עסקים וכלכלה

"אתם ממלאים אחר צוואתה הלא כתובה של סבתא שלי"

עסקים וכלכלה25 בפברואר 2024    3 דקות
0

- כך אמר בביקורו במכללה הטכנולוגית באר שבע שאול רחבי, נכדה של ראשת הממשלה המנוחה גולדה מאיר, שחנכה את המכללה ב-1954 בעת כהונתה כשרת העבודה

"אתם ממלאים אחר צוואתה הלא כתובה של סבתא שלי"
מתחת לשלט ההיסטורי | צילומים: יח"צ המכללה

ביקור מיוחד ומרגש: במסגרת האירועים לציון שנת ה-70 למכללה הטכנולוגית באר שבע, אירח באחרונה מנכ"ל המכללה יעקב דור, את שאול רחבי, הנכד של ראשת הממשלה גולדה מאיר ז"ל.

הביקור היווה סגירת מעגל, 70 שנה לאחר שגולדה, כאמור סבתו של רחבי, חנכה את המכללה הטכנולוגית ב-1954, בעת שכיהנה כשרת העבודה.

 

שאול רחבי עם יעקב דור | צילום: יח"צ המכללה

 

מנכ"ל המכללה, יעקב דור: "התרגשנו מאוד לארח במכללה הטכנולוגית את שאול רחבי, נכדה של גולדה מאיר. במהלך סיור של האורח בנקודות מפתח בקמפוס המכללה, כולל הנקודה בה נחנכה לפני 70 שנה, קיבל רחבי סקירה מקיפה על המכללה הטכנולוגית ממני ומיו"ר האסיפה הכללית של המכללה דב פ. תמיר. האורח התרשם עמוקות מהפעילות המגוונת והייחודית של המכללה הטכנולוגית, וציין שהוא בטוח שסבתו הייתה מתרגשת היום, לו הייתה רואה את פרי עמלה. רחבי הוסיף ששבע השנים בהן שימשה מאיר כשרת העבודה (1949 – 1956) היו השנים הפוריות ביותר שלה בפוליטיקה, בהן נהנתה מעשייה מגוונת ומביצוע מהלכים המשפיעים על המדינה עד היום".

 

כאן הכול התחיל | צילום: יח"צ המכללה

 

יו"ר האסיפה הכללית של המכללה, דב פ. תמיר, הוסיף: "ניסינו כבר בחגיגות 60 שנה למכללה להביא את הדוד המנוח של רחבי, הבן של גולדה מאיר. הצעתי אז לשלוח מונית כדי להסיע אותו מקיבוץ רביבים בו התגורר, אבל זה לא יצא אל הפועל. הפעם, מנכ"ל המכללה יעקב דור עשה ניסיון נוסף, והביא את הנכד. זו איזושהי סגירת מעגל. האורח התרגש מאוד, וגם אנחנו התרגשנו, במיוחד כשהראינו לו את הבניין שבו קיימו את טקס החנוכה של המכללה הטכנולוגית. אין עוד מכללה בארץ שייסדה אותה מישהי ממרום המנהיגות הישראלית, והייתה בהמשך ראש הממשלה. רחבי אמר שלמיטב ידיעתו, סבתו העריכה מאוד את כל נושא העבודה והתעסוקה וגם את הנגב, והייתה מיודדת מאוד עם ראש עיריית באר שבע הראשון דוד טוביהו וגם עם אליהו נאווי. והראייה שהיא הקימה את המרכז הראשון במדינת ישראל להכשרה מקצועית דווקא בבאר שבע, שבה לא היה בזמנו שום דבר. לא ידעתי שהיא הייתה אז גם אחראית על השיכון. אני מנחש שעם שני 'הכובעים' האלה, של העבודה והשיכון, היה לה קל יותר להקים פה מוסד כמו המכללה הטכנולוגית. באר שבע הייתה אז עיר צעירה של עולים מצפון אפריקה ומזרח אירופה, שצריך היה לספק להם מקצוע ופרנסה".

 

"התרשמתי מאוד גם מהפיתוח שנעשה עכשיו" | צילום: יח"צ המכללה

 

נכדה של גולדה מאיר, שאול רחבי: "המכללה היא באמת מפעל שאני בטוח שסבתא שלי, לו הייתה בחיים, הייתה מאוד מתגאה בו ושמחה לראות אותו משגשג ופורח אחרי 70 שנה. המכללה הטכנולוגית היא חלק מהתרומה שלה לשגשוגה של מדינת ישראל, גם מבחינה כלכלית וגם מבחינה ביטחונית. ויש לה תרומה גדולה מאוד במפעלים האלה, של הכשרה מקצועית וחינוך בכלל, דברים שהיא מאוד החשיבה. אני באמת חושב שגולדה הייתה מאוד גאה במה שעשיתם במכללה במהלך 70 השנה האלה. זה נראה באמת מאוד מרשים. לא ידעתי שאני מגיע למכללה טכנולוגית כל כך גדולה ומפותחת, עם כל כך הרבה אמצעים, כיתות לימוד ומעבדות. התרשמתי מאוד גם מהפיתוח שנעשה עכשיו במכללה, כולל האודיטוריום המקסים. שמחתי מאוד שסוף כל סוף הצלחתי להגיע למכללה הטכנולוגית. אני כבר הרבה שנים רוצה לעשות זאת, ואיכשהו זה לא יצא. אתם באמת ממלאים אחר הצוואה הלא כתובה של סבתא שלי. כל הכבוד"!

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

בום של מוצרי מזון כשרים לפסח ב-!BOOOM...

פסח זה לא רק מצות, זה גם שפע של עוגות ועוגיות שעושות כיף לחיך. וביחד עם הגשמים האחרונים צצים בגדי קיץ לילדים. כדאי לקפוץ

עסקים וכלכלה10 באפריל 2024    דקה אחת
0

ריח של פסח ב-!BOOOM

בכניסה לסניף ״בום״ במגדל הרכבת ובקניון עזריאלי הנגב בב"ש, צריך לפתוח חזק חזק את העיניים ואת האף כדי ליהנות מהמראה המרהיב והריח הנעים של פסח שמתקרב…

עסקים וכלכלה27 במרץ 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה