בריאות

לראשונה בדרום: "אופק" לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ונוער

בריאות29 במאי 2023    3 דקות
0

נחנכה מרפאה של "כללית" בב"ש, עם אפס זמן המתנה וצוות רב תחומי הפועל יחד כדי לספק מענה מהיר ומקיף למתמודדים ומתמודדות עם הפרעות אכילה

לראשונה בדרום: "אופק" לטיפול בהפרעות אכילה בילדים ונוער
"להתמודד עם כוחות אדירים ומנוגדים". חנוכת המרפאה | צילום: באדיבות "כללית"

"אחרי שנים ארוכות בהן נערות ונערים נכנסו למשבר, הורים חיים בחשש אמיתי לחיי ילדיהם, תורי המתנה ארוכים יותר ויותר למסגרות הטיפוליות הקיימות אך המעטות מאוד לצד צוות של דיאטניות שעושות כמיטב יכולותיהן אבל ללא מצע טיפולי נכון בעקבות הגבלות הקורונה, נמצא המענה: מרפאת 'אופק' לטיפול בהפרעות אכילה בנוער של 'כללית' במחוז דרום", כך מספרת בהתרגשות, לירון אופק דוד, מנהלת היחידה לתזונה קלינית של "כללית" בדרום, שהגתה ועמלה יחד עם הנהלת המחוז על הקמת המרפאה.

לאתר "שבע" נמסר, שצוות המרפאה כולל את ד"ר אורנה אטיאס (רופאת מתבגרים), ד"ר אלה יניב (פסיכיאטרית ילדים), רחלי חודדי (עובדת סוציאלית), יונתן דיין קרייזלר (פסיכולוג) והדיאטניות יעל אדווה מרציאנו ברנשטיין, טל אלבז קרויטורו, טליה שטרן וכאמור אופק דוד, ומנהלת המשרד תהילה ביסמוט.

ד"ר אטיאס מתייחסת: "מרפאת 'אופק' היא מרפאה ייעודית ורב מקצועית לטיפול בהפרעות אכילה. המרפאה מעניקה טיפול רפואי, רגשי ושיקומי. רצוי לפנות להערכה כמה שיותר מוקדם כדי לספק מענה יעיל בשלבים מוקדמים של המחלה. עדיף לצאת עם הידיעה שהכול בסדר, מאשר להגיע מאוחר. המרפאה משתדלת להעניק טיפול מיטבי ולספק מענה כדי לא להגיע לאשפוז, אבל אם יש צורך בכך, אנו במרפאה עובדים בממשק עם כל יחידות האשפוז ברחבי הארץ. חשוב מאוד להדגיש: יש תקווה! חולות וחולים רבים בהפרעות אכילה יכולים להבריא ולחיות חיים של משמעות ושמחה".

זהו מענה ראשון מסוגו ברפואת הקהילה של "כללית" בדרום, המיועד למתמודדות ומתמודדים עם הפרעות אכילה, שמספרם הולך וגדל עם השנים, בעוד כידוע, זמני ההמתנה לאבחון ראשוני ולטיפול במסגרות השונות רק התארכו: "הקמת מרפאה לטיפול בהפרעות אכילה מלווה בהשקעת משאבים רבים, עיקרם באיתור כוח אדם מתאים ומקצועי שיעניק את השירות החשוב והכל כך נחוץ למטופלים ולמשפחותיהם. התערבות מהירה מקדמת החלמה, ואנו מתכוונים להרחיב את השירות לטובת הנערות והנערים הזקוקים לכך".

אופק דוד, מנהלת היחידה לתזונה קלינית, מוסיפה: "המציאות בה מתבגרים חיים היום היא תקדימית בהיסטוריה האנושית במובנים רבים, ומביאה אותם להתמודד עם כוחות אדירים ומנוגדים המופעלים עליהם, כמו מכבש, או אם תרצו מייצרים שטיפת מוח. מצד אחד, ההשמנה הולכת ונהיית יותר ויותר נפוצה, ומכל עבר הילדים והמתבגרים שלנו 'מופצצים' בידיעות על סכנותיה. ומצד שני, המזון סביבנו מתועש וזמין 24/7, מה שגורם לכולנו לצרוך ממנו יותר, והמראה החיצוני הופך חזות הכול וניתן לשנותו ולשפצו כמעט כראות עינינו. ובתוך זה, יש גם שיח בלתי נגמר על דיאטות ומשקל, תחת חשיפה אינסופית למידע שמגיע בפוש שהוא לא מסונן ולא מותאם. במציאות הזו, מרפאת 'אופק' שואפת להיות פינה שפויה עבורם בדרום".

עם ניסיון של כ-15 שנות עבודה עם מתבגרות ומתבגרים והוריהם, מבקשת ד"ר יניב לשים דגשים למניעה של הפרעות אכילה: "אל תדברו עם ילדכם על המשקל שלהם, אל תדברו על הילדים או לידם על המשקל שלכם, אל תדברו על דיאטות, חזקו את תכונות האופי שלהם, חנכו אותם לעמוד על שלהם ולדעת להפגין דעה גם אם היא נוגדת את דעת הרוב. התאימו את שעות החשיפה לתכני הרשת בהתאם לגיל ולילד הפרטי שלכם ועודדו בריאות כוללת שמדברת על תנועה, תזונה, שינה מספקת ואיכותית, הגנה מהשמש, גיוון בשעות הפנאי ונוכחות הורית משפחתית משותפת ותומכת. בואו נאפשר לילדים שלנו להישאר ילדים, ולנו כמבוגרים אחראים לאהוב אותם בלי תנאי, כמודל עבור עצמם".

טלפון ליצירת קשר: 08-9110230. ניתן לפנות גם למרפאת האם

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה