בריאות

מרתון קנגורו ב"סורוקה"

בריאות15 במאי 2018    2 דקות
0

צוות הפגייה בבית החולים משתתף במרתון בינלאומי לעידוד הנקה בשיטת אימא קנוגרו (Kangaroo Mother Care) 

מרתון קנגורו ב"סורוקה"
מוכנים ל"קרב". צוות הפגייה נערך למרתון | צילום: "סורוקה"

צוות הפגייה בבית החולים "סורוקה", בהובלתה של שלומית דאדון, סגנית מנהלת הסיעוד ויועצת הנקה מוסמכת, חרט על דגלו את החזון לאמץ את  שיטת "אימא קנגורו" כטיפול שגרתי וסטנדרטי, זאת כמו במוסדות רבים בעולם, המטפלים בתינוקות.

ל"שבע" נמסר, שמהשבוע ולמשך שבועיים, ישתתפו אנשי צוות הפגייה ויועצות ההנקה ב"סורוקה" במרתון בינלאומי לעידוד הנקה בשיטה זו, הכוללת את מגע העור של ההורה עם עור התינוק, כשהתינוק מוצב אנכית על חזה האם או האב. השיטה הוכחה כבעלת השפעה חיובית רבה על תחומים שונים בחיי התינוק, לטווח הקצר והארוך.

ל"אימא קנגורו" יש השפעה משמעותית על עידוד וסיוע להנקה, היא מתייחסת לטיפול כמעט רציף של האם או האב, וכוללת מספר מרכיבים, כמו מגע עור בעור, הנקה בלעדית ותמיכה בקשר עם התינוק. הטיפול בה נעשה גם לפגים קטנים מאוד ברמות טיפול מורכבות ביותר. צוות הפגייה המיומן תומך בכל ההורים, גם כשמדובר בפגים מונשמים במשקל נמוך מאוד, עד 500 גרם.

היחידות לטיפול בתינוק ובפג בבית החולים, בהנהלת ד"ר אגי גולן, הן מרכז ידידותי לאם ולתינוק; הצוותים המטפלים באותן יחידות כוללים אנשי מקצוע רבים, בעלי ניסיון רב בטיפול בפג וביילוד החולה, ומעניקים טיפול לכל תינוק שנולד לפני השבוע 37, הנחשב לפג, ושזקוק לעזרה. גם תינוק, שנולד במועד, יכול להזדקק לטיפול ולהשגחה באחת מיחידות אלו.

זו השנה השישית, בה מתקיים בעולם מרתון קנגורו; בחמש השנים האחרונות, הביא המרתון לעלייה של 100 אחוזים בשעות קנגורו, מ-600 שעות ל-1,234 שעות קנגורו שבועיים, אתגר שמקווים לעבור אותו במרתון השנה, כאשר במאמץ תשתתף גם הפגייה ב"סורוקה".

מטרות שבוע המרתון לעידוד ההנקה הן לעודד את המתחילים במרתון והמקנגרים ביחידה להעלות את המודעות בקרב הסגל והמשפחות לגבור על מכשולים וקשיים בטיפול הקנגורו גם בפגים הקטנים מאוד, ולהעניק תמיכה חינוכית למשפחה ולצוות.

ד"ר גולן: "חשוב לנו לקחת חלק במאמץ להעלאת המודעות לחשיבות וליתרונות שיטת 'אימא קנגורו', בפרט כשמדובר בפגים קטנים עד 500 גרם, ללא קשר למורכבות של מצבם הרפואי. לשיטה יתרונות רבים, כגון הפחתת זיהום, הגברת ביטחון של האם בטיפול בתינוק ועזרה לאם ולתינוק במצב הרגשי המורכב, שבו הם נמצאים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה