בריאות

"סורוקה": בן 6 שסבל מדום נשימה בשנתו, ניצל

בריאות27 ביוני 2018    2 דקות
0

ניתוח מורכב בוצע בילד מאופקים, שעקב דום נשימה קשה, לא יכול היה לישון כראוי

"סורוקה": בן 6 שסבל מדום נשימה בשנתו, ניצל
חיי איכות. מימין, אווה ובן ויהונתן אשכנזי, פרופ' זילברשטיין, ד"ר בר דרומא, מתמחה במערך פה ולסת ד"ר פסיס מיכאל וד"ר אלגייב | צילום: רחל דוד, "סורוקה"

ניתוח מורכב ומציל חיים בוצע, באחרונה, בבית החולים "סורוקה" ביהונתן אשכנזי בן השש מאופקים, שסבל בשנתו מדום נשימה בדרגה קשה, שהדיר שינה מעיני הוריו, במשך כמה שנים, ונבע ממבנה אופייני של הפנים והלסת, בשל אכונדורפלזיה, הסוג הנפוץ ביותר של גמדות.

ל"שבע" נמסר, שאת הניתוח עשה צוות רב מקצועי, בהובלת רופאי מערך פה ולסת ב"סורוקה", שכלל את מנהל המערך ד"ר נבות גבעול, הרופאים הבכירים במערך פה ולסת הד"רים איתן בר דרומא ונתן אלגייב, מומחה בכירורגיה פלסטית פרופ' אלדד זילברשטיין, מומחה באף אוזן וגרון ד"ר לירן שטילר, רופא בכיר במחלקת הרדמה ד"ר סרגי סרגרוצוב וצוות חדר ניתוח.

במשך שנים, נאלץ אשכנזי לעבור סדרת ניתוחים; בשלב ראשון, הוסרו אדנואידים ושקדים, והילד תוכנן לעבור פיום קנה (ניתוח, שבו יוצרים חור בקנה הנשימה ובעור הצוואר, ומחדירים צינור אל תוך קנה הנשימה, המקשר אותו עם האוויר שבחוץ, כדי לאפשר לנשום באופן תקין, ולמנוע את ירידת רמת החמצן בדם). ניתוח מסוג זה כרוך בסיכונים בטווח הארוך, ביניהם פגיעה ביכולת הדיבור ובאפשרות ההזנה דרך הפה.

לאחר ישיבות מרובות של צוות המומחים בבית החולים, הוחלט לבצע את הניתוח המורכב, שנמשך שעות, ובו קודמו שתי הלסתות, במטרה לפתוח ולהרחיב את נתיב האוויר. הניתוח נעשה בשיטת אילזורב, לפיה מבוצעים שברים מבוקרים בגולגולת ובלסתות, ובאמצעות מתקנים מיוחדים מאריכים את הפנים, ומקדמים אותם באופן הדרגתי ומבוקר. לפני הניתוח, נעשה תכנון ממוחשב שלו, ונקבע מיקום ההתקנים למתיחת הפנים באמצעות התקנים (דיסטרקטורים) ייעודיים, המחוברים לפנים וללסתות, אותם יש להפעיל על בסיס יומיומי, כדי לקדם את הפנים והלסת.

הוריו של אשכנזי, אווה ובן, היו אסירי תודה: "אנו מודים מכל הלב לצוות הרפואי של מערך פה ולסת ב'סורוקה', לד"רים גבעול, בר דרומא, שטילר וכל הנוגעים בדבר, על הטיפול החם, המסור והכי חשוב המקצועי, שהעניקו לבננו, על החששות שדאגו להפיג ועל שיתוף הפעולה. הצוותים עשו מעל ומעבר בשביל בננו יהונתן. תודה על הסבלנות הרבה. מלאכתכם קודש! הענקתם לבננו חיי איכות. אין ספק, שאתם צוות למופת וגאווה. לא בחסד, כי אם בזכות"!

ובר דרומא סיכם: "התהליך המורכב, שאותו עבר יהונתן, כלל תכנון מוקפד של כל החיתוכים ובניית סרגלי חיתוך ללסת התחתונה, בניית מודלים והדמיות ממוחשבות, במטרה לבצע את הפרוצדורה הייחודית והמורכבת. התהליך כלל ישיבות מרובות של צוות מומחים מתחומים שונים לתכנון הפרוצדורה המורכבת, שעברה בהצלחה. יהונתן סבל מכ-22 אירועי דום נשימה, ובאמצעות מתיחת עצמות הפנים, גרמנו להרחבת דרכי הנשימה העליונות, ואירועי דום הנשימה מהם סבל הופחתו כמעט לגמרי, והוא חש בטוב".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה