תרבות ופנאי

טובת הכלל של נגיד

תרבות ופנאי5 בנובמבר 2020    3 דקות
0

עוז נגיד מבאר שבע מוכיח שגם בקורונה אפשר לעשות יופי של מוזיקה ומשחרר שיר ראשון שהוא הצהרת כוונות

טובת הכלל של נגיד
עוז נגיד. צילום: יהונתן אבירן ורון שרף

השבוע יצא לאוויר העולם השיר The Greater Good, הסינגל הראשון של עוז נגיד, צעיר בן 21 מבאר שבע שעושה את דרכו מעלה בתעשיית המוזיקה. אם שם המשפחה נשמע לכם מוכר אז כן, עוז הוא בנו של יאיר נגיד, ראש מנהל התרבות ומנכ"ל המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע. אל הקשר ובעיקר הדמיון בין האבא לבן עוד נחזור אבל נגיד כאמור, הוציא השבוע שיר ראשון ואפשר להגיד שעבורו לפחות, הקורונה עשתה טוב. נגיד, שכבר סומן מוזיקלית בלהקת צעירי באר שבע החליט דווקא לטוס ללוס אנג'לס ללימודי קולנוע. אלא שהקורונה עשתה את שלה ונגיד הפסיק את הלימודים וחזר הביתה,  "אני מוזיקאי וקולנוען. חזרתי מלוס אנג׳לס בדיוק אחרי שהתחילה הקורונה כשהפסקתי באמצע את לימודי הקולנוע. אני מתעסק במוזיקה מהתיכון והתחלתי בתור בסיסט בלהקת נוער וצעירי באר שבע, לאט לאט התפתחתי והשתפרתי במוזיקה והתחלתי לכתוב, לשיר וליצור ולקחת את זה באמת לשלב מעל".

הקורונה כידוע, לא מיטיבה עם אנשי הבמה. בכל זאת, נגיד החליט להקליט ולהוציא שיר דווקא עכשיו, "בתקופה הזו באמת הרגיש לי מוזר להוציא שיר בכורה ולא לצאת להופיע איתו ולתת לאנשים חוויה הרבה יותר אמיתית. הבנתי שאולי כל הדבר הזה היה לטובה , בלי המשבר לא הייתי חוזר לארץ ומקליט את השיר הזה. צריך לנצל כל אפשרות שמגיעה לידיים שלך, במיוחד בתקופה הזו".

נגיד גם מודה שקיבל עזרה ובעיקר עצות טובות מאביו יאיר, שיודע דבר אחד על קולנוע, מוזיקה והופעות, ,אבא שלי תמיד עזר לי ומייעץ לי הכי טוב שאפשר, עין מקצועית כמו שלו זה משהו שאי אפשר להתעלם וגם אם אקבל ייעוץ מהחברה הכי גדולה בעולם , בחיים לא אסתמך על אף אחד כמו שאני סומך על אבא שלי".

מתוך הקליפ

הסגנון המוזיקלי של נגיד, ואת זה אפשר לשמוע גם בשיר הבכורה, מגיע מהרוק האלטרנטיבי וכבר מהתיכון היה ברור לסובבים אותו שמקומו של נגיד הוא עם הגיטרה, "הסגנון המוזיקלי שלי הוטמע עוד בתיכון שהקשבתי ללהקות כמו ארקטיק מאנקיז, הסטרוקס, מיוז טיים אימפלה וכל הסצנה האלטרנטיבית של שנות ה2000, מרגיש לי שלא משנה מה אני איצור תמיד יהיה את השורשים האלו שם.  כתבתי אלבום, 12 שירים שללא ספק יהיו חלק בלתי נשכח ממני, אלבום שמסכם מסע מטורף עם ביטים שמנים וגיטרות רועשות. מקווה שיצא לאור כמה שיותר מהר כי אני מוכן. את הסינגל הזה , The Greater Good, כתבתי והלחנתי בלוס אנג׳לס טיפה לפני שכל הטירוף התחיל, שיר שמספר על חיפוש עצמי ואיבוד עשתונות, והבנה שיש דברים שהם גדולים ממך ומכל העולם. את השיר הקלטתי אצל מי שגם הפיק את השיר , רון שרף, שהקליט אותי, הפיק מוזיקלית והוא האבא הרוחני של השיר הזה".

את השיר מלווה גם קליפ גרנדיוזי שמרשים מאוד ליוצר צעיר בתחילת דרכו ומתחבר גם לעובדה שנגיד הוא קולנוען בדמו, "אחרי שהקלטנו את השיר התחלנו ישר לחשוב על קליפ וצירפנו את חברנו המוכשר על , יהונתן אבירם, וביחד שלושתינו יצאנו לעשות קליפ במדבר עם מצלמת קלטות משנות ה90 ואביזרים משונים. רצינו להביא קליפ שיפציץ ויזואלית כמו שהשיר מפציץ מוזיקלית, הצבעים, הפסיכדליה , ממש ישבנו ביחד ויצרנו עולם מוזר ושונה שכל פרט ופרט שם חשוב לשיר עצמו".

השיר הוא באנגלית ונגיד מדגיש כי לפחות כרגע, את השירים הוא כותב ושר באנגלית, כי שם הוא מרגיש הכי בבית, "אני כותב ושר באנגלית כי אני מרגיש ששם המוזיקה שלי והרעיונות שלי מתבטאים הכי טוב. השפה העברית היא אחת השפות היפות בעולם ובהחלט כתבתי כמה שירים בעברית, אבל לגבי הפרוייקט הזה שנקרא OZ , אנגלית הרבה יותר מתאים ואני מרגיש שזה יושב בול במקום".

להאזנה לשיר :  https://www.youtube.com/watch?v=FciAofdenNc

 

כתבות נוספות בתרבות ופנאי

0

אין לנו ארץ אחרת

רשת FRIENDS יוצאת בסדרת מופעים בסימן אחדות ותקומה

תרבות ופנאי1 במאי 2024    3 דקות
0

כשהיום הזה יחלוף

עמית ביג'אוי עם שיר חדש לזכרו של סמל אריאל אוחנה ז"ל

תרבות ופנאי17 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה