוספות במגזין

0

מסעדה עם ערכים

במסעדת כרמים היו רגילים בשנים האחרונות לסגור את המסעדה בגלל המצב הבטחוני, אבל לאירועי השבעה באוקטובר אף אחד לא ציפה. בחודשים האחרונים בישלו ותרמו לחיילים, לכוחות הביטחון ולפונים ועכשיו חזרו לשגרה עם סדרת ההרצאות כרמים של ידע שהפכה לשם דבר בעיr

מגזין13 בפברואר 2024    10 דקות
0

גיבורה על מדים

רפ"ק מורן טדגי התעוררה בשבת השחורה לקול האזעקות באופקים שם היא גרה. כשהבינה שמדובר ביותר מירי רקטי היא נישקה את משפחתה לשלום ויצאה לחזית הלחימה בעיר. כך, במשך 48 שעות פיקדה על הלוחמים ונלחמה לצד שוטרי משטרת ישראל שהגנו על הבית

מגזין11 בינואר 2024    7 דקות

כתיבת תגובה