עסקים וכלכלה

סמוק, משפחתי ואלגנטי: סדר פסח 2019 מתחיל במטבח

עסקים וכלכלה27 במרץ 2019    4 דקות
0

לקראת פסח, התקופה בה ההתעסקות במטבח רק גוברת, מומחי העיצוב של דיזיין פלוס, מתחם העיצוב הגדול בנגב, מסבירים איך לרענן את עיצוב המטבח על פי המגמות והטרנדים הבולטים ביותר לשנת 2019

סמוק, משפחתי ואלגנטי: סדר פסח 2019 מתחיל במטבח
משחקי טקסטורות במטבח. מתוך קולקציית אלוני בדיזיין פלוס | צילום: יח"צ

אין ספק שהמטבח הוא הלב של הבית הישראלי – בני המשפחה מבלים בו חלק  ניכר מהיום – בבישול ואכילה, בהעברת רשמים מהיום שחלף, בתכנון תוכניות עתידיות, בהודעת הודעות חשובות וכדומה. לכן, העיצוב של המטבח הוא לא רק אסתטי או פרקטי – הוא מהווה בדיעבד תפאורה לאינסוף זיכרונות.

משחקי טקסטורות וגדלים – 2019 מאופיינת בשילובים של טקסטורות שונות זו לצד זו והעשרת מגוון חומרי הגלם בעיצוב המטבח. כמו כן, גם הגדלים שאנחנו רגילים אליהם הולכים ומשתנים לנגד עינינו– מאריחים ארוכים יותר, ועד מוצרי חשמל בגודל שהיה בלעדי כמעט לחלוטין למסעדות, כמו תנורים ברוחב 90 ס"מ.

מכשירים חכמים – מכשירי המטבח השונים שירתו אותנו נאמנה עד עכשיו, אבל כעת הם עולים דרגה והופכים ליעילים אפילו יותר. המכשירים החדשים משלבים טכנולוגיות מתקדמות, כמו למשל מכונות קפה משוכללות מבוססות Wifi שיוכלו להכין לכם את הקפה של הבוקר עוד לפני שתספיקו לצאת מהמיטה, או קולטי אדים שיופעלו באופן אוטומטי במהלך הבישול. כיריים אינדוקציה ממשיכים לככב במטבח, והמגמה של מכשירים שנטמעים בתוך החלל במקום להתבלט בו ממשיכה להעניק לו מראה יוקרתי.

מכשירי חשמל שנטמעים בעיצוב החלל יוצרים תחושה של יוקרה. מתוך קולקציית TEKA בדיזיין פלוס | צילום: יח"צ

תליונים – אחד האלמנטים החשובים ביותר במטבח שהופכים את חוויית הבישול לנעימה ונוחה יותר הוא תאורה נכונה. גופי התאורה הפופולאריים ביותר השנה הם המנורות התלויות, אלו שיורדות כמעט לקו הראייה. אחת הסיבות לכניסתו של הטרנד הזה, היא המעבר בתכנון העיצובי לקונספט החלל הפתוח, בו המטבח והסלון מתחברים לכדי חלל אחד על-ידי הורדת הקירות המפרידים ביניהם. המנורות הללו משמשות בין היתר ליצירת תחושה של תיחום, ללא צורך במחיצות אמיתיות.

אז והיום – לפעמים הרבה יותר קל להיות קיצוניים – לבחור בעיצוב "מודרני", "מסורתי" או "כפרי" זו משימה פשוטה יחסית, אך השילוב ביניהם כבר דורש יותר מחשבה וזה בדיוק האתגר שמצפה לנו השנה – שילוב מתוחכם ואלגנטי בין הישן לחדש, כך שהמראה היוקרתי של המטבח ישמר, אך יודגש בו גם הפן החמים והמזמין. זאת מתוך ההבנה שהמטבח הוא לפני הכול הלב של הבית, שמחבר בין בני המשפחה והחברים ועיצובו צריך גם לשדר זאת. את השילוב של המראה המסורתי ניתן להשיג באמצעות נגיעות קטנות כמו הוספה של ידיות מעץ לארונות ולמגירות שבמטבח, שימוש בפריטים העשויים מאריג יוטה ושילוב של אבנים בתוך העיצוב.

שילוב של כפרי חמים עם מודרני. מתוך קולקציית שומרת הזורע בדיזיין פלוס באר שבע | צילום: יח"צ

צבעים לא קונבנציונאליים – יש מספר צבעים שיבלטו במיוחד ויעטרו את המטבחים החדשים, ביניהם הצבע השחור, שהופיע כבר בשנה הקודמת אך מקבל אף יותר מקום השנה. זה לא אומר שכל המטבח יהיה בצבע השחור, אלא שאלמנטים בגוון יופיעו באזורים שונים, כמו התנור, הכיריים וידיות הארונות. מתוך הצבעים החדשים שטרם ראינו, יבלוט הצבע הירוק בגוון זית שיעזור להשיג את האווירה החמימה אך בו זמנית אלגנטית שהזכרנו קודם. גולת הכותרת מבחינת הצבעים והבשורה המרגשת בתחום היא כניסתו של הגוון  Cavern Clayשהוא למעשה שילוב עדין של אדום חיוור וורוד, היוצרים מראה סמוק. מדובר בצבע בולט שלא ניתן להתעלם ממנו, ועם זאת גם כזה שישתלב בקלות עם צבעים רבים.

פתרונות אחסון – אחת התלונות הנפוצות ביותר שקשורות למטבח, היא מחסור במקומות אחסון. בסדר לקראת פסח 2019 כדאי לשים על כך דגש מיוחד, שכן המטבחים החדשים שופעים במקומות אחסון. זה אומר שהם כוללים הרבה יותר מגירות, ואלו גם רחבות ועמוקות יותר ביחס לקודמות. בנוסף, איים על גלגלים צוברים פופולריות, כיוון שהם גם מתפקדים כמשטח עבודה נוסף, גם כמקום אחסון וגם כיוון שניתן להחביאם באחת הפינות בבית כאשר לא נעשה בהם שימוש. הארונות העליונים עברו שינוי בשביל להפוך ליותר פונקציונליים מבחינת ניצול השטח, תוך שילוב מדפים פתוחים שמאפשרים גישה נוחה ומהירה יותר לחפצים שאנו משתמשים בהם בקביעות יחסית או להצגת חפצי נוי שישפרו את האסתטיקה בחלל.

צבעים חדשים נכנסים למטבח. מתוך קולקציית מטבחי זיו בדיזיין פלוס בש | צילום: יח"צ

כתבות נוספות בעסקים וכלכלה

0

כל מה שכחול-לבן ובזול תמצאו ב-!BOOOM

בואו נקשט את המרפסות והמכוניות, הגינות והחצרות בדגלי ישראל, ונציין את יום עצמאותנו ה-76 עם רעשנים, פטישי פלסטיק, משקפיים ושרשראות, בתקווה שעד החג, יחזרו כל חטופינו הביתה

עסקים וכלכלה1 במאי 2024    דקה אחת
0

"זכיתם בפיס"

אלו היו מילות הפתיחה של מנכ"ל המכללה הטכנולוגית באר שבע להנדסאים יעקב דור, לסטודנטים של "עתידאים" בטקס פתיחת הכיתה השנייה של חטיבת יבשה ותעש של חברת "אלביט". 27 הסטודנטים, שהחלו בימים אלה את לימודיהם, מצטרפים ליותר מ-800 בוגרי "עתידאים", המועסקים היום אצל למעלה מ-40 מעסיקים

עסקים וכלכלה15 באפריל 2024    3 דקות

כתיבת תגובה