ספורט

חדשות מתפרצות

12:08 / דיווח: כוחות המשטר הסורי הפציצו עם זרחן עיירה בפרברי אידליב

12:08 / 18 הרוגים בהתרסקות מסוק באתיופיה

12:08 / קרית מוצקין: פועל בן 17 נפצע בינוני במהלך עבודה וסובל מחבלות בגפיים

12:08 / מעצרו של עודד וייס, החשוד באונס שתי נשים, הוארך עד ליום ראשון

12:08 / דיווח: אבו מאזן יציג באו"ם אלטרנטיבה ל"עסקת המאה" של טראמפ

12:08 / בן 50 מהדרום הואשם באונס בתם של חבריו בעת שהייתה קטינה

12:08 / פועל כבן 30 נפצע בינוני לאחר שנפל עליו חפץ מגובה רב

11:08 / 200 ליטר סולר דלפו במפרץ אילת מגוררת אוניות של הנמל

11:08 / מחיר הדלק יעלה בלילה שבין שבת לראשון ויעמוד על 6.59 ש"ח לליטר

11:08 / שביתה בחברות אגד תעבורה וסופרבוס ביום ראשון הקרוב

11:08 / ליברמן: "הקרב הבא יכריע את עיצובה של סוריה"

10:08 / פרקליטו של הנאשם ברצח הכפול בנתניה: "מתמודד תקופה ארוכה עם מחלות נפש"

10:08 / שלושה הואשמו בהקמת מעבדת סמים בשרון

09:08 / רוסיה: 25 כלי שיט ו-30 מטוסים ייקחו חלק בתרגיל בים התיכון

09:08 / תינוק נכווה מחלב רותח ביישוב בשרון, מצבו בינוני

09:08 / בנק מזרחי טפחות רשם ירידה של 48% ברווחים ברבעון השני 2018

09:08 / ראשל"צ: פועל בן 33 נפצע באורח בינוני לאחר שנפל מגובה

08:08 / הוארך מעצרו של החשוד בתקיפת תושבי שפרעם

08:08 / שני פלסטינים נעצרו עם 3 מטענים בכניסה לביהמ"ש הצבאי בשומרון

08:08 / רמטכ"ל צבא איראן: "האויב יסבול במידה וייצוא הנפט של איראן ייעצר"

08:08 / הרצח במרכז הגמילה בנתניה: החשוד הואשם ברצח כפול

07:08 / בעקבות משאית שעלתה באש: כביש 70 נחסם לתנועה מצומת שפייה לצומת בת שלמה

07:08 / ארדן: "מעריך שהבחירות יהיו במרץ, אין פתרון למשבר הגיוס כרגע"

06:08 / שני גברים נעצרו בנתב"ג כשברשותם 28 ליטר של "סם האונס"

"זה לא עוד משחק"

ספורט24 במאי 2019    11 דקות
0

הפועל באר שבע תנסה לסיים בצורה מתוקה עונה מאכזבת, כשתארח את האלופה הנכנסת, מכבי תל אביב > מלבד כרטיס לאירופה שמונח על הכף, למשחק באצטדיון "טרנר" מול הצהובים, יש עוד מספר מטרות חשובות

"זה לא עוד משחק"
ג'ון אוגו מול מכבי | צילום: דני מרון

"נגד מכבי זה לא עוד משחק", הודה מאמן הפועל באר שבע, ברק בכר, בסיום הניצחון על הפועל חדרה. בכר שרגיל בשנים האחרונות לבוא למשחק כזה כשתואר האליפות עומד על כף המאזניים, יצטרך להסתפק במטרה צנועה יותר, אך בעונה כזאת – אולי האתגר הכי גדול שלו עד כה בקריירת האימון שלו.

"אנחנו צריכים להיות במיטבנו", הוסיף המאמן. "אנחנו רואים שלמרות שהיא לקחה אליפות וסיימה מזמן, מכבי תל אביב באה ברצינות ואת רוב המשחקים היא מנצחת או לא מפסידה. נכון שעשינו צעד משמעותי, ואפילו מאוד, אבל כל עוד יש אפשרות בתיאוריה לא להיות באירופה, אנחנו נדאג שזה יקרה בשבת".

אבל המאבק על מקום באירופה, חשוב ככל שהוא לא יהיה, הוא רק אחד הסיפורים של המשחק הזה. לבאר שבע של העונה, נותרו לא מעט מטרות, שיתנקזו ל-90 דקות אחרונות בעונה המסוייטת הזו.

ברק בכר. מבט לעונה הבאה | צילום: דני מרון

מטרה ראשונה: המקום הראשון (בליגה בלי מכבי)

בדיוק לפני ארבע שנים, ב-20 במאי 2015, התמודדה הפועל באר שבע מול מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה, וספגה את אחת התבוסות הגדולות בהיסטוריה של המועדון – 6:2, הכואבת ביותר בעידן אלונה ברקת. "אחרי המשחק ההוא, אלונה קמה בבוקר למחרת כמו אריה", סיפרו במועדון, "והשאר היסטוריה".

מאז, ברק בכר חגג שלוש שנים של עליונות הצהובים, עם שלוש אליפויות אדומות ודומיננטיות, כשבעונה שעברה, שלושה מחזורים לסיום, הגיעה תל אביב לאצטדיון 'טרנר' ושימשה תפאורה בחגיגות האליפות של באר שבע. יחד עם זאת, למרות שאיבדה סיכוי לזכות בתואר, לצהובים שבשנים האחרונות יש יריבות רק עם קבוצה אחת, הייתה מטרה אחת: להנחיל לבאר שבע הפסד ראשון במבצר בחדש.

השער של דור פרץ אמנם לא שינה את התוצאה הסופית לעונה שעברה, אבל העונה מתברר שהייתה לו משמעות גדולה מאוד: הוא גרם לקבוצות להאמין ש'טרנר' זה כבר לא מבצר.

מכבי חיפה ניצחה פה פעמיים, גם נתניה חגגה ובמכבי תל אביב מאמינים שעכשיו תורם, לעשות זאת שוב.

נכון, רק תבוסה של הפועל באר שבע למכבי תל אביב, בתוספת ניצחון נתנייתי קטן על מכבי חיפה ישאיר את הפועל באר שבע מחוץ לאירופה, אבל גם להפסד 1:0 קטן עלולה להיות משמעות גדולה עבור ברק בכר וקבוצתו.

ניצחון על מכבי תל אביב והפועל באר שבע מאותתת שהיא עדיין פה ומשדרת אופטימיות לעונה הבאה. מעבר לכך, המקום השני ימתיק במעט את טעם העונה הזאת בפי אלונה ברקת, ומקום באירופה אמור להשפיע ישירות על התקציב לעונה הבאה. הפסד רביעי העונה בבית – וגם בעונה הבאה, במקרה הטוב, המטרה של באר שבע תהיה קודם כל המקום הראשון בליגה ללא מכבי תל אביב. כי בלי 'טרנר', זה פשוט בגדר בלתי אפשרי.

אגב, בדיוק לפני שלוש שנים, ב-21 במאי, זכתה באר שבע באליפות ראשונה אחרי 40 שנה ושלישית בתולדותיה. הדרך לאליפות שישית, מתחילה במשחק בשבת.

"חסרים הרבה דברים העונה", סיכם בכר אחרי חדרה. "אבל זה כבר מסקנות לעונה הבאה. ברור שכל השנה הזאת היה מאוד קשה והמשחק הזה סימל את כל העונה הזאת, אבל אני מקווה שעם הגול הזה, נסיים את העונה בצורה יחסית מתוקה".

חצי הכוס המלאה: בפעם האחרונה שבאר שבע הפסידה בהפרש של ארבעה שערים, זה קרה לה פעמיים באותו שבוע: ה-6:2 ההוא לאותה מכבי תל אביב וארבעה ימים קודם לכן, 4:0 בסמי עופר למכבי חיפה. עברו מאז בדיוק ארבע שנים, וזה לא קרה בעידן בכר. ואתם יודעים כבר מה קרה מאז.

הכי סימלי להיפרד ממנו מול מכבי. אוגו | צילום: דני מרון

מטרה שנייה: פרידה מג'ון אוגו

2.9.2014, לפני כארבע וחצי שנים, נכנס לחיינו ג'ון אוגו. קשר ניגרי, גדול מימדים, עם רזומה בנבחרת, אך עם קריירה לא בדיוק מרשימה, אחרי יותר מחצי שנה שבה לא שיחק כדורגל. היה זה במשחק מבחן בגביע הטוטו נגד מכבי פתח תקווה.

"זה שחקן שהיה באותה תקופה בפורטוגל, אבל היה מסוכסך עם המאמן ולא שיחק שם", נזכר שמעון ביטון, שהיה עוזרו של אלישע לוי באותם ימים. "הוא לא שיחק, לא מטעמים מקצועיים וגם לא זומן לנבחרת באותה תקופה בגלל שלא שיחק. הוא נפל בין הכיסאות והגיע אלינו".

אוגו הרשים מאוד את לוי וביטון, "הוא היה מצוין ומהמגרש הוא עלה ישר לחתום", צוחק עוזר המאמן לשעבר.

"הוא שחקן מעולה, בטח לליגה הישראלית. זה מאוד קשה לפגוע בזר כזה, כי בדרך כלל אלה שחקנים שאין להם ביקוש. אם היה להם ביקוש, הם לא היו פה. אז עד שיוצא כזה מקרה, כמוהו וכמו אובידיו הובאן, שזה הבינגו של הבינגו, צריך שהרבה פרמטרים יסתדרו ובראשם הרבה מזל וניצול סיטואציה".

לדברי ביטון, "אוגו זה שחקן שאוהב את החיים, אוהב לשמוח. וכשהוא לא שמח, הוא לא הכי טוב כמו שראינו לאחרונה. לדעתי הפרדה הזו במקומה כי שחקן שלא שמח במקום שהוא נמצא בו, אי אפשר להפיק ממנו תועלת".

בדרך כלל המשפט הזה נכון, אבל במקרה של אוגו – הוא נכון, עד שהוא רואה צהוב בעיניים.

האיש שבגללו האוהדים אומרים "את יפה כמו גול בדקה ה-90", זכור במיוחד בגלל הגול ההוא, במגרש הביתי של מכבי תל אביב, בדקה ה-90, שהבטיח אליפות. אבל לא רק. עוד לפני כן, במחצית המשחק, כשמכבי תל אביב הובילה, אוהדיה צעקו לו "אוגו מת, אוגו מת". הניגרי בחר לרקוד לצלילי המקללים באמצע המגרש. 45 דקות לאחר מכן, הגול שלו פתח שמפניות. זה רק מקרה אחד מיני רבים, שאוהדי באר שבע לא ישכחו.

אמנם הראש של הניגרי הבינלאומי כבר בודק טיסות לטורקיה כנראה, אבל מול מכבי תל אביב הוא לא צריך מוטיבציה מיוחדת. ולמרות הנהיגה בשכרות ובעיות המשמעת לפעמים, אוגו עדיין ייזכר כאחד הגדולים. כמה נכון יהיה להיפרד ממנו דווקא מול מכבי תל אביב.

בן שהר. יעשה היסטוריה? | צילום: אודי ציטיאט

מטרה שלישית: לעצור את עטר?

אורי מלמיליאן, אלון מזרחי, יניב אברג'יל, שי הולצמן, שלומי ארבייטמן ודיא סבע. כולם זכו בתואר מלך השערים של ליגת העל, כולם שיחקו בהפועל באר שבע – אבל אף אחד מהם לא זכה בתואר במדי האדומים מהנגב. למעשה, בהיסטוריה של באר שבע, יש רק שחקן אחד שהבקיע את כמות השערים הגדולה ביותר באותה עונה, אבל אופיר חיים (16 שערים בעונת 2003/4) התחלק בתואר עם הולצמן מאשדוד שכבש כמות זהה. ביום שבת, לחלוץ המועדון בן שהר, שכבש העונה 15 שערי ליגה, תהיה זו הזדמנות לעשות היסטוריה אישית וקבוצתית ולזכות לראשונה בתואר.

שהר שהיריב העיקרי שלו בטבלת מלך השערים, פאתוס בצ'יראי מנתניה, כבר סיים את העונה (13 שערים), מוביל על המקום השלישי בשלושה שערים. למעשה, בשביל שייאבד את התואר, אלירן עטר ממכבי תל אביב צריך להבקיע במשחק שלושה שערים יותר ממנו. אם זה יקרה, באר שבע תאבד כנראה קצת יותר ממלך שערים, אלא גם את המקום השני, אבל הסיכוי לכך הוא קלוש. מצד שני, אנחנו מרגישים שאמירת "עמה יעמיק", ממש מתבקשת במקרה הזה.

כשנזכרים שבתחילת העונה עדן בן בסט היה מועדף עליו, שניסו "להיפטר ממנו בקבוצה", שהקהל הוריד לו את הביטחון בתקופות פחות טובות ושבכר אפילו החליף אותו העונה בדקה ה-30 – אי אפשר שלא לחשוב כמה היה מבקיע בעונה שלמה ובביטחון מלא.

אגב, צמד שלו מול מכבי תל אביב ויהיו לו יותר שערים מלאופיר חיים כשזכה בתואר. רק אומרים.

ככה ייעשה לאיש שכל באר שבע חפצה ביקרו. יוספי | צילום: דני מרון

מטרה רביעית: וישחקו הנערים לפנינו

"זה חשוב מאוד לנצח, בטח בשביל הקהל", אמר ברק בכר אחרי המשחק האחרון. "הקהל הזה, בעונה לא קלה ובהמון תקופות קשות, תמך בנו מעל ומעבר ואנחנו נשמח להחזיר לו".

אם יש משהו טוב שאפשר להוציא מהעונה הזאת, זה הקהל. והקהל, אם יש משהו שהוא אוהב יותר מהפועל באר שבע שמנצחת, זו הפועל באר שבע שמנצחת בזכות הבאר שבעים שלה. השבוע, הבאר שבעים התאהבו בתומר יוספי.

דן ביטון, עמראן אלקרינאווי, אופיר דודזאדה, דודי טוויטו, יונתן אליאס, עמית ביטון ואפילו ירין פרץ. כולם יצאו ממחלקת הנוער, אבל אף אחד מהם זה לא תומר יוספי. כולם משחקים בקבוצות אחרות בליגת העל, כולם היו רוצים לשחק במדים האדומים של בירת הנגב – יוספי הצליח (בינתיים) ועושה רושם שהוא כאן כדי להישאר.

האמת, זה לא שהאחרים היו פחות טובים. דן ביטון לא באמת קיבל הזדמנות, אבל הוכיח שהיה ראוי לה; עמית ביטון עם פלייאוף עליון וגביע; דודזאדה חגג אליפות וגם דודי טוויטו כמעט בטוח שלא נופל מבן תורג'מן. אבל הנסיבות, הירידה בתקציב, ההחלטה לשלב יותר שחקני בית והאליפות של מכבי תל אביב עם רוב שחקנים מקומיים בסגל, היטיבה עם יוספי. והוא… "חושב שאני עדיין בחלום. לא ידעתי איך לחגוג או מה לעשות. כנראה שאני לא אשן בלילה".

רק בשביל לסבר את האוזן, שחקן הבית האחרון שעלה מהנוער וכבש בהפועל באר שבע, היה לוטם זינו וזה היה בחודש ינואר 2013, לפני כמעט חמש וחצי שנים. זינו אגב, גם נשא את הספרה 15 על הגב.

בין לילה, יוספי שהודה שגם בנוער לא היה לו גול כל כך חשוב, הפך לתקווה האדומה החדשה, אבל האם יש לנו באמת ממה להתרגש?

מנשק את הסמל ומתכוון לזה. יוספי | צילום: דני מרון

"אני לא צריך את הגול הזה בשביל לפרגן לו", אמר בכר. "הוא עשה שינוי אדיר מהנוער, קודם כל בגישה". לדברי המאמן, "הוא דוגמה טובה לכולם איך למרות הכישרון, להביא מעצמך יותר אגרסיביות, מחויבות ו-100 אחוז בכל אימון. זה לא מובן מאליו ולצערי אין את זה להרבה שחקני נוער. אני יותר מאשמח לשתף שחקנים מהנוער, אבל הם צריכים להיות טובים ותומר בהחלט הוכיח שהוא מספיק טוב להיות בסגל של באר שבע".

בשבת, תעלה מול בכר קבוצה שמובילה עליו ב-31 נקודות. רוב השחקנים שלה, מינוס דודזאדה שמכיר את 'טרנר' מקרוב, התחנכו במחלקת הנוער של הצהובים, גם שחקן העונה של הליגה כולה. השנה הם הוכיחו שכל מה שצריך, זו הזדמנות להוכיח. גם יוספי.

בעונה כזאת, כשכל כך הרבה כסף "נשפך" על השחקנים הזרים, על הרכש מבית"ר ירושלים ונתניה וקריית שמונה, רק בשביל שבאר שבע תתקדם באירופה, מי שמשאיר אותה שם, זה ילד באר שבעי שמאמין שיאמינו בו.

"גם אם הסיכוי שלי בקבוצה כזאת הוא אחוז, אני מאמין בעצמי", אומר יוספי שאגב, היה המצטיין בצד הבאר שבעי במשחק האחרון מול מכבי. "מאמין שאני יכול לתת תפוקה, בכישרון, במחוייבות ובהכל. לא הכל זה כישרון, יש גם הרבה עבודה קשה".

קצת לפני המשחק מול חדרה, עלו לכר הדשא נציגי עמותת "באר שבע אוהבת חיות". על גב החולצות של הכלבלבים החמודים הופיע הכיתוב "משפחה כן בוחרים". 90 דקות לאחר מכן, יוספי גרם לקהל להבין שגם בהפועל באר שבע יכולים לבחור במשפחה. רק תנו לו לעבוד, גם מול מכבי. תאמינו, ואולי יום אחד מפה, מבאר שבע, הוא ייצא ללודוגורץ. וכולם ירוויחו.

כתבות נוספות

0

ירוחם ושגב שלום סיימו את העונה

ליגה ב': מ.כ שדרות תארח את מכבי נתיבות במבחן העלייה הראשון לליגה א'. הפועל ירוחם סיימה את הפלייאוף העליון במקום האחרון, שגב שלום מקום אחד מעליה. מכבי ב"ש מצטרפת

ספורט26 באפריל 2024    דקה אחת
0

לזכרו של דוד רדהאי

טורניר קט רגל על שמו של מגן העבר, שהלך לעולמו לפני כחצי שנה, נערך בחול המועד בב"ש בהשתתפות 8 קבוצות

ספורט25 באפריל 2024    דקה אחת

כתיבת תגובה