בריאות

מצוקת אשפוז ב"סורוקה"

בריאות4 במרץ 2018    דקה אחת
1

מנהל טיפול נמרץ לב בבית החולים, ד"ר אבי שמעוני, הרצה בנושא במסגרת "המועדון" של ארגון הקבלנים בנגב, בראשות אלי אביסרור

מצוקת אשפוז ב"סורוקה"
לא רק נתונים מדאיגים. מימין, ליבנה. באמצע, ד"ר שמעוני, משמאל אביסרור | צילום: יח"צ ארגון הקבלנים בנגב

נתונים מדאיגים על מצוקת האשפוז בנגב חשף ד"ר אבי שמעוני, מנהל טיפול נמרץ לב בבית החולים "סורוקה", זאת בהרצאה שנתן באחרונה, במסגרת "המועדון" של ארגון הקבלנים בנגב.

ל"שבע, נמסר, שד"ר שמעוני סיפר לשומעיו: "עומדות לרשותי תשע מיטות לטיפול נמרץ לב ועוד 13 מיטות לחולי לב קלים יותר. כאשר יש לי רק 22 מיטות, זה גורם לי להיות בררן בחולים, ולהחליט מי לא יאושפז. אני פועל בהתאם למצפון המקצועי שלי". כדי להמחיש את הבעיה, הסביר שמעוני: "אנו זקוקים ל-60 מיטות אשפוז, ולצורך זה יש להקים בניין חדש בעלות של 25 מיליון דולר, כאשר המשמעות היא גיוס תרומות משמעותי".

ד"ר שמעוני הדגים את מצוקת האשפוז בנגב במספרים, המגלים את כל הסיפור: מנתונים רשמיים עולה, שבקטגוריה של מספר מיטות למאה אלף תושבים, זוכים תושבי הדרום רק ל-4.6 מיטות אשפוז, כאשר בחיפה יש 12.33 מיטות אשפוז למאה אלף נפש, בירושלים 13.67 ובתל אביב 7.5.

יו"ר ארגון הקבלנים אלי אביסרור, מנכ"ל הארגון צביקה ליבנה, קבלנים ונציגים של גופים כלכליים וחברתיים באזור האזינו לנתונים הלא מעודדים, אך גם לבשורות מצד המרצה: "לחץ בעבודה איננו דבר רע. משבר נפשי זה לחץ, שאינו טוב. אנחנו עובדים על יצירת תאי גזע בשריר הלב שנפגע. אין חולה אצלי, שעישן ולא נפגע מאירוע בלב, או בידיים, או ברגליים, אבל גם אנשים שלא מעשנים חוטפים אירועים".

כתבות נוספות בבריאות

0

דנילוביץ' סייר באתר הבנייה של בית החולים...

הנהלת אסותא אירחה את ראש עיריית ב"ש כשנה לפני פתיחתו הצפויה של המרכז הרפואי החדש

בריאות29 באוגוסט 2023    3 דקות
0

אירוע מיוחד לשמירה על בריאות הקהילה האתיופית...

יחד עם קופת החולים 'כללית' התקיים ערב הסברה בנושא מניעת מחלות כליה בקרב חולי סכרת ויתר לחץ דם בשפה האמהרית

בריאות13 באוגוסט 2023    דקה אחת

כתיבת תגובה

  • תושב
    יהי זכרו

    התאבד הערב בפרדס